Ford S-Max 7zitter

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wie heeft er een ford S Max 7 zitter?
    Hoe veel ruimte zit er tussen de achterste stoelen en de achterbank?
    Wij zijn ons aan het oriënteren op een andere 7 zitter.
    Hebben nu een Opel Zafira maar ontzettend veel problemen mee en die is zo goed als aan het eind van zijn leven.

    verdere opties die we al hebben bekeken zijn:
    Peugeot 5008 - buiten ons budget
    Volkwagen touran - kanshebber
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe nieuw je m wilt…

    maar wij hebben een peugot 5008 en die is vele malen goedkoper dan de s Max hoor :p
    Komt uit 20011 geloof ik
     
    Lara123 vindt dit leuk.
  3. Babyliz

    Babyliz Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Oei, wij zijn aant oriënteren op een opel zafira.. Welk bouwjaar komt jullie van?
    Volgens mij is de s max wel ruim vanbinnen, maar ook wel wat euvels bekend. Althans, volgens de anwb haha.

    @Biny bevalt de peugeot 5008 goed?
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Kwa rijden, comfort en ruimte is hij geweldig….
    Het benzineverbruik wat minder en de kosten voor wegenbelasting zijn hoog…
    Overigens verbruikt hij ook aardig wat olie.

    Maarja dat is een keus die je maakt natuurlijk.

    verder had ik liever geen Franse auto gehad, Maarja beperkt budget dus dan moet je wat.
    Heb hem toevallig deze week bij de garage staan om de kleppen te laten reinigen, maar dit schijnt bij meer ‘nieuwere’ auto’s zo te zijn omdat het inlaat of inspuit systeem ( weet ff niet meer precies hoe het heet) anders werkt dan vroeger.

    verder nog geen mankementen aan gehad
     
    Babyliz vindt dit leuk.
  5. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien is een Mazda 5 nog een optie?

    Wij wilden eigenlijk ook een 7 zitter, waren gaan kijken naar een Nissan Qashqai+2, dat zou ook nog kunnen, maar gaan nu toch voor een 5 zitter (Nissan X-Trail of Mazda CX5). We hebben met 2 kids een 7 zitter namelijk helemaal niet perse nodig, leek me gewoon handig als ik ooit met een vriendin ergens heen wil dat we dan allemaal in 1 auto passen.

    Wij kopen in ieder geval altijd Japanse auto's omdat onze ervaring daarmee gewoon heel goed is.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Wij hebben wel een ford smax maar die is uit 2006, dus ik weet niet hoe het met de nieuwere versies zit. Een kind (tot ong 12 jr) kan in ieder geval wel op de achterste stoelen zitten. Ik kan er in principe ook zitten (167, korte pootjes) maar dan zit ik niet echt comfortabel. Voor korte ritten prima, langer dan een half uur zou ik er niet willen zitten. Bij ons zijn de pubers dus inmiddels vervangen door onze dochter van 6 als we met z’n allen weggaan ;)

    Overigens hebben wij niet heel veel onderhoudskosten, als we 1000 per jaar kwijt zijn bij een beurt is het veel. Hij zuipt wel als een malle, dus korte ritjes (1 op 5/6) is niet slim om te doen. Langers stukken is ie wel zuiniger, maar ook niet de zuinigste (1 op 10/12) Maar ik gebruik heel veel de (bak)fiets ;)
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    echt? Moeten we toch eens beter gaan zoeken!

    @Eppo82 we hebben er nu 1 gezien uit 2009.
    Ik heb natuurlijk nog 4 kleintjes dus dat zou makkelijk moeten kunnen.
    Wij zijn zelf 175 dus dat word dan wel oncomfortabel.
    Maar ik zit toch nooit achterin :p
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    2006 geloof ik.
    Maar wij hebben gewoon pech hoor met deze auto.
    Hij is al voor meer gemaakt als dat ie gekost heeft.
     
  9. Babyliz

    Babyliz Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    En toyota verso/prius?

    @Lotion ai dat is wel echt balen dan idd. Je moet het ook maar treffen met een auto.

    Wij zoeken automaat dus dat maakt het nog iets lastiger/duurder. Toyota/japans heeft wel onze voorkeur, maar kost ook zo een paar duizend meer.
     
  10. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Wij hebben een Touran, automaat uit 2018, heerlijke auto. Man wilde deze graag voor de looks, oogt nog best stoer voor een 7-zitter. En ook een beetje bewust voor Duits gekozen juist :p
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mannen hè :p
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Echt hè, de mijne heeft deze maand het eindelijk over z’n hart verkregen om z’n auto weg te doen , want ja, hij werkt al 2 jaar volledig thuis, dus dat ding stond op de oprit een partij geld te kosten.:rolleyes: En nu moet ie natuurlijk ‘ in dat hok’ van mij rijden :roflmao: Aansteller:cool::p
     
    Neilia vindt dit leuk.
  13. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.204
    347
    83
    Wij hebben een mazda 5 ook een 7 zitter.

    Zijn er heel tevreden over. En ideaal met schuifdeuren
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Wij hebben de nieuwste S-Max en zijn erg tevreden over. Wel met drie kinderen, dus gebruiken de achterste rij niet heel veel.

    Als je die uitgeklapt hebt, heb je niet heel veel ruimte. Wel kan je er twee/drie shoppers kwijt en de Bugaboo lukte ook (net).
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ah vandaar je nickname :p en ik maar denken dat het smaks was :roflmao:

    thanks voor de info! Kofferbak ruimte is ook handig :)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    de mijne rijd in een knalrode Kia picanto oude model.
    Echt basic, geen airco, geen elektrische ramen enz.
    Dat was mijn autootje en mijn hemel wat een commentaar heeft ie op dat ding.
    Terwijl die nooit wat mankeert en prima rijd.
    Zeikerd :p
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  17. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Let wel op bij de Qushqai valt de ruimte echt tegen. Die 2 achterste stoelen zijn prima, maar de ruimte voor de benen is perfect.
    Wij hebben er jaren een gehad. Verder prima auto!! Meer dan prima zelfs!
     
  18. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hahahaha ja, ik moest een nickname bedenken en toen zag ik de auto staan :)
     
  19. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We hadden een 5008 waar we heel tevreden over waren, behalve dat hij regelmatig om olie vroeg (je moet dus regelmatig bijvullen, altijd een fles olie achterin). Mijn ouders en broer hebben een scenic 7-zitter en ik was telkens verbaasd hoe veel kleiner het binnen is dan onze 5008. We hadden er een uit 2014 meen ik, laatste jaar voordat er een nieuwe versie uitkwam (nog voor de nieuwe die tegenwoordig gemaakt wordt)
     
  20. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier ook een s max, heel blij mee! Achterste 2 stoelen gebruiken wij af en toe voor mn dochter van 1.16 m als de pubers mee gaan . Die zit er helemaal prima. Straks 3 kindjes, en dan kunnen er 3 isofix stoeltjes naast elkaar. Ideaal
     

Deel Deze Pagina