Formaat babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miekkie, 28 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en woon in een woning waar ik maar tijdelijk kan verblijven. Ik zou daarom het liefst nog voor de bevalling verhuizen. Nu kan ik mogelijk een leuk en mooi appartement huren, alleen is de tweede slaapkamer die dan als babykamer zou moeten dienen erg klein. Hij is ongeveer 1.70 bij 2.60 meter. Denken jullie dat dit kan of dat het toch echt te klein is?
     
  2. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    985
    1.210
    93
    Vrouw
    Hier ook een minikamertje, ook nog met schuine wand dus nog kleiner, maar kan mijns inziens prima hoor! Zolang je de meubeltjes erin kwijt kunt, waarom niet? Weet zo gauw niet de afmetingen, maar zal niet veel verschillen met wat jij zegt.
     
    miekkie vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    In principe heeft een baby weinig ruimte nodig. Die kan ook nog bij jou op de kamer in het begin (wordt met slapen ook aangeraden de eerste tijd)
     
    miekkie vindt dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Voor de baby maakt het niet uit, zo lang je de ruimte maar goed kunt ventileren etc.

    Misschien kun je geen grote kast kwijt, maar de babykleertjes en spulletjes kun je natuurlijk ook op een andere plek neerleggen.
     
    miekkie vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Als er een raam in zit zou ik zeggen kan prima. Onze kleuter heeft weinig groter (weet niet precies de maat maar bed kan alleen in de lengte)
     
    miekkie vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tuurlijk kan dat!
    Wij hadden in ons vorige huis iets grotere kamertjes (220 bij 260) maar die moesten ze wel delen (2 per kamer)
    De eerste tijd (ongeveer 8 maanden) was de baby ook gewoon bij ons op de kamer. Wiegje/cosleeper en een commode waar de spullen inzaten (ook kleding). En klaar.
     
    miekkie en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja joh! Wij hebben op de eerste verdieping 3 slaapkamers: de grote is onze slaapkamer ivm tweepersoonsbed, de grootste daarna is de week/studeerkamer en dan is er nog een kleine kamer waar precies een commode ledikant en kast in past en dat is de babykamer.

    Op zolder hebben de twee oudsten allebei een kamer (die zijn nieuw door dakkapellen en groot)

    Zeker de eerste 3-4 jaar kan dit nog makkelijk. Daarna willen we wel verhuizen want pubers enzo wil ik niet in kleine kamertjes :p
     
    miekkie vindt dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gewoon even af tekenen.
    In een hemnes commode kan erg veel deze is 1,60 x 50 cm.
    Ledikant is 60x120 cm.
    Rekje eventueel voor jasjes, vestjes etc.

    Je hebt oa bij ikea ook ledikantjes met lades.
    En je hebt bedjes met commode er aan vast.
     
    miekkie en Mapje vinden dit leuk.
  9. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties!! Het appartement gaat helaas niet door voor mij. Nu kom ik mogelijk wel in aanmerking voor een wat grotere woning, maar dat is nog ruim een week afwachten.
     
  10. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    985
    1.210
    93
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk kom je in een mooi huisje terecht en kun je beginnen met alles klaarmaken voor je kindje! :)
     
    miekkie vindt dit leuk.
  11. Helicryse

    Helicryse Fanatiek lid

    8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Een baby heeft weinig nodig. Wij hebben geeneens een babykamer;) Als je toch een kamertje wilt en er past een bedje en kast/commode in, dan is dat voldoende hoor. De baby slaapt er vaak toch alleen maar en je komt er om te verschonen. Met weinig ruimte is niets mis. En mijn ervaring bij 4 zwangerschappen is dat je zoveel spullen en dingen niet nodig hebt. Zelf doen wij het met een cosleeper naast ons bed, aankleedkussen die we op ons bed kunnen leggen en de kleertjes en luiers enzo in één van onze kledingkasten. Een commode hebben we dus niet. Maar het is maar net wat je zelf wil/nodig denkt te hebben :)
     
    miekkie en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina