Fotocamera kind, tips?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door CiDa84, 27 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Voor onze zoon, die 8 wordt zijn we op zoek naar een leuke camera, hebben er 2 van VTech gezien, de kidizoom 10 in 1 en de 5.0, de reacties zijn erg wisselend en ik twijfel of hij er te groot voor is. Iemand ervaring met deze?

    Het is de bedoeling dat ie foto’s kan maken, deze leuk kan bewerken en filmpjes kan maken.
    Extra’s als muziek luisteren en spelletjes zijn leuk maar geen must. Iemand tips?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.628
    13.977
    113
    Mijn dochter van 4 werkt gewoon met een Nikon Coolpix S3100 en maakt serieus goede foto's ermee na 3 minuten uitleg. (ook in t oceanium gewoon bewegende roggen enzo te pakken weten te krijgen). Ze heeft gisteren 200 foto's gemaakt met dat ding en is kneiter kneiter happy ermee ookal is t maar een simpel zwart compact cameraatje.

    Voor een kind van 8 zou ik een normale camera gebruiken en dan op een laptop oid Gimp zetten, dat is gratis bewerkingssoftware (linux based maar draait prima op windows). De rest kunnen ze prima knutselen met paint etc, gelijk weer stukje computervaardigheden erbij.

    Vtech camera draait op reguliere batterijen en is een batterijen vreter schijnt. Kwaliteit foto's is ook niet iedereen van overtuigd.

    Dat probleem hebben we hier dan weer niet met die Nikon. (die al jaren ongebruikt in de kast lag en nu eindelijk weer eens een nuttig doel heeft).
     
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.582
    1.398
    113
    Onze dochter van 7 is ook gek op foto's en filmpjes maken. Wij hebben de mazzel dat haar opa hobby fotograaf is. Hij heeft haar een oude camera gegeven. Daarmee kan ze dus echt oefenen op serieuze foto's maken en gaat dat dan samen met opa oefenen. Ze is er echt blij mee en kan er al best behoorlijk mee overweg. Je zou dus ook kunnen overwegen een gewone camera (tweedehands) te kopen.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.536
    3.932
    113
    onze zoon heeft een vtech kidizoom action cam. die kan hij op zijn fiets vastmaken filmpjes maken met mountainbiken. mee zwemmen en grappige fotos mee maken. mijn zoon vindt het leuk om mee te prutsen.
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.525
    7.026
    113
    Mijn dochter had de Kidizoom toen ze 6 was dacht ik, fantastisch vond ze het. Toen ze 8 was kreeg ze een gewone camera, zo'n compact ding. En daar maakt ze hele mooie foto's mee, veel beter dan de Kidizoom. Daar is mijn derde van nu 6 weer druk mee. Dus voor een 8 jarige zou ik een gewone camera kopen met niet al te veel opties.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn dochter van 5 heeft de v-tech kiddiezoom en ik ga voor de feestdagen een echte camera kopen omdat deze echt slechte foto’s maakt. Ik zou deze voor een 8jarige zeker niet kopen.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik vind zelf dat batterij vreten wel meevallen trouwens. Dochter heeft hem gekregen in april 2020, gebruikt hem echt veel en dit is de 3e set batterijen die erin zit.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.628
    13.977
    113
    Nichtje van mn schoonzus heeft er eentje die ze verslindt maar die hebben oplaadbaar. Recenties onder degene die ik zag zeiden ook zoiets. Maar allicht afhankelijk WELKE batterijen je gebruikt, kan me voorstellen dat GP langer meegaat dan Hema eigen merk bijv. Al schijnt Lidl t weer beter uit te houden dan duracell (tip van technisch team die de pompen regelde van mn vader).
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat van Lidl had ik ook weleens gelezen en getest. Ik vind Duracell toch echt beter (dochter haar baby Born scooter bijvoorbeeld gaat alleen goed op Duracell, ik dacht dat hij stuk was en na googelen kwam ik erachter dat dit dus een vaak gemaakte fout is met andere merk batterijen) maar die van de Lidl zijn zo een 6x zo goedkoop en dan denk ik dat als je omrekent je voor hetzelfde geld langer met Lidl batterijen doet dan met die van Duracell.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.628
    13.977
    113
    Ja deze waren voor de morfinepomp en de dormicum. Kan zijn dat die een andere energiebehoefte hebben. Maar testje daarmee was dat na bijv. 3 dagen de duracell gewisseld moest worden en de lidl 5 dagen mee ging. (plus idd ook een heel stuk goedkoper) maar goed beetje offtopic, sorry TS :|
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.758
    8.639
    113
    We hebben een Vtech camera gekocht toen hij 3 was. Sinds hij 5 is heeft hij een echte camera.

    Een mini camera die je ergens op kan monteren kwamen we met toeval tegen bij de kringloop voor weinig. Daar kan hij ook mee onder water. Nog niet getest omdat het zwembad in de tuin wel erg klein is.

    Voor een 8 jarige zou ik kiezen voor een gewone camera. Voor die plaatjes en zo zal vast nog wel een ander programma zijn:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.405
    8.238
    113
    Ik zou zeker een gewone camera kopen. Tenminste foto’s van goede kwaliteit. Bewerken kan prima op de computer (maar daar heb je wel goede kwaliteit foto’s voor nodig natuurlijk).
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.200
    3.636
    113
    Ik sluit me aan, zou zeker geen vtech kopen maar dan voor een gewone camera gaan.
     
  14. CiDa84

    CiDa84 Bekend lid

    13 aug 2014
    552
    55
    28
    Thnx, waarschijnlijk dus dus een gewone, ik ga nog eens zoeken, bedankt!
     

Deel Deze Pagina