Foto's maken ...

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

    Ik hoop dat ik hier wellicht iemand tref die veel verstand heeft van foto's maken ...

    Het zit zo. 19 december moet ik met een koor uit de buurt een kerstconcert zingen. Ook zing ik bij een solisten-ensemble.

    Gisteren belde een man van het koor of ik een foto had voor op de affiches. Het is de eerste keer dat ik zo'n concert ga doen, dus ik heb dat niet. Ik zing ook nog niet zo lang bij het ensemble. Als ik daar solo moet zingen hebben ze ook een foto nodig voor in het programmaboekje.

    Ik zing klassiek, musical, operette en opera. Toch wil ik geen stijve foto, ik wil uitstralen dat mensen die klassiek zingen echt wel van deze tijd zijn, dus ik wil een leuke, spontane, vlotte foto.

    Ik heb een aantal fotografen gebeld. Alleen al het maken van de foto's kost gemiddeld 40 euro. Dan nog het ontwikkelen van de gewenste foto's. Dat is gemiddeld 5 euro per foto en dan neem je er meerdere, want anders zit je de volgende keer weer met hetzelfde verhaal. Foto's digitaal mee krijgen kost gemiddeld 15 euro. Sommige fotografen vragen extra geld omdat het koor de foto op de affiches gaat zetten.

    Kortom, ik ben dadelijk meer geld kwijt aan de foto's dan dat ik verdien aan het concert. Dat is dus niet echt de bedoeling ...

    Mijn moeder was vanochtend hier. Zij heeft foto's gemaakt, maar het is niet wat ik echt in gedachte had.

    Wie heeft tips voor een succesvolle foto ? Ik wil graag liggend de foto, of iets anders aparts. Hoe voorkom je dat de huid er glimmend uitziet op de foto ?

    Ik denk dus dat een amateur de foto gaat maken met mijn eigen fototoestel, gewoon thuis. Ik heb dus niet veel extra asseciores.

    Help ... alle tips zijn welkom ! (en ze moeten de foto volgende week al hebben ... :confused: )

    Groetjes en alvast heel erg bedankt !

    Nikki F
     
  2. Niet meer actief

    ten eeste zou ik niet tegen de fotograaf vertellen waar het voor is, ze maken misbruik vd situatie.
    Fotografeer in een lichte omgeving, zo voorkom je flits en dus reflectie van je glimmende huid.
    Met flits zal je speciale lampen nodig hebben, en dat gaat geld kosten ;)
    wat bedoel je liggend foto, moet de foto liggend zijn of jij?
    probeer op ooghoogte te fotograferen, dus niet van bovenaf dat ziet niet uit.
     
  3. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo lentefee !

    Bedankt voor deze tips !

    Ik dacht dat het misschien leuk zou zijn als ik in mijn jurk zou gaan liggen en dat de foto dan van voren gemaakt wordt.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  4. Niet meer actief

    he Nikki, als je dan ligt zie je de jurk niet echt, alleen de voorkant een beetje, let dan wel op de hoogte van de fotograaf, en de hoek, want als je hele lichaam eraf valt blijft alleen je hoofd zichtbaar, beter is in een iets schuine hoek te fotograferen dan.
     
  5. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bedankt voor je snelle advies ! Ik denk dat ik mijn zusje eens ga bellen of zij vanavond tijd heeft om foto's te maken ... manlief is dan toch van huis !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  6. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Redelijk professionele verlichting krijg je al snel wanneer je met een bouwlamp en een paraplu werkt. Twee dingen die je eerder in huis hebt dan professionele belichting.
    Als je een mooie achtergrond wilt is het een goede tip om een goedkoop matrasovertrek te kopen bij de Zeeman of de Wibra in de kleur die jij wilt. Dat overtrek hang je ergens op (bijv. tussen het deurkozijn of aan de muur) en daar ga jij voor staan/ liggen/ zitten. Zo heb je een mooie achtergrond en in combinatie met de belichting door de bouwlamp en paraplu heb je foto`s zonder dat je het idee hebt dat het "huis-tuin en keuken" foto`s zijn.
    Maak veel verschillende foto`s staand/ liggend/ zittend dan kun je daarna de mooiste foto`s uitzoeken. Probeer vooral veel. Succes ermee!
     
  7. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Miekje !

    Hartelijk bedankt voor de goede tips ! We kunnen aan de slag !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  8. Niet meer actief

    ik persoonlijk zou trouwens niet gaan voor een fotograaf-foto, ziet altijd veel te strak uit, leuker vind ik zelf een foto in een tuin bijvoorbeeld, komt wat persoonlijker over, maar goed das mijn mening he, ik kan altijd meer symphatie voor mensen overbrengen als de foto ongedwongen is.

    in ieder geval heel veel succes, ps de paraplu-tip is goed, maar gebruik wel een witte paraplu anders reflecteert je licht niet :)
     
  9. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    We gaan het vanavond proberen ! Ben benieuwd ! :D

    Groetjes,
    Nikki F
     
  10. maaike007

    maaike007 Lid

    26 jul 2007
    9
    0
    0
    Hoi mijn tip is maak de foto's buiten en niet tegen de zon fotograferen. Zet je toestel op de hoogste resolutie en de iso op 100. Als je foto's gaat maken verander dan steeds van houding (staan, liggen,over je schouder kijken enz) je hoeft ook niet perse in de camera te kijken in de verte kijken kan ook erg mooi zijn. Zorg ervoor dat je rust krijgt in de foto dus geen storende achtergrond. Maak zoveel mogelijk foto's. Mijn Tip is download PICASA dit is gratis en het is een leuk en simpel programma waardoor jij jou foto's kunt verfraaien. zie http://picasa.google.nl/. Groetjes van Maaike.
     

Deel Deze Pagina