fototoestel kind 9 jaar - welke?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 27 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Onze dochter wordt bijna 9 jaar. Ze wil graag een fotocamera. Ze had rond Sinterklaas de kidizoom van Vtech gezien en die heeft een vriendin ook. Zoiets wil ze graag. Maar het nadeel van die is, dat het op batterijen werkt en hij schijnt echt heel veel te gebruiken. Ik wil liever een oplaabare. Maar de keus is zo groot. En ik wil liever niet iets wat voor kleinere kinderen is. Wie heeft zoiets thuis en kan mijn adviseren?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Ik dacht dat de nieuwe kidizooms wel oplaadbaar waren? Maar de kwaliteit van de foto’s is dramatisch. Mijn dochter heeft toen ze 11 werd een gewoon toestel gekregen. Dacht dat ie rond de 100 euro was. Die maakt wel mooie foto’s. Ik weet even niet meer welk merk ed, als ik hem vind (ik weet even niet waar ze hem heeft gelegd) dan zal ik kijken en het laten weten.
     
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Mijn zoon kreeg voor zijn 5de verjaardag een Nikon Coolpix, die heeft ook grappige functies.
    Je kan er ook filmpjes van maken door de foto’s achter elkaar te zetten. En beestjes ed toe te voegen. Kwaliteit foto’s is prima, gebruik hem ook nog steeds regelmatig.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Met 9 jaar zou ik zelf eerder een gewone camera kopen. Dochter had de kidizoom en heeft er ontzettend veel mee gedaan. Alle bewerkingen die er mee kunnen vond ze geweldig. Maar de foto's stellen weinig voor.
    Ze heeft sinds ze 8 is deze, en die is heel fijn. Maakt mooie foto's.

    https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sony-cyber-shot-dsc-w810-roze-1305273.html?channable=0055176d6f64656c6e756d6265720031333035323733b2&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=Cj0KCQiA-OeBBhDiARIsADyBcE6MiQ4SiPJwTruq4TNEPFAwQ6SFflzBBeg9c97K5PvYw7i3XKfC9BwaAludEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
     
    Prikje vindt dit leuk.
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    De Kidizoom zou ik echt niet doen, die maakt zoals al gezegd niet bepaald goede kwaliteit foto's. Is leuk voor veel jongere kinderen, niet voor een kind van 9. Hier hebben beide kinderen een Nikon Coolpix W150 (dochter wat ouder model). Dit is echt een leuk toestel voor wat oudere kinderen. Ze zijn er in leuke kleurtjes, zijn wat valbestendiger dan een gewone en ze kunnen er ook allerlei leuke dingen op doen. Echt een aanrader voor die leeftijd. En gewoon een goede kwaliteit foto's, dus nog lang te gebruiken. Ze kunnen ook onder water, maar dat hebben wij nog nooit uitgeprobeerd.
     
  6. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Ik vind dit toch wel duur voor een verjaardagscadeau. En het moet voor de leuk zijn.Ik ben bang dat ik bij een echte stees moet zeggen ''voorzichtig'' en ''niet overal mee naartoe want was als je hem verliest'' en dat is nou juist niet de bedoeling.
    Maar wat is het lastig. Ook als erbij staat 'geschikt voor 2-12 jaar'. Dat is toch een wereld van verschil denk ik dan.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    #8 NiekeKris, 1 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2021
    De camera die ik plaatste is 110 euro oid, dat is minder prijsverschil met de KidiZoom. En zo zijn er nog tig camera's rond die prijs (en goedkoper ook) die (veel) betere foto's maken dan een KidiZoom. Aanleren dat ze het polsbandje om doen als ze foto's maken en/of desnoods een 'nekband' en een goed hoesje erom heen als ze hem niet gebruiken en klaar.

    Het zal per kind verschillen. Mijn jongste is net 9 en die zou dat prima kunnen. Ze begrijpt prima dat dingen kapot kunnen en je ze kwijt kunt raken ed, daardoor let ze er echt wel goed op en zou ze hem niet meenemen als dat onhandig is ofzo.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Hij is inderdaad niet goedkoop. Maar dan zou ik gaan voor een goedkopere gewone camera, zonder de extra's die op de Coolpix zitten. Maar een Kidizoom echt niet doen. Dat is leuk voor tot 5 jaar ofzo en echt zonde van het geld voor een 9-jarige. Dan gaat het er toch meer om dat ze fatsoenlijke foto's kunnen maken, dan dat er leuke gadgets op zitten lijkt mij.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kidizoom vinden ze hier al jaren heel erg leuk, maaar zou ik met 9 jaar echt niet meer geven - ik zou ‘m geven tot max 5 a 6 jaar. Het is echt speelgoed met belabberde foto’s ;)

    Mijn nichtje heeft voor haar 9de verjaardag een vrij goedkoop cameratje gekregen dat ook waterproof was, is al weer wat jaren geleden dus al die types zijn vast veranderd, maar hij was toen onder de 100 euro. Maakte goede foto’s (genoeg mega-pixel om een leuke afdruk mee te maken zeg maar), en dat onder water kunnen filmen en foto’s maken vond ze echt heeel erg leuk. In de zomervakantie er mee van de waterglijbaan enzo. Hij kon ook verrassend goed tegen stootjes. Ik dénk dat het een soort Coolpix was, maar als ik daar nu op zoek vind ik alleen maar camera’s van 150-170 euro...
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  10. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Ik heb ook het idee dat de Coolpix de laatste jaren best wat duurder is geworden. Dochter kreeg hem 5 jaar geleden voor haar 9e verjaardag en zoon vorig jaar voor zijn 8e verjaardag. Ik had vorig jaar echt het idee dat hij een aantal jaar geleden zo'n 100 Euro was en vorig jaar dus een aantal tientjes duurder. Maar ik heb niet gecheckt wat we eerder daadwerkelijk hebben betaald, dus kan het mis hebben. Volgens mij hebben wij vorig jaar iets van 135 Euro betaald, dat was de goedkoopste optie toen meen ik. Viel wel wat tegen, maar we hadden al beloofd dat hij deze zou krijgen. Het maakte ook wel wat uit welke kleur je wilde volgens mij. Op die van zoon zit overigens wel WiFi geloof ik en op die van dochter was dat nog niet.
     
  11. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Opgelost. Dat ik er niet eerder aan dacht: marktplaats. Nu voor 40 euro een Samsung roze digitale camera met nieuwe accu overgenomen. Een echte camera, toch roze en binnen budget.
     
    Fuddey, owly, NiekeKris en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Dit inderdaad. Hier hebben beiden een hoesje met lang koord dat ze kunnen omhangen en als ze met de camera bezig zijn, hameren we er altijd op dat ze het polsbandje om hun pols moeten doen. En het zijn beide geen kinderen die niet voorzichtig zijn met hun spullen gelukkig.
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Super leuk. Mocht je nog geen camerakoord hebben of tasje kun je die bij Ali bestellen.

    Die van ons is een stuk jonger maar heeft ook geleerd dat je eerst je hand door de lus moet doen. Al is het nog makkelijk met de koord voor je nek.
     
  14. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Hier net zo, ze gaat echt wel voorzichtig zijn. Maar polsbandje zit eraan en aanleren omdoen inderdaad. Hoesje zat er niet bij maar ik heb nog een oude waar hij in kan, perfect. Zo benieuwd naar haar reactie.
     
    nijn37 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina