Foundation

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vivonne, 3 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Hi dames,

    Helaas heb ik al jaren last van vrij heftige acne waardoor ik bijna dagelijks foundation gebruik.
    Nu ben ik zwanger en heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan of ik de foundation die ik gebruik (Catrice True Skin vloeibare foundation) schadelijk zou kunnen zijn.

    Hebben jullie hier überhaupt bij stil gestaan tijdens de zwangerschap en weet iemand toevallig of ik de bovenstaande foundation kan blijven gebruiken?

    Onderstaand nog even de ingredienten (mocht iemand er meer verstand van hebben ;)):
    AQUA (WATER), ISODODECANE, TALC, COCO-CAPRYLATE, HYDROGENATED TETRADECENYL/METHYLPENTADECENE, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE, PROPANEDIOL, DIMETHICONE, SODIUM CHLORIDE, PEG-10 DIMETHICONE, SODIUM HYALURONATE, CITRULLUS LANATUS (WATERMELON) SEED OIL, TOCOPHEROL, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, CAPRYLYL GLYCOL, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, DIMETHICONOL STEARATE, HEXYLENE GLYCOL, ALUMINUM HYDROXIDE, POTASSIUM SORBATE, SODIUM DEHYDROACETATE, PHENOXYETHANOL, PARFUM (FRAGRANCE), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Daar heb ik persoonlijk nog nooit bij stil gestaan en gebruik best veel make up altijd. Alle foundations zijn getest door een waren autoriteit alvorens ze in de winkel te koop worden aangeboden. Het is niet zo dat als je zwanger bent ineens de samenstelling veranderd waardoor het wel schadelijk is lijkt me.
     
    Mapje en Sado vinden dit leuk.
  3. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Ik vermoed ook dat er veel zijn die hier niet bij stil hebben gestaan en waarschijnlijk maak ik mezelf onterecht veels te veel zorgen. ;) Gisteren ging ik echter een beetje googelen (moet ik ook helemaal niet doen) en dan is er toch een heleboel wat 'afgeraden' wordt.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vraag me dit soort dingen ook wel eens af. Zo was er een tijdje terug een test van consumenten bond dat er allerlei hormoon verstorende stoffen in labello en vaseline zitten.
    Dat zijn gewoon stoffen die goedgekeurd zijn. Maar zwanger gebruik ik het toch liever niet.
    Maar ja, heeft het echt invloed op de zwangerschap? Dat lijkt me ook wel weer sterk.

    maar in de praktijk gebruik ik nu wel minder verzorgingsproducten en ook minder parfum. Ook zeker geen nagellak. En zou wel een pedicure willen, maar vind het altijd zo sterk ruiken in de salon waar ik dan kom. Dus dat doe ik ook niet.

    Denk dat je hierin vooral moet doen waar je, je goed bij voelt en wat voor jou prettig is.
    Je zou evt kunnen proberen om een natuurlijk merk over te gaan.

    Er zijn trouwens ook apps volgens mij waar je zo’n ingrediënten lijst mee kunt scannen. Wie weet geeft dat een wat beter beeld?
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nee. Ik denk daar niet over na en vind het ook ietwat overdreven. Maar goed. Ik verf mijn haar ook gewoon wanneer ik zwanger ben. Voor sommige ook een no go
     
    Mapje en Biny vinden dit leuk.
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik gebruik normaal gesproken al zo min mogelijk troep. Er zittrn veel chemische hormoonverstoorders in cosmetica en verzorgingsproducten.
    Baby's worden geboren met een enorme verscheidenheid en hoeveelheid aan nare stoffen al.

    Je kunt heel makkelijk je producten aanpassen naar een gezonde variant. Die vind je alleen weinig in de drogist.

    Het enige wat me nog niet echt lukt om te vervangen is haarverf. Probeer wel de mildste variant te vinden en verf wat minder.

    Als je tips wilt, roep maar. Ik heb best veel geprobeerd de afgelopen jaren.
     
    Ally2020 vindt dit leuk.
  7. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Snananas vindt dit leuk.
  8. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Ik let ook al jaren op welke dtoffen er in verzorgingsproducten zitten en ben uitgekomen op alleen shampoo zonder troep en dat als stuk zeep en tandpaata zonder fluoride en andere zooi. Deo zonder troep en verder gebruik ik niets buiten zelf gemaakte olie met etherische oliëen als toevoeging en ik maak voor de baby ook zelf baby poeder en olie en gebruik geen zeep. Als je je er echt in gaat verdiepen wat voor zooi er allemaal in zit ben je snel genezen….
     
    Snananas vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Zolang je het niet opeet kan t geen kwaad. Hooguit dat het je acne geen goed doet
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    pff, ik heb 3 gezonde kinderen en altijd dagcreme en foundation gebruikt. Overdrijven is ook een vak hoor ;)
     
    Achterkantvandemaan en Biny vinden dit leuk.
  11. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Kijk wat huidverzorging betreft anders eens op websites zoals van Dr. Jetske Ultee. Ook voor de verzorging van de kwetsbare babyhuid geeft zij goede tips, keuze voor zonnebrandcrème. Ze ontwikkelt en verkoopt zelf ook make up.
    Je kunt haar ook benaderen voor productadvies. Ze kan de ingrediëntenlijst voor je scannen.

    Dat iets goedgekeurd is, betekent niet dat dit altijd 'goed' voor je is.
    Zoals al gezegd, alle beetjes helpen.
     

Deel Deze Pagina