Gisteren heb ik een tas gekocht. Achteraf toen ik thuis op de bon keek bleek dat de caissière de tas niet had aangeslagen. Ik heb dit niet doorgehad doordat ik best veel had gekocht en dit had laten verrekenen met een internet bestellingen die retour ging. Ik was eigenlijk van plan de bon en kaartje te bewaren en de volgende keer als ik weer daar ben het te gaan betalen.( Winkel heeft 3 vestigingen en is sowieso 2 uur rijden voor mij). Nou zegt een vriendin dat ik dit beter niet kan doen. Omdat de caissière ontslagen kan worden voor zn fout. Klopt dit? En wat zouden jullie doen? Niet betalen is eigenlijk geen optie voor mij, ik ga altijd terug.
Als de naam van de cassiere op de bon staat, zou ik die onleesbaar maken en terug gaan. Geen idee of ze het dan in de computer gaan opzoeken. Het lijkt me niet dat je voor 1 fout in een ingewikkelde situatie word ontslagen trouwens. Maar dan zou ik voor mezelf mn best hebben gedaan. Want de tas houden waar ik niet voor betaald heb zou voor mij inderdaad ook geen optie zijn.
Ik zou telefonisch of via e-mail contact opnemen met de winkel en het bij hun neerleggen wat ze hiermee willen doen.
Is de caissière geen mens dan? Iedereen maakt weleens een foutje toch? Hoe komt je vriendin er in hemelsnaam bij dat iemand dan gelijk ontslagen wordt? Gewoon teruggaan.
Als het een grote keten is zou ik dat niet doen. Valt gewoon onder derving. Kan gebeuren daar houden ze rekening mee. Door een fout moet jij moeilijk doen en kosten maken om het terug te brengen. Wat is de prijs van de tas?
Ik geloof niet dat ik 2 uur zou gaan rijden voor de fout van een ander. Als het in eigen dorp zou zijn, vind ik dat wat anders. Dan ga je makkelijk even terug. Je zou ze kunnen bellen en het voorleggen. Misschien mag je het wel overschrijven o.i.d.
Tuurlijk wordt de caissière niet meteen ontslagen voor een menselijke fout. Onzin. Ik zou contact met de winkel opnemen en het geld overmaken. De eventuele naam op de bon zou ik dan weer niet wegkrassen, want dan denkt de winkeleigenaar misschien dat de caissière dit heeft gedaan en krijgt ze wel problemen.
Ik heb er even overheen gelezen dat het een paar uur reizen is. ‘Gewoon’ teruggaan is het dan niet. Maar even bellen zoals hierboven geopperd lijkt mij een goede optie.
Gewoon bellen en uitleggen. Heb ik ook eens gedaan. Mocht ik het omdat ik zo eerlijk was zelfs laten zitten
Zo te lezen heb je online dingen bij hun gekocht. Dan kun je vast hun rekeningnr opzoeken. Als jij weet wat de tas kost maak je dit bedrag over en schrijf je bij de omschrijving dat je de tas gekocht heb maar niet op de bon vond en alsnog wil betalen.
Bedankt allemaal. Ik ga morgen inderdaad even bellen het idd een grote keten die moeilijk te bereiken is per mail. De tas kost €50. Mijn vriendin zei dat dus omdat ze het eerder bij een grote juwelier had meegemaakt. De medewerker was ontslagen na zn fout.
Ik persoonlijk vind 2 uur terug rijden voor de fout van een ander wel teveel werk. Maar zou inderdaad contact opnemen met het bedrijf en bij hun neerleggen wat ze er mee willen doen.
Bellen lijkt mij een goede optie. Mijn gok is dat de medewerker bij die juwelier ontslagen is omdat het niet de eerste fout was die hij maakte. Vergissen is menselijk, maar niet als het aan de lopende band gebeurd
Ik zou even bellen en informeren of je het bedrag kan overmaken. Ik heb het eens gehad met iets van €30,- bij een grote keten, dat vond degene aan de telefoon zo ingewikkeld; contactinfo achtergelaten, nooit meer iets over gehoord...
Dat werkt toch niet? Er staat nergens een bedrag open voor die tas, dat geeft bij hen op de financiële administratie alleen maar onduidelijkheid. Even bellen is de kortste weg. Als je het kan overmaken prima, als ze zeggen kom maar langs zou ik aangeven dat het twee uur rijden is. Je opstelling is super netjes maar zou van hun probleem niet jouw probleem gaan maken.
vind het ongelooflijk netjes van jou dat je de tas nog gaat betalen, zou niet iedereen doen, een voorbeeld !!
'Gewoon' een bedrag overmaken kan sowieso niet nee. Er staat geen bedrag open dus ze kunnen het nergens aan koppelen. Het artikel zal later juist gemist worden, staat wel in t systeem maar is niet aanwezig. Maar dit kan nooit aan elkaar gekoppeld worden. Daar zal er teveel voor gebeuren in grote bedrijven. Beste is bellen, dan kunnen ze er wel een ordernummer aan koppelen en klopt in ieder geval de administratie.