Foutje caissière

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    740
    443
    63
    Vrouw
    Gisteren heb ik een tas gekocht. Achteraf toen ik thuis op de bon keek bleek dat de caissière de tas niet had aangeslagen. Ik heb dit niet doorgehad doordat ik best veel had gekocht en dit had laten verrekenen met een internet bestellingen die retour ging. Ik was eigenlijk van plan de bon en kaartje te bewaren en de volgende keer als ik weer daar ben het te gaan betalen.( Winkel heeft 3 vestigingen en is sowieso 2 uur rijden voor mij). Nou zegt een vriendin dat ik dit beter niet kan doen. Omdat de caissière ontslagen kan worden voor zn fout. Klopt dit? En wat zouden jullie doen? Niet betalen is eigenlijk geen optie voor mij, ik ga altijd terug.
     
  2. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als de naam van de cassiere op de bon staat, zou ik die onleesbaar maken en terug gaan. Geen idee of ze het dan in de computer gaan opzoeken. Het lijkt me niet dat je voor 1 fout in een ingewikkelde situatie word ontslagen trouwens. Maar dan zou ik voor mezelf mn best hebben gedaan. Want de tas houden waar ik niet voor betaald heb zou voor mij inderdaad ook geen optie zijn.
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  3. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Ik zou telefonisch of via e-mail contact opnemen met de winkel en het bij hun neerleggen wat ze hiermee willen doen.
     
    truusjee en Tranquila vinden dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Is de caissière geen mens dan? Iedereen maakt weleens een foutje toch? Hoe komt je vriendin er in hemelsnaam bij dat iemand dan gelijk ontslagen wordt?
    Gewoon teruggaan. :)
     
    marb en Tranquila vinden dit leuk.
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Als het een grote keten is zou ik dat niet doen.

    Valt gewoon onder derving.

    Kan gebeuren daar houden ze rekening mee.

    Door een fout moet jij moeilijk doen en kosten maken om het terug te brengen.

    Wat is de prijs van de tas?
     
    RoIn, Emama en Tranquila vinden dit leuk.
  6. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.675
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik geloof niet dat ik 2 uur zou gaan rijden voor de fout van een ander. Als het in eigen dorp zou zijn, vind ik dat wat anders. Dan ga je makkelijk even terug. Je zou ze kunnen bellen en het voorleggen. Misschien mag je het wel overschrijven o.i.d.
     
    DastyQueen, Emama en Tranquila vinden dit leuk.
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Tuurlijk wordt de caissière niet meteen ontslagen voor een menselijke fout. Onzin.
    Ik zou contact met de winkel opnemen en het geld overmaken.
    De eventuele naam op de bon zou ik dan weer niet wegkrassen, want dan denkt de winkeleigenaar misschien dat de caissière dit heeft gedaan en krijgt ze wel problemen.
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik heb er even overheen gelezen dat het een paar uur reizen is. ‘Gewoon’ teruggaan is het dan niet. :p
    Maar even bellen zoals hierboven geopperd lijkt mij een goede optie. :)
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  9. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Dit. En naam wegkrassen heeft geen zin bonnummer en kassa nr is genoeg om te weten wie het was
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Gewoon bellen en uitleggen. Heb ik ook eens gedaan. Mocht ik het omdat ik zo eerlijk was zelfs laten zitten ;)
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  11. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Zo te lezen heb je online dingen bij hun gekocht. Dan kun je vast hun rekeningnr opzoeken. Als jij weet wat de tas kost maak je dit bedrag over en schrijf je bij de omschrijving dat je de tas gekocht heb maar niet op de bon vond en alsnog wil betalen.
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  12. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    740
    443
    63
    Vrouw
    Bedankt allemaal. Ik ga morgen inderdaad even bellen het idd een grote keten die moeilijk te bereiken is per mail. De tas kost €50.
    Mijn vriendin zei dat dus omdat ze het eerder bij een grote juwelier had meegemaakt. De medewerker was ontslagen na zn fout.
     
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk vind 2 uur terug rijden voor de fout van een ander wel teveel werk.
    Maar zou inderdaad contact opnemen met het bedrijf en bij hun neerleggen wat ze er mee willen doen.
     
    Oona en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bellen lijkt mij een goede optie.

    Mijn gok is dat de medewerker bij die juwelier ontslagen is omdat het niet de eerste fout was die hij maakte. Vergissen is menselijk, maar niet als het aan de lopende band gebeurd ;)
     
    Pannetje en Fennec vinden dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact dit
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Gewoon het bedrag overmaken naar hetzelfde rekeningnummer als waar je de rest betaald hebt
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou even bellen en informeren of je het bedrag kan overmaken. Ik heb het eens gehad met iets van €30,- bij een grote keten, dat vond degene aan de telefoon zo ingewikkeld; contactinfo achtergelaten, nooit meer iets over gehoord...
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  18. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.753
    113
    Dat werkt toch niet? Er staat nergens een bedrag open voor die tas, dat geeft bij hen op de financiële administratie alleen maar onduidelijkheid.

    Even bellen is de kortste weg. Als je het kan overmaken prima, als ze zeggen kom maar langs zou ik aangeven dat het twee uur rijden is. Je opstelling is super netjes maar zou van hun probleem niet jouw probleem gaan maken.
     
    Darinka1, DastyQueen, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    vind het ongelooflijk netjes van jou dat je de tas nog gaat betalen, zou niet iedereen doen, een voorbeeld !!
     
    Ysabella en Tranquila vinden dit leuk.
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    'Gewoon' een bedrag overmaken kan sowieso niet nee. Er staat geen bedrag open dus ze kunnen het nergens aan koppelen. Het artikel zal later juist gemist worden, staat wel in t systeem maar is niet aanwezig. Maar dit kan nooit aan elkaar gekoppeld worden. Daar zal er teveel voor gebeuren in grote bedrijven.
    Beste is bellen, dan kunnen ze er wel een ordernummer aan koppelen en klopt in ieder geval de administratie.
     
    Tranquila en puzzelstukje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina