Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Hallo,
    Ik heb een dochter van 10 maanden.
    Om genoeg vocht binnen te krijgen, krijgt ze van mij alleen water en slappe thee. Maar ik vraag me af of er geen frisdrank of iets dergelijks voor de allerkleinsten is. Wel wat gezonder en minder zoet dan normale frisdranken dan he.
    Ik dacht 'misschien kan ik hier wat tips krijgen'..
    Daarom wilde ik deze topic openen ;)
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Waarom zou je dat willen? Ivan heeft meer dan genoeg aan water, thee of en druppel ranja met water
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.871
    42.726
    113
    Frisdrank?? Voor een baby van 10 maanden kun je diksap pakken maar water en thee lijkt mij nog meer dan voldoende
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    frisdrank zou ik niet doen, maar sap (evt met wat water erdoor) roosvicee, of yoghurtdrink mag ze al wel.

    oh ja, en diksap.
     
  5. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.332
    249
    63
    Noord-Brabant
    Ik kan me niet voorstellen dat je frisdrank met koolzuur bedoeld. Bij ons kregen ze water, verdunde appelsap en diksap.
     
  6. Nati

    Nati Niet meer actief

    Oeff, veel succes met dit topic! :cool:

    Mijn dochter krijgt af en toe wat verdunde vruchtensap of een bekertje dubbel fris of Optimel bij de lunch, maar dat doen we pas sinds ze 1 is en maar zelden. Ze drinkt voornamelijk water en vindt dat prima, ze drinkt er veel van. Ik kan me indenken dat je andere drankjes wilt uitproberen als je kindje te weinig drinkt, maar let dan echt heel goed op wat je geeft en hoe vaak!
     
  7. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Pakt popcorn
     
  8. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Neem aan dat je geen koolzuurhoudende dranken bedoelt? ;)

    Met 10 maanden gaven wij water, thee, sterk verdunde diksap en sterk verdunde appelsap. Nu drinkt jongste van 1,5 jaar water, thee, sterk verdunde aanmaaklimo, half om half sap-water.
     
  9. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Kindercola misschien?:p

    Grapje....

    Ik zou het, zeker op die leeftijd, houden bij water met diksap of iets dergelijks. Zou zonde zijn als haar tandjes nu al verpest raken door alle zuren in allerlei sapjes en drankjes.
     
  10. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hier geven wij Diksap. Vind ze heerlijk dat wat koudere drinken omdat ze last heeft van doorkomende tandjes.
     
  11. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Sterkte TS!!!

    Ik sta klaar met een schild en een lans; je bedoelde vast niet 'frisdrank' als in koolzuurhoudende dikmakers. Je bedoelde vast 'iets anders te drinken dan water en thee'. If not; dan ga ik heul niet achter je staan, whahahaha.
     
  12. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik begrijp ook niet wat je bedoeld met frisdrank?

    Hier krijgt mijn dochter buiten flesjes Nutrilon, roosvicee, diksap en thee.
     
  13. beccie

    beccie Niet meer actief

    ik zou maar beginnen met een beetje roosvicee of diksap ofzo.

    echte frisdrank met koolzuur heeft mijn zoon van 4 nog niet eens. haha.
     
  14. minon

    minon Niet meer actief

    Eh alles wat geen water of thee is valt bij mij ook onder de naam frisdrank hoor.
    Ik gaf diksap van roosvice en vanaf 1 jaar karvan cevitam aanmaak.
    Heeeel af en toe krijgt ze er wat van door haar melk of krijgt ze een half flesje dubbelfris ofzo. Water heeft ze nooit gedronken. Alles moest ingedikt worden met johannesbroodpitmeel. Ooit wel eens geproefd water ingedikt met dat spul? Vond het groot gelijk dat ze dat zo dr mond uit liet lopen brr.
     
  15. KimK

    KimK Niet meer actief

    :D haha
     
  16. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Pepsi max kun je al wel mee beginnen hoor :D.

    Ik gaf ze altijd roosvicee of diksap of ranja.
     
  17. Suzanne1984

    Suzanne1984 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nou ja we hoeven toch niet meteen de popcorn, schilden etc. op voorhand van stal te trekken omdat ts een 'ongelukkige' woordkeuze heeft...
    Dat vind ik altijd zo onnodig. Op die manier lok je het ook een beetje uit denk ik.
    Los van het feit dat dit onderwerp niet in de lounge thuis hoort, heeft ts onderhand haar antwoorden ook wel gehad
     
  18. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik vind het geen popcorn-moment-topic. Ts vraagt advies, dat mag. Ze zal haar baby echt geen cola of andere koolzuurhoudende dranken geven.

    Of ben ik nou zo naief?
     
  19. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Daar heeft een kindje van 10 maanden echt niets aan. Thee of water is meer dan prima. Mijn kinderen drinken nog steeds vrijwel altijd water: een enkele keer een sapje of chocolademelk en dat is echt een extraatje.
     
  20. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou voor rivella gaan, of holy soda.... :D:D:D:D
     

Deel Deze Pagina