friso comfort klaarmaken

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    sinds gisteren zijn wij overgestapt van friso normaal naar friso comfort omdat Indy maar 1 keer in de 4 dagen poept. Nu zag ik vanmiddag ineens op het pak dat je deze heel anders moet bereiden als de normale variant...namelijk met gekookt water. Weet iemand waarom dit is en kun je het echt niet gewoon in de magnetron wat opwarmen? Ik vind dit maar waardeloos..met de normale deed ik het flesje namelijk even opwarmen in de magnetron dan de poeder erbij en klaar was ie. Nu moet je dus gekookt water en koud water gaan zitten mengen.

    Heeft iemand nog een tip of handige verhoudingen voor mij van gekookt / koud water zodat het flesje op de juiste temp is?Ik geef mijn dochtertje altijd flessen van 190/6 en 220/7.
     
  2. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oja en heeft iemand een idee wanneer de voeding een beetje zijn werk zou moeten gaan doen?
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Comfort moet met water dat net van de kook af komt (70 graden), omdat anders de vezels die erin zitten niet goed oplossen en je dan klonten krijgt.

    Ik deed het altijd als volgt: 50 % water koken en 50% water koud (uit de koelkast). Dan was het hier precies op de temp zodat Tymen het kon drinken. Als je dit iets te warm is kun je ook 1/3 koken en 2/3 koud doen.

    In een dag hadden wij resultaat. Spuitluiers en soms drie keer per dag schone kleren. Dat was me iets teveel van het goede (hoewel geen krampen en spugen meer) dus wij zijn het gaan mengen met normaal, 50/50. Dat werkte hier prima, ik heb het gebruit tot Tymen een half jaar was.
     
  4. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik doe 120 cc in de magnetron..1.20 minuut zodat het aan de kook is. Dan poeder erbij, goed schudden! Dan aanvullen met koud water tot 210. Werkt echt prima!
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik laat het niet eens kokend heet worden. Gewoon goed warm uit de magnetron en dan heel hard schudden en eventueel nog een klein beetje afkoelen onder de koude kraan.
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Precies zo deed ik t! En t werkte prima!
    Binnen 3 flessen had ik hier resultaat, niet in de vorm van spuitluiers, maar in de vorm van een kindje dat lekker ging slapen en geen krampjes meer had :)
     
  7. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik gebruik ook friso comfort en ik doe gewoon spa blauw in zijn fles de hoeveelheid die ik nodig heb warm het een minuut op in de magnetron poeder erbij met een vork roer ik het er goed door daarna schud ik een beetje en dan drinken maar ...... :D

    mijn oudste van nu 4 is er ook groot mee geworden maar begon bij hem gelijk met 2 vanwege de bv die ik 6 maanden heb gegeven :D
     
  8. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik doe de helft heet water (waterkoker) en de helft koud water. Het werkt direct de voeding. Ik meng de voeding nu wel met de standaard voeding (3 comfort en 2 standaard) omdat mijn mannetje ineens hele dunne luiers kreeg. Als het weer een dag wat moeilijker gaat krijgt hij weer iets meer comfort voeding en minder standaard.

    Het koude water kook ik wel van tevoren en laat het afkoelen in een maatbeker voor de hele dag.
     
  9. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wij mengen friso 2/3e deel extra met 1/3 comfort.
    En ik gebruik voor comfort gewoon de waterkoker. Dan wel weer met bar le duc ipv kraanwater.
    Friso comfort moet indd met water van ong 70 graden klaargemaakt worden. Anders lossen de vezels (johannesbroodpitmeel) niet op.
     
  10. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke ik ben benieuwd...heb de flessen inmiddels aangemaakt met 1/3 gekookt en 2/3 koud water en dat gaat goed. Indy heeft nog niet gepoept, maar goed ze heeft nog maar 2 flessen (goedklaargemaakte) comfort gehad. Dinsdag was alweer inmiddels de laatste keer dus ik hoop zo dat ze vandaag wel gaat poepen.
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oja bij de normale variant deed ik er altijd 10 cc extra water bij voor het poepen (niet dat dat dus hielp) mag / kan dat ook bij de comfort of is dat misschien juist weer niet goed?
     
  12. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ik persoonlijk zou eerst even afwachten hoe het gaat. Wij hebben bij Kim altijd wel 1 x per dag een poepluier. En het moet natuurlijk wel even de kans krijgen om te werken. Friso comfort is namelijk ook wat dikker door de vezels. Mischien dat 10cc extra water wel kan hoor.
    Maar ze heeft er verder geen last van?
     
  13. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nee klopt ze heeft er vereder nooit last van soms alleen op het moment van poepen zelf. Maar goed volgens de arts bij het cb is dit toch niet goed en zou ze minstens om de dag moeten om de darmpjes goed in werking te laten en voor de afvalstoffen...
     
  14. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ik weet wel dat friso comfort super goed werkt. De ontlasting wordt dunner, dus ook makkelijker voor de darmen om het naar buiten te "vervoeren" en wat ik heb begrepen zonder dat de darmen daar "lui" van worden. Ik zou het vandaag even aankijken als je hier net mee bent begonnen. (Wat ik ook weleens heb gehoord maar of het werkt weet ik niet: een druppeltje olie door de voeding)
    Maar wel fijn dat ze er zelf geen last van heeft toch? (Prettig is anders natuurlij).
     
  15. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    Hier inderdaad ook helft kokend water en de helft koud water
    Wat ik alleen erg vervelend vind is dat het poeder echt aan het schepje blijft plakken als je het in heet water gooit
     
  16. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hebben jullie nooit last van klonten? is echt waardeloos drinke voor mijn meisje er zitten zo vaak klonten vast in de speen...
     
  17. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    nop....ik los de poeder op in het hete water en dan
    klop ik het goed door met de garde, dan het koude water er bij even goed roeren en terug in de fles..
    geen klontje te zien
     
  18. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    Hebben jullie dat dn niet dat het poeder aan het schepje blijft plakken als je het poeder oplost in kokend water?
     
  19. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij mag het poeder sowieso niet in kokend water. Verdwijnen er voedingsstoffen heb ik begrepen.

    Maar poeder dat aan het schepje blijft plakken hebben wij ook vaak last van, erg vervelend.
     
  20. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja dat poeder blijft er inderdaad ook aan plakken..ik doe nu het juiste aantal schepjes in een melkbusje en giet het zo in 1 keer in de fles...die maak ik dan daarna schoon want daar blijft het ook in plakken. Maar het in een aparte kan doen en dan met een garde roeren lijkt me helemaal zo omslachtig...maar ja als het niet anders gaat dan moet het maar zo denk ik.
     

Deel Deze Pagina