Wat kunnen we nu nog doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mussie, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een vraagje,
    ons zoontje is nu 10 weken. Hij is bijna 6 weken te vroeg geboren. Omdat hij erg veel moeite heeft met z'n ontlasting, krijgt hij nu Nutrilon Pepti. Daarvoor had hij Nutrilon Omneo en daarvoor Friso 1. Hij is nu dus aan z'n 3e soort voeding bezig en nog steeds heeft hij problemen met z'n ontlasting. De 1e dagen gaat het goed en als z'n darmpjes eraan gewent zijn is het weer mis. Dan beginnen we weer van voor af aan. Krampen, huilen enz. Hij huilt zelfs in z'n slaap :cry: Hierdoor zit hij ook nog steeds op 7 voedingen, waardoor hij in mijn ogen veel te veel krijgt.Hij krijgt nl 7 flessen van 120 ml. We doen daar 4 scheppen voeding in. Ook doen we 10 ml extra water in z'n fles. Maar niks helpt.We hebben ook al uitgeprobeert om meer voeding in z'n fles te doen, hopen dat hij dan wat langer kon wachten op z'n volgende fles. Maar nee hoor, hij blijft "keurig" om de 3 uur komen. We proberen het dan nog uit te stellen, maar hij heeft echt honger,zuigt op z'n knuistje, is aan het zoeken en gilt de heleboel bij elkaar :oops: Hij blijft dus honger houden en ...... buikpijn :( We weten zolangzamerhand even niet meer wat we moeten doen. Komt dit vaker voor, zoja, wat kunnen we hier aan doen?
    Een radeloze mussie
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer eens over te stappen op 6 flessen van 120cc water en 4 schepjes. Darmkrampjes zijn normaal en horen er de eerste drie maanden bij, maar je moet uitkijken dat je niet teveel melk gaat geven waardoor je de krampjes bevordert.
    Ik zou ook niet steeds van voerding veranderen.

    Ilja
     
  3. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel voor je antwoord. Maar naar 6 voedingen overstappen vind zoon lief nog geen goed idee. :( Maar dat hij teveel voeding krijgt, dat is duidelijk, dit zei de ka ook vandaag. We gaan nu eerst zorgen dat z'n ontlasting goed op gang komt en daarna gaan we ons weer met de voeding bezig houden.
    Groetjes, mussie
     

Deel Deze Pagina