Frituurpan ontvetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Wardi, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heeft iemand misschien DE gouden tip om snel en gemakkelijk de frituurpan schoon te krijgen?

Alvast bedankt...

2. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    vaatwasmachine blokje erin en dan water en dan aanzetten, staat ook op de site van hoe schoon is jouw huis.

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Uhmm, ik heb geen vaatwasmachine en dus ook geen vaatwastabletjes :) Misschien dat ik er wel via iemand anders aan kan komen.

Wil 'm het liefst vandaag schoon hebben, wieweet komen er meer reacties...

Bedankt voor je tip mica.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    De enige echte optie is vrees ik gewoon schrobben! Een vaatwastabletje helpt niet zoveel vind ik. Ik denk dat je het ook wel met biotex ofzo kunt proberen.

Wij hebben nu een frietpan waarbij je het vet na elke frituurbeurt weg kunt laten lopen en op kunt vangen. Dan kun je steeds makkelijk je pan schoonmaken en je vet word gelijk gefilterd! Ideaal!

5. Niet meer actief

ik deed het ook wel eens met blue wonder, werkte ook heel goed!

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.338
    268
    83
    NH
    Je kan ook kleine pakjes vaatwastabletten kopen....

Is er niet iemand in de buurd of je familie die een vaatwasser heeft?

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    inderaad vaatwastabletten...
    ik krijg er altidj 1 van me moeder ;) ideaal

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd vaatwas tabletje.

Als je dat niet hebt kan je ook een goede ontvetter spray gebruiken en dan met een brillo schuren.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

idd vaatwas tabletje en dat 20 min met de deksel erop op 90 graden laten staan

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Dan is het misschien wel handig een doosje vaatwastabletten aan te schaffen. Maar eerst maar 1tje scoren om het uit te proberen. Eerst zien dan geloven he :p

Bedankt allemaal!

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik steek de stekker er ff in zodijkanten los laten en dan kiep ik hem leeg een vaatwastabletje erin met water stekker der weer in en lekker laten bruizen!
    daarna 2 x omspoelen met water en klaar is het karweitje weer

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    bij mij helpt zon tabletje echt niet goed hoor

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    En als je je pan dan eindelijk weer schoon hebt......gèèn vloeibaar frituurvet meer gebruiken. Bàh, wat een ranzige zooi is dat, lijkt wel of het kauwgom wordt :(

Ik gebruik blokken en sindsdien is de pan schoonmaken appeltje eitje..Gewoon met een afwassopje et vòila, pan is binnen 10 minuten weer brandschoon, zelfs het mandje ;) Als je blokken gebruikt moet je voor het eerste gebruik wel een paar voorsmelten (stuk of 4 in een pannetje), anders krijg je problemen met je warmte element

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Maar die blokken zijn veel ongezonder vet als vloeibaar

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    Dat moet dan maar voor die enkele keer dat ik een patatje bak. Mijn humeur gaat in deze voor :)

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb mijn frituurpan eruit gegooid, bah gore zooi!

17. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.330
    483
    83
    near rotterdam

maar niet bij elke frituurpan mag je blokken gebruiken. ik heb het verwarmingselement in mijn pan zitten en daar gaan de blokken van in de hens.

ik doe het eerst met een vaatwas tabletje en dan gebruik ik Dasty van de wibra. dat is een hele goede ontvetter.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.429
    1.820
    113
    Hier ook verwarmingselement in de pan en het gaat prima hoor, no problemo. Maarrrrrrrr, daarom zei ik ookal dat je bij het verversen van het vet eerst een aantal blokken voor moet smelten, zodat het verwarmingselement bedekt is met vet als je de rest van de blokken erbij doet...Als je een volgende keer je pan weer gebruikt, kun je hem gewoon aanzetten, ondanks het vaste vet. Het is binnen notime vloeibaar..Ik doe dit nu alweer een aantal jaartjes en heb nog steeds dezelfde pan, dus die lijdt er niet onder...

19. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Gebruik hier ook gewoon vloeibaar frituurvet, en maak hem schoon met water en dreft. Gewoon goed bijhouden (na 9/10 keer gebruiken, verversen en schoonmaken!) dan blijft het makkelijk..hier tenminste! :)

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hier ook met een vaatwastablet, alleen de randen e.d krijg ik haast niet meer schoon. dasty van de wibra werkt idd echt heel goed (wel na het inspuiten even laten inwerken pas daarna afspoelen.schrobben) maar sommige randen krijg ik echt niet meer weg helaas....nou ja dan over een tijdje maar weer een nieuwe...weet toch nooit iets voor mn verjaardag..haha...kan ik mooi geld vragen voor een nieuwe..

Deel Deze Pagina