leeftijdsadvies film Frozen 2

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door debq, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ben benieuwd of hier nu al reacties op komen, maar kan het proberen.
    Het leeftijdsadvies bij de nieuwe Frozen film is 6 jaar. Is het echt eng of wat zal de reden voor de leeftijd zijn? Ik wil er eigenlijk met M heen gaan dit weekend maar twijfel nu ik de leeftijd zie. Met Q was ik ook naar de bios bij de eerste film, zij was toen denk ik ook net 3.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Bij het eerste deel is hij ook 6+.
    Ik twijfel nog met zoon van bijna 4, in de bios is wel wat heftiger dan thuis natuurlijk.
     
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik ga zaterdag... Ik heb nog niets gehoord eigenlijk
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben als volwassene zonder kind geweest. Hij is niet eng. Hij is mooi en op sommige momenten erg grappig. Er zit wel een bepaald verhaal in wat een ouder kind beter snapt. Net als de grapjes van olaf. En ik zou daarom met een 3 jarige echt niet naar frozen gaan. Denk dat ik nu eerder met een 3 jarige naar buurman en buurman, juf roos, thomas de trein of de speciale kleuterbios zou gaan.
     
    Mamalove2014, Line, mutskuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Juf roos zijn we idd eerder geweest. De overige zijn niet echt dingen die haar aanspreken. Qua series kijkt ze bijvoorbeeld Spirit en Vrije teugels, begrijpt de verhaallijnen ook wel.
    Wat ik leuk vind bij Disney is juist dat ze er voor volwassenen / oudere kinderen ook steeds dingen in doen die leuk zijn. Q ziet bij elke Disney film weer andere dingen, super grappig.
    Het gaat er mij dus vooral om wat de reden zal zijn dat ze 6+ hebben gekozen. Fijn om te weten dat het niet eng is!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik heb gehoord dat ie voor een 4jarige echt nog niet zo geschikt is. Er is geen "en ze leven nog lang en gelukkig". En dan dat monster schijnt ook best spannend te zijn. Spannender dan Frozen 1. Mijn dochter is net 4. Bioscoop is spannender dan thuis. Dus ik ga voorlopig nog niet. Tenzij ik veel om me heen hoor dat het best kan haha ;)
     
  7. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    De recensie in het parool geeft aan dat de film echt niet geschikt is voor peuters en kleuters, want gewoonweg te eng. Ik zou het er zelf dus niet op wagen eigenlijk....
     
  8. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij hebben in de bioscoop een trailer ervan gezien toen we naar een andere film gingen. Mijn kinderen van 9 en bijna 7 vonden het voorstukje al best spannend, dus weet niet of ik er met kinderen onder de 6 jaar heen zou gaan, op het grote scherm is natuurlijk niet alleen het beeld uitvergroot, maar ook de geluiden en de sfeer zijn gelijk veel spannender
     
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Mijn dochter wordt zondag 4. Ze is enorme Frozenfan en ik heb kaartjes voor het kidsweekend. Een kennis was met haar dochtertje van 4 geweest en zij vond het wel spannend, maar prima te doen.
    Ik begin door de berichtjes hier wel een beetje te twijfelen, maar ik heb de kaartjes al. Dus we zullen het wel zien ;)
     
  10. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Het ene kind is het andere kind ook niet hè? Wellicht kan jouw kind het prima hebben. Mijn kinderen zijn wat dat betreft erg gevoelig en vinden dingen al snel spannend. Je kent zelf je eigen kind het beste
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan ook binnenkort met de jongste. Ze is gek op de eerste frozen film en kijkt wel vaker 6+ films
     
  12. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik heb nu net de frozen 1 film op gezet, eens kijken hoe dat gaat.
    Het is bij haar heel wisselend, ze had laatst Free Willy gekeken en vond het super leuk. Met de oppas hadden ze vorig weekend snuf de hond gekeken, was voor 9+ had hij later gezien maar ging ook prima.
    In elk geval voor de tips tot nu toe. Als we komend weekend gaan zal ik laten weten hoe het ging, of wat het alternatief is geworden.
     
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij kijken ook weleens 6+ films. Maar ga het nu toch niet doen. Mijn zoontje heeft ook eens een kinderfilm gezien en dat is heel lang heel vervelend geweest met rare dromen enzo.
     
  14. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Ik vind het een bagger film voor kleintjes, woensdag met mijn dochtertje geweest. Er zit zo een diepe dramatische verhaallijn in die is gewoon niet te snappen... zelfs ik moest er echt voor zitten en na denken
    Vond hem best heftig allemaal en het is niet een soort feelgood movie. Deel 1 ook niet maar wel anders weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen
     
  15. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik ga hem met mijn 6 jarige niet in de bios bekijken, vond het voorstukje best heftig. En dan staat het geluid hard en kunnen we niet doorspoelen. Ze mag hem thuis een keer kijken.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ga volgend weekend met mijn dochter, ze is 4 en heb het haar beloofd.
    Overigens kijkt ze wel vaker films die misschien niet helemaal geschikt zijn of eng kunnen zijn, maar zij heeft daar geen last van.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Mijn kinderen zijn voor de 6 jaar niet eens geschikt voor een bioscoop :o:
    Vind het altijd knap dat andere kleuters dat zo goed volhouden.
    Maar qua heftigheid, dat kun je als ouder denk ik prima inschatten. Ik zou die gok dan wel durven nemen.
     
    juf1987 vindt dit leuk.
  18. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Mijn dochter van net 4 gaat wel( met een vriendinnetje erbij die wat ouder is) . Ze heeft de trailers al weken lang steeds lopen bekijken en verheugd zich er al zo lang op! Ze is dol op frozen.
    Wij zijn laatst naar Everest de jonge yeti geweest die ook 6+ is en dat ging erg goed.
    Mijn zoon van 6 daarentegen zou ik er weer niet naartoe meenemen. Die vindt dat wel te eng.
    We gaan bewust niet in het kids weekend maar later op een zondagmorgen in een kleine hele rustige bioscoop. Mocht het te eng zijn ben ik ook zo weer weg.
     
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd met mijn zoon ( wordt in januari 6 jaar),volgens mij wil hij na 15 min alweer wat anders doen....:D
    En het is echt geen “stuiterbal” kind...
     
  20. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dochter van zeven is geweest, zegt dat er geen enge stukjes inzitten maar wel verdrietige stukjes. Met een bepaald stukje (ik verraad niks) zaten er meerdere kinderen te huilen in de bios...
     

Deel Deze Pagina