fruithapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door illuminate, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik had een vraagje over zelfgemaakte fruithapjes (dus niet de kant-en-klare), hoe maken jullie die, hoe vriezen jullie die in, en hoe ontdooien jullie die.
    Pureren met de staafmixer, en dan (gedest.) water erbij? Of anders? Ik heb zelf geen flauw benul.
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ja, dit wil ik ook wel graag weten! En welke soorten fruit je kan en mag gebruiken hiervoor. Ik blijf dit topic dus even meevolgen!
     
  3. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd,ik lees ook mee... ;)

    Ik kom niet verder dan een banaan helemaal fijn prakken...

    Groetjes,
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zat eens te denken hé... Banaan is inderdaad een optie.
    Maar mag/kan ik ook al banaan met kiwi ofzo mixen? En aardbeitjes bijvoorbeeld, mag ik dat ook al mixen met bijvoorbeeld een appeltje ofzo?
    En hoe zit dan met mandarijntjes? En druifjes?

    Vigo is 4 maand en 12 dagen oud. Of kan ik met andere fruit-vruchtsoorten beter nog even wachten?
     
  5. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Even mijn boek erbij gehaald van K&G ;)

    wat mag:
    Fruit van elk seizoen:appelen,bananen,citroen,kiwi,mango,meloen,nectarines,peren,perziken,pompelmoes,pruimen,sinaasappelen.

    ze zeggen om peren en appelen eerst wat te koken en dan pureren.
    Elena vond honingmeloen lekker;
    Ik doe alles gewoon even door de mixer en dan een betterfoodkoek erdoor of koekjesmeel
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel Taschke! Hier kan een mens tenminste wat mee :)
     
  7. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb van het K&G (bij jullie het CB) 2 boeken gekregen met alles wat mag en niet mag en met recepten in.

    Ik grijp dikwijls terug naar die boeken :)
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als je kleine meer kans heeft op n allergie, worden de aarbeien en kiwi's afgeraden. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met appels en peren. Tot nu toe vind ie de appel niks aan. Ik heb ze even gekookt en toen gepureerd. Morgen is de peer aan de beurt.
     
  10. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik maak ook altijd de fruithapjes zelf. Banaan, perzik, appel, peer en mango heb ik tot nu toe gemaakt. Banaan-mango is favoriet. Ik vries in wat ik over heb, in een ijsblokjesbakje. Eenmaal bevroren wip ik ze eruit, en doe ze in die hersluitbare diepvrieszakjes, en schrijf erop wat er in zit. Heel makkelijk, je kan precies pakken wat je nodig hebt! Ontdooien doe ik gewoon 's ochtends, door het uit de vriezer te halen en op het aanrecht te zetten. Dan is het rond tienen gelijk ontdooid.
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Geven jullie t op kamertemperatuur? Ik doe t vanuit de koelkast heel even in de magne, tot t lauw is.
     
  12. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook begonnen met Robins fruithap. Hij krijgt ook alleen maar lekker vers. Hij heeft tot nu toe peer, banaan, perzik en appel op en vind het allemaal erg lekker. De peer en appel kook ik eventjes zachtjes totdat het wat zachter is en pureer ik dan eventueel met wat kookvocht erbij. Als je perzik wil pureren: maak met een mes aan de onderkant een kruisje, leg de perzikken dan ongeveer een minuutje in water wat net heeft gekookt. Laat de perzik daarna "schrikken" onder de stromende koude kraan en je kunt het velletje zo eraf halen. In vieren snijden, pit en het rode gedeelte verwijderen en pureren maar!

    Ik heb zelf alles apart gegeven en dan 3 dagen lang om te kijken of hij er reactie op geeft. Tot nu toe lust ie nog alles! Voorlopig vind ik 4 smaken even genoeg en ga daarna weer verder met andere smaken!

    Succes ermee :D
     
  13. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geef het niet superkoud, maar ook niet lauw. Beetje tussenin. Als ze tandjes krijgen, schijnen ze koud fruit ook lekker te vinden in hun mondje :D
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin vind tot nu toe de groenten veel lekkerder..
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik geef de fruithap eigenlijk zo vanuit de koelkast. Vigo vind de fruithap koud lekkerder als kamertemp.
     
  16. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
  17. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    het boek opperdepop van de ah staan helemaal vol met allerlei fruithapjes groentehapjes etc. vanaf leeftijd van 6 maanden tot wel 2 jaar recepten
     

Deel Deze Pagina