Fruitpap

Discussie in 'Voeding' gestart door DeniseH, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Wat zijn de favoriete fruitpap recepten van jullie baby's?

    Nog maar sinds kort begonnen met fruitpap en op zoek naar tips.

    Alvast bedankt!
     
  2. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Eigenlijk alles waar een (halve appel) in zat. B.v. appel/peer/pruim
    appel/perzik/sinaasappel
    appel/meloen
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik maakte in het weekend veel in de stomer klaar en dan in bpa vrije ijsblokjes bakjes. Na een dag eruit en in zipzakjes. Dan kon ik variëren wat ik wilde. Ik had altijd apoel, peer, banaan, mango, perzik, meloen. Citrusfruit mag pas met 9 maanden en rood fruit en kiwi met 1 jaar.
     
    Loesje1988 en DeniseH vinden dit leuk.
  4. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tips!

    Hoeveel gram fruitpap gaven jullie aan een baby van 5 maanden?
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik begon pas met 6 maanden dit ivm de darmen. Fruit of groente is echt BIJvoeding en puur proeven.
    Eerst enkele smaken proberen paar dagen appel, paar dagen banaan etc. En dan kan je later mixen.
    Ik volgde trouwens de lijst van stefan kleintjes.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  6. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Een paar lepeltjes, alleen om te proberen.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.416
    113
    Ik gaf geen fruitpap of bepaalde afgewogen hoeveelheden. Gewoon stukken fruit in het vuistje en niks gepureerd. Ik bepaal wat ze eten, mijn kind bepaalt de hoeveelheid. Ik gaf ook geen verschillende smaken door elkaar, alleen lure smaken. Ik eet ook geen appel en meloen door elkaar gemengd. Je kunt peer en meloen goed in reepjes snijden die ze vast kunnen houden. Banaan gaat ook heel makkelijk. Aardbei en kiwi gaf ik pas na een jaar.
     
    DeniseH, nizzie86, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Met pap bedoel je dat je het door elkaar mengt?
    Dat heb ik niet gedaan. Een appel is een appel,, een peer is een peer. Alles heeft hun eigen smaak en textuur. Dat hoort ook bij het leren eten.
     
    DeniseH, Jessi79, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ohh als ik reacties lees kan ik weer helemaal onzeker worden, maar dat wil ik niet!

    Wij zijn begonnen met een paar lepeltjes per dag gepureerde groente, daarna pas fruit. Eerst paar dagen appel, daarna paar dagen peer. Nu met 6 maanden heb ik kant en klaar knijpzakjes met fruit gemixt. Puur om te proberen eigenlijk, maar dat drinkt ze wel makkelijk. Maar dat is appel/peer gemixt, of appel/aardbei, appel/banaan. Over een paar weken weer wat grovere stukjes proberen en zo verder.. Beetje uitproberen wat voor je kindje en jou werkt.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  10. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Mango is hier favoriet :) hij vindt banaan, appel & peer ook heel lekker. Je kan beginnen met enkele smaken en als dat goed gaat kan je ook combineren. Ik zie daar zelf niks verkeerds aan maar ieder zn manier. :) Qua hoeveelheid gewoon rustig opbouwen en kijken naar je kindje. Hier was het eerst 1 a 2 hapjes, maar nu smult hij zo een schaaltje leeg.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  11. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Er zijn ook hervulbare knijpzakjes waarin je zelf fruit- of groente puree kan doen.
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Mango
    Perzik
    Appel en peer .

    Maar ben zelf begonnen met groentes,omdat fruit van nature al suikers bevatten en ze deze dus daarom ook vaker wel gewoon eten.

    Ik sta een middagje in de keuken en dan stoom k een hoop wat ik dan in ijsblokjesvormen doe en later in een zipzakje
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  13. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er zeker wat aan.
    Ik ben zelf Belgische en hier heb ik het advies gekregen om dus inderdaad papjes te maken van fruit. Dus bijv banaan prakken, appel raspen, sinaasappel persen en zeven...
    Maar ik ga nu ook eens proberen om stukjes fruit zo uit het vuistje te geven. Ben heel benieuwd wat ons zoontje daarvan gaat vinden :)
    Groentepap waren we al opgestart toen hij 4 maanden was. En dat ging al van bij de start erg goed. Hij vindt dat schijnbaar lekkerder dan fruit (en ik zou het echt net omgekeerd verwacht hebben).
    Nogmaals bedankt!
     

Deel Deze Pagina