FV 's nachts

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mama van 2 meiden, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Door omstandigheden ga ik mijn 2e kindje vanaf de geboorte FV geven. Hoe deden jullie dat snachts? Hadden jullie de voeding boven staan met bv een thermosfles warm water of ging je naar beneden om de flesjes te maken?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik of mijn man namen om de beurt de kleine mee naar beneden voor de fles. Kon de ander doorslapen. Even water in de fles, in de magnetron opwarmen, poeder erbij en klaar. Dat is de moeite niet..

Als je warm water bewaard is er toch een iets verhoogd risico op bacterievorming. Gekookt water kan wel, maar dan moet je waarschijnlijk weer koud water bij gaan mengen.. Blijft gedoe..

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik loop even naar beneden toe om de fles klaar te maken, en geef hem dan boven.

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.385
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij geven 'snachts de fles gewoon in de woonkamer, vond ik wel zo makkelijk

5. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    je kan als je de fles boven wilt maken ook gebruik maken van een flessen warmer.

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij namen wel een thermosfles gekookt water mee, beetje koud erbij in de fles. Poeder zat al in een torentje.
    Is natuurlijk een kleine moeite om naar beneden te gaan maar ik vond dit nog makkelijker.

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Er stond al een voeding klaar in de koelkast.. ff snel de keuken in .. fles de magnetron in en dan in haar kamertje geven..met een klein schemerlampje aan...zo sliep ze t snelste weer verder.

Nu heb ik niet zo een groot huis hoor..dus ze hoefde niet lang te wachten..kan me indenken dat als je een groot huis hebt..en je baby is aan t huilen dat je dan een andere oplossing zoekt :)

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt vanaf het begin warm kraanwater (ik weet...daar zijn de meningen over verdeeld, wij deden en doen het toch), dus had poedertorentje mee naar boven en dan zo in de badkamer flesje maken, en op bed geven

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik heb bij de Babydump een goedkope flessenwarmer gekocht.. Eur. 17,50 geloof ik. Poedertorentje erbij. Ik zorg dat ik s'nachts de fles op het nachtkastje klaar heb staan..
    Zodra mijn zoontje wakker wordt doe ik het flesje in de flessenwarmer.. En wanneer ik hem heb verschoond en terug ben op mijn kamer is het flesje warm en hoef ik alleen nog maar de poeder erbij te doen..

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!! DIe flessenwarmer lijkt me wel wat....

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij deden het ook zoals het niet hoorde: flessen klaargemaakt voor de nacht, in de koelkast, baby wakker, naar beneden, voeding in de magnetron opwarmen (flessenwarmer vonden wij bij de steeds groter wordende hoeveelheden te lang duren), baby voeden, verder slapen. :)

En we wisselden het af zodat we allebei evenveel slaap kregen.
    In het begin sliep ze 's nachts bij ons op de kamer waar we ook geen kraan hebben en na een maandje ongeveer sliep ze op haar eigen kamertje op zolder, keuken is dus 2 trappen naar beneden maar het is (was! :D) nu eenmaal niet anders.

12. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik maakte het beneden en gaf het boven en weer hup terug de bed in.

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Gekookt water in een thermosfles, koud water uit de kraan en poedertoren.

Flessenwarmer duurt ongeveer 5 min veels te lang vooral omdat ik de kleine 's nachts niet verschoonde om haar zo min mogelijk echt wakker te maken.

Deel Deze Pagina