Fysio en zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamastarlight, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    Even naar aanleiding van sporten en zwanger:

    Ik zit me ineens af te vragen hoe het zit met fysio en zwanger zijn / willen worden. Beetje lang verhaal en dat zal ik jullie besparen maar ik heb enkele blessures (whiplash, verdraaide knieschijf en enkelblessure aan rechterbeen, onderste rugwervel blessure.)
    Nou heb ik eens in de zoveel tijd weer last van me nek. Dit zal altijd blijven en ik weet dat dit voor een groot deel met stress te maken heeft. Echter als dit aanhoud, krijg ik automatisch last me rug. 1 wervelkolom he vandaar. De onderste wervels in me rug gaan dan schuin staan als het ware waarbij ze mijn tussenwervelschijven vastzetten aan de buitenkant van de wervels. Beetje technisch verhaal maar mijn tussenwervelschijven steken dan dus uit. Nu heb ik dit de laatste week weer en trekt het door naar mijn been. Best eng en ook nog eens het blessure been. Ik heb gelukkig maandag een afspraak bij de fysio maar nu eindelijk mijn vraag:

    Moet ik aankaarten dat we bezig zijn zwanger te worden? Ik wil zo en zo graag de mogelijk blijven behouden als ik zwanger ben gewoon even binnen te kunnen lopen. (dat kan ook wij kennen elkaar al heel lang en heel goed)
     
  2. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik weet eerlijk gezegt echt niet of het belangrijk is voor de fysio om te weten. Maar als je die persoon zoals jij zegt al heel lang en goed kent zou ik het gewoon tersprake brengen zodat je zeker weet dat er niks gebeurt wat eventueel slecht zou zijn voor een zwangerschap.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nee hoor, een kinderwens hoef je m.i. echt niet aan je fysio te melden.
    Ik ben inmiddels te dik om op mijn buik te liggen ;) dus behandeld hij me op mijn zij :-D
    Succes met zwanger worden!
    Elmo
     
  4. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    majel: dat bedoel ik inderdaad thanks

    elmo: ja dat weet ik. en werkt het?
     
  5. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Alleen uitkijken met stroom op je rug en met zo'n groot warmteapparaat (van die ronde schijven). Dat mag niet als je zwanger bent! Je kunt het best even noemen dat jullie ermee bezig zijn, dat geeft niks.
    Succes!
     
  6. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    die heb ik nu niet maar wel goed dat je het zegt, dat was ik dus mooi vergeten he. ik zal het zo en zo even melden
     
  7. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    toen ik zwanger was heb ik ook gewoon fysio gehad en ik ben ook gewoon blijven sporten. (helaas bij 5,5 weken mk maar had daar niets mee te maken) ik krijg ook regelmatig stroom op mn rug maar dat kreeg ik niet toen ik zwanger was. (fysio is een goede vriend van mn mij en mij dus vandaar dat hij het gelik wist)
    succes ermee.
    liefs doris
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn hubbie is fysio..maar heb nog nooit van hem gehoord dat je geen fysio mag als je zwanger wilt worden. Hij behandeld mij ook zo af en toe...
     
  9. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    nee, ik vraag dat niet omdat ik zwanger wilt worden maar voor de langere thermijn. ik zal het wel even met hem over hebben maandag

    kan je wel vertellen dat ik verga van de pijn in me rug!
     
  10. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    nee maar zodra je zwanger bent zou ik het wel zeggen.
    Succes en sterkte ermee.
     

Deel Deze Pagina