Fysiotherapeut aawezig?Nek op een plekje op slot. Iemand herkenning?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zit al een tijdje thuis met spanningsklachten. Ik heb een tijdje migraine gehad en ben dus naar de fysio gegaan. Hier wordt ik behandeld. Tevens bij de manueel therapeut omdat ik het gevoel heb dat ergens in mijn nek iets op slot zit. Dus niet de hele nek, maar aan de rechterkant op een bepaalde plek. Ik ben nu een aantal malen geweest en heb niet echt het idee dat het helpt. Mijn vraag: herkent iemand dit? wat heb je er aan gedaan? Is het een spierenkwestie of rollen mijn gewrichtjes in mijn nek niet goed?

Ik heb ook een arm, waarbij ik me vertild heb 2 jaar geleden. Sindsdien kan ik deze niet meer zonder pijn omhoog doen. Zou dit invloed hebben of niet?

Mijn migraineklachten zijn overigens verdwenen. Nu nog wel regelmaltig hoofdpijn, pijnlijke schouderbladen en vooral de monnikskapspier aan de rechterkant pijnlijk. Daarbij dus het gevoel dat de nek aan de rechterkant wat op slot zit. Wie helpt me, wordt er namelijk moedeloos van?

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.093
    1.789
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi,

Ik ben geen fysiotherapeut maar je klachten lijken erg veel op de mijne. (Ik heb de klachten alleen aan de linkerkant)

Wat bij mij helpt is regelmatig naar de fysio gaan en daarnaast de oefeningen thuis doen... (langzaam met je nek rollen, met je armen draaien)

Dat is eigenlijk het enigste wat bij mij helpt... En zo nu en dan me nek masseren met iets van tijgerbalsem...

Sterkte iig!

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Prinses, mijn nek zit ook al heel lang op een plek een beetje op slot. Dit i.v.m. een paardrij-incidentje.

Wat nog het meest geholpen heeft, behalve de fysio, is mijn man geweest.

Flink massageolie tussen de handen warm wrijven en ruw masseren op de plek waar het "slotje" zit. Dat heeft bij mij super geholpen.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb vanochtend wat rek- en strekoefeningen gedaan en merk een kleine verbetering. Misschien dat de spieren door de spanning of verkeerde houding wat te kort geworden zijn of zo.

Thx voor jullie reacties.
    Tips blijven welkom!

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Misschien eens een osteopaat laten kijken?
    Helemaal omdat je zegt dat een manueel therapeut weinig uithaalt.
    Vervelend zeg! Ik moet ook eens naar mijn schouders laten kijken het zit helemaal vast..

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Osteopaat ben ik ook al eens geweest. Dat was het niet voor mij. De manueel therapie heeft me al eens eerder van het probleem afgeholpen, maar nu lijkt dat niet te lukken. Misschien heeft het ook wel te maken met de stress die bij overspannenheid te maken heeft. Echt tijd om te herstellen heeft het ook nog niet.

7. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Wat vervelend voor je, dat je er zo'n last van hebt.
    Zelf ga ik al jaren naar een orthomanueel arts in Amsterdam en het is eigenlijk elk half jaar wel nodig.
    Ben vorige week nog geweest en zij vertelde me dat ik in de periode van veel tillen (dreumes 1,5 jaar) zeker elke 6 maanden moet komen.
    Als je met rechts tilt gaat vaak je linker schouder vast zitten en de pijn die jij beschrijft heb ik ook steeds.
    Gelukkig is het bij mij na 2 a 3 behandelingen weer een tijdje weg.

Ik heb het adres van deze arts voor je.

Sterkte!

Deel Deze Pagina