Ga nu niet naar Griekenland op vakantie.

Discussie in 'Corona forum' gestart door TanjaK, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Normaal ben ik de eerste om te zeggen dat je wel naar Griekenland moet gaan, al was het alleen maar om de economie te steunen, maar nu wil ik iedereen ten zeerste afraden er heen te reizen. Ik woon in Griekenland en zie de gevolgen van het coranavirus uit de eerste hand.

    Zelfs als je niet in de risico groep zit kan je toch ziek worden en je wilt hier nu echt niet in het ziekenhuis komen te liggen. De zorg kan het absoluut niet aan. Als je iets anders krijgt waardoor je medische hulp nodig hebt is het moeilijk te krijgen en je moet er niet aan denken dat je nu een blindendarm onsteking, een allergische krijgt of je baby b.v. stuipjes. Als het enigzins kan, wegblijven! Als de grenzen niet dicht gaan en het toerisme op gang komt, krijgen we te maken met een onhoudbare situatie en denk dat er ook veel mensen zullen sterven die niet getroffen zijn door het coronavirus, b.v. door auto ongelukken, waarbij er niet op tijd een ambulance ter plaatse kan zijn.

    Bovendien is op het moment echt alles dicht, en is gezellig op een terrasje zitje geen optie.
    Blijf gewoon thuis dit jaar. In Nederland is er tenminste een zorg die aan de basisbehoeften voorziet.
    Veel luchtvaartmaatschappijen hebben een gratis omboekoptie, maar ik weet niet hoe het met pakketreizen zit.
     
  2. kriti81

    kriti81 Actief lid

    10 feb 2013
    239
    5
    18
    De hotels en accommodaties zijn ook al gesloten tot dertig april
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Wat ontzettend vervelend dat Griekenland ook zo getroffen is. Sterkte!

    Goed dat je het bericht plaatst. Maar ergens ook dieptriest dat dat blijkbaar nodig is.
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    O ik heb een reis staan voor 14 juni. Ben benieuwd....
     
  5. kriti81

    kriti81 Actief lid

    10 feb 2013
    239
    5
    18
    Hier zijn ze gelukkig veel sneller dan aanpakken als in Nederland. Afgelopen di waren er 89 gevallen en werd er al besloten alle scholen universiteiten kinderopvang dicht in heel Griekenland. Ik woon in Kreta en daar was pas wo eerste geval bekend. Sinds gisteren zijn alleen de supermarkten, apotheken open. Uitgaansleven is dicht alleen delivery of take away mag open blijven.
    Ook wordt je al gecontroleerd in kliniek bij binnengaan.
     
    citroenrasp, Poolvos en Syane vinden dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #6 Poolvos, 15 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2020
    Dit geldt denk ik voor nagenoeg overal nu. Zelfs al heeft een land top zorg - de meeste landen worden nu getroffen en hebben niet voldoende capaciteit.

    Wij hadden lang geleden al geboekt voor eind april/begin mei. Ik zou sowieso hebben geannuleerd - maar pas bij negatief reisadvies kregen we ons geld terug. En jawel! Nu ein-de-lijk heeft de zweedse overheid een negatief reisadvies gegeven voor eigenlijk de hele wereld :o:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  7. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Ik woon ook op Kreta en zie dat de Kretenzers zich niet houden aan het advies om thuis te blijven. Zaterdag waren de parkeerplaatsen bij de supermarkten overvol, de stranden ook, en ik denk dat de 5 gevallen die er nu op Kreta zijn, zeer snel veel meer zullen zijn. Op het vasteland gaat het met sprongen omhoog. Ik ben het volkomen met Kriti81 eens dat er hier meer en sneller maatregelen worden genomen, maar de zorg is normaal al niet genoeg (de patienten worden door hun familieleden of privezusters verzorgd) en nu wordt het helemaal overbelast.
    Mijn schoonmoeder ligt in het ziekenhuis met een zeer ernstige aandoening (niet corona) en er mag niemand meer op bezoek komen. Wat ik op zich een goede maatregel vind, maar het is heel vervelend om niet te weten hoe het met haar gaat. Krijgt ze haar eten? Wordt ze verschoond?
    Onze vrienden die arts zijn in een ander ziekenhuis, vertellen ons hoe moeilijk de situatie is. Zowel voor het personeel en de patienten. Er worden mensen naar huis gestuurd die normaal in het ziekenhuis zouden moeten worden opgenomen.
    Nu 228 gevallen positief getest, maar er wordt alleen nog getest bij ernstige gevallen en mensen die b.v. in de gezondheid werken.
     
  8. kriti81

    kriti81 Actief lid

    10 feb 2013
    239
    5
    18
    Tanjak sterkte met je schoonmoeder. Zal zeker moeilijk zijn voor jouw en de familie zeker hoe het er hier aan toe gaat dat de familie zelf zorgt voor de patiënten.

    Heb wel gehoord dat er al hier in kreta overleg is voor strengere maatregelen dat de mensen niet zonder geldige reden hun huis/ dorp kunnen verlaten.
     
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Bedankt. Voor jou zal het ook wel een hele spannende tijd zijn met een kleintje op komst. Gelukkig heeft het blijkbaar geen gevolgen voor de embryo en worden babies er ook niet zwaar ziek van.
    Vanmorgen was de havenpolitie op pad om de mensen van het strand te "jagen". Hopelijk begrijpen ze snel dat het echt nodig is en blijven ze zelf thuis. 331 gevallen vandaag.
    Sterkte voor iedereen.
     
    kriti81 vindt dit leuk.
  10. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Wij zouden 11 april een weekje naar Kreta gaan. Vandaag een mail gekregen van Cor en Don, dat het niet doorgaat. We krijgen niet ons geld terug, maar een voucher om later een reis te boeken ( omboeken gratis eigenlijk)
     
  11. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik las inderdaad dat ze met vouchers gingen werken bij Don en Cor :)
    Wel even checken hoe dat werkt mochten ze failliet gaan. Een geboekte reis is daarvoor verzekerd en geld terug. Geldt dat ook voor vouchers? Anders zou ik vooral meteen iets nieuws boeken!
     
  12. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Helaas kunnen we nog niet boeken voor de herfst vakantie begreep ik van mijn man
     
  13. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    oh! Jammer!
    Hier in Zweden lukt dat al wel. Ik had al even gekeken, omdat wij dus (hopelijk) ook geannuleerd gaan worden :)
    Wij zouden eind april vertrekken
     
  14. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Zit nu zelf te kijken. Er zijn amper vakanties beschikbaar voor de herfstvakantie. Krijg een beetje het gevoel dat ik genaaid word
     
  15. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    hier was t ook al aardig druk. Maar ik hoop toch nog iets te kunnen boeken, als onze reis straks vervalt.
    Bij ons trouwens wél geld terug. We vliegen met ving (tomas cook, maar overgenomen na dat recente faillissement.. dus ik ga zeker niet met waardebonnen zitten als ik niet weet of je die terugbetaald krijgt in geval van...)
     
  16. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Aegean air geeft vouchers voor geannulleerde vluchten,, die je binnen een jaar moet gebruiken. Ik vraag me af of ze eigenlijk geld terug zouden moeten geven, maar het is onmogelijk ze te bereiken. Twee uur in de wacht en dan wordt je eruit gegooid. Op e-mail wordt niet gereageerd. Heel frustrerend!
     

Deel Deze Pagina