Gaan voor 3e kindje?/!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wens09, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Zijn er hier meer dames die bezig zijn met een derde kindje? In mijn geval bezig in mijn hoofd en nog niet in bed :thumup:

    Ons tweede kindje is bijna 1, onze oudste 4. Tussen die twee zit dus best even wat, wat niet zo gepland was maar prima bevalt. Oudste is best zelfstandig, kan even alleen spelen of beneden zijn etc. Het lijkt mij erg zwaar, dicht(er) op elkaar. Of heeft dat ook (praktische) voordelen?

    Daarnaast heb ik endometriose (zonder klachten) en is t niet gezegd dat ik zo zwanger ben. Voor de eerste was ik snel zwanger, voor tweede bleek ik een endo cyste te hebben (zonder verdere symptomen) waaraan ik ben geopereerd en ik daarna eerste cyclus zwanger was (wat een wonder!). Dus t kan lang duren / niet lukken / of super snel gaan:rolleyes:

    Wie is er ook mee bezig? Wat zijn jullie overwegingen? Twijfels of wat gaf juist de doorslag?

    Gezellig ook om samen te kletsen over dit proces! Toch anders, een eerste of een derde :)
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  2. Kelsey

    Kelsey Bekend lid

    29 sep 2011
    559
    292
    63
    Wij zijn ook bezig voor een 3e.. ik denk nu nog steeds wel eens, maken we het onszelf niet extra moeilijk. We hebben het zo goed nu. Maar dan denk ik weer heel snel, nee de wens is nog heel groot en we hebben nog een extra kamertje. De financiën zijn er ook.. het scheelt denk ik wel dat onze oudste al op de middelbare school zit en de jongste 2 is.
    Het heeft wel eventjes geduurd voordat we beide het gevoel hadden nog graag een 3e kindje te willen maar nu is de wens heel erg groot! Leuk dat jullie ook nadenk over een 3e:)
     
  3. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat leuk!! Ja dat heb ik dus ook.. dat het kriebelt, dat ik niks nog wil wegdoen aan baby spulletjes.. Het voelt nog niet helemaal af ofzo :) Hier zou t ook passen in huis en financieel ook prima. Het gaat met twee super en het lijkt me zo’n rijkdom, een tafel vol!
     
    Angelaa1988 en Kelsey vinden dit leuk.
  4. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij zijn bezig met een derde, mijn kinderen zijn al 8 en 6.
    Ik heb ook endometriose, met behoorlijke klachten, maar ondanks dat wel snel zwanger geweest steeds. Helaas wel veel vroege miskramen helaas, waarschijnlijk door de endometriose.
    Afgelopen maand in ronde 1 zwanger geraakt, maar helaas is dat mis gegaan.
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  5. JuffM

    JuffM Bekend lid

    7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook keuze gemaakt voor een derde te gaan! Nu net in ronde 1
    Wat is waarom je twijfelt ?
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  6. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Wij hebben 6 maanden geleden besloten om voor een derde te gaan. Helaas is het tot heden nog niet gelukt. Momenteel zit ik op dag 9 van mijn primolut 5 mg kuur.

    Beide kindjes waren direct raak. Beide zwangerschappen verder ook goed verlopen.
    Mijn Zoontje word dit jr 9 en me dochtertje word dit jr 7 dus is al ff geleden.

    Ik heb tot vorige jr hard geschreeuwd dat ik absoluut geen derde wil en dat 2 meer dan genoeg is. En nu verdrink ik in me kinderwens hahah en kan ik absoluut niet meer wachten.
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoi hoi!
    Wat leuk dat jullie voor een derde gaan!
    Hier is de twijfel nog te groot.
    Het is nu meer Ja als nee, alleen denk ik nog te vroeg.
    Hier tussen oudste en jongste 3.5 jaar. De jongste word bijna 1 en oudste is nu 4.5.
    Het lijkt me best pittig om niet zo'n groot leeftijdsverschil te hebben tussen 2 en 3.
    En er moet een andere auto komen.
    Eigenlijk doen die 2 redenen me laten twijfelen.

    Ik hoop dat het voor jullie snel raak is!
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  8. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat jammer dat het vroeg us misgegaan.. hopelijk snel raak! Super dat je wel snel zwanger raakt, ondanks de endo. Heb je veel pijnklachten? Trek je dat goed met twee kindjes? Ik heb er dus tot nu toe weinig last van. Ben er per toeval achter gekomen eigenlijk, toen we zwanger wilden worden voor de tweede. Maak me er wel zorgen om hoe het zich zal ontwikkelen
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  9. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Nou eigenlijk vooral wat hieronder ook staat bij iemand: kan ik (we) het wel aan? Is t niet hartstikke zwaar, zeker wat dichter op elkaar dan de vorige keer (3 jaar)? We hebben allebei ook intensieve banen en het gebrek aan ‘rustige tijd’ (alleen bijv haha) mis ik nu bij vlagen al. Dat soort gedachten! Had jij dat ook? Wat waren jouw helpende gedachten daarover?
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  10. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Oh wat spannend dan weer!! Ja als je t eenmaal wil dan wil je het he? Zo n sterk gevoel!! Wat houden je behandelingen in?
     
    Angelaa1988 en Momof2rebels vinden dit leuk.
  11. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat grappig! Het is alsof ik mezelf hoor! Zelfde situatie eigenlijk, ook qua leeftijden! Wat je niet kent (dicht op elkaar) maakt misschien ook extra spannend he? Want meeste mensen (althans bij mij) hebben er zo rond de 2 jaar tussen zitten
     
    Haver11 en Angelaa1988 vinden dit leuk.
  12. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Wat leuk dat hier ook meiden zijn die graag een 3e willen, zo heb ik dat gevoel ook heeeeel sterk. man zou ook graag willen is alleen erg bang dat de 3e een "buitenbeentje" wordt. zelf heb ik dit gevoel helemaal niet, mede doordat ik zelf de oudste ben van 3 en mijn hele familie 3 kids of meer hebben. ons eerste kindje, een jongen is nu 3 en de jongste is 2. ze schelen nog geen 15 maanden.

    Dit is onze eerste ronde ook, wel met ovulatie testen bezig.
    de eerste is namelijk met iui gegaan en de 2e spontaan dus wil toch wel een beetje zoeken hoe en wat.
     
  13. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Wat leuk en spannend. hopelijk mag het snel zo zijn :)
     
  14. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hier precies hetzelfde idee, heerlijk een tafel vol.
    en inderdaad het voelt nog niet af. Ik bewaar toch ook nog best veel haha.
     
  15. JuffM

    JuffM Bekend lid

    7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL

    Onze oudste is van ene kant heel moeilijk maar andere kant ook heel zelfstandig
    Die wil zo graag helpen met dingen dat ik denk dat komt dan wel goed
    Kan ik het wel aan ? Denk ik nog steeds maar je moet toch makkelijker worden en dingen los laten met 3.. merk met tweede dat ik al makkelijker word
    Zie wel erg op tegen begin tijd
    Word als het mag lukken derde keizersnede en heb chronische rugpijn dus dat samen is geen leuke combi
    Maar ooit worden ze groot haha
    Heb je hulp van ouders of iets om je heen ?
    Wij gaan bewust soms even met zn 2en uit eten even tijd voor ons samen
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  16. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Spannend, ahh jeetje wat naar. een hele dikke knuffel voor jullie. Ik ga hard duimen dat jullie een blijvertje mogen krijgen.
     
  17. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Spannend, hopelijk snel raak :).
    Wij ook in ronde 1. 20/21 was de piek in de ovulatie.
    Ben zoo benieuwd. hier jeukt het onwijssss om een 3e te mogen krijgen. Ik krijg het niet meer uit mn gedachte. Ik hoop hier zo dat het raak is, stiekum ook vanwege de huishoud/negenmaanden beurs haha
     
  18. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb altijd veel pijn en hevige menstruaties gehad, vanaf mijn 12e. Op mijn 14e naar de huisarts gegaan en daar kreeg ik de pil en dat was dan dat. Wel altijd hevig gebleven, alleen met pil menstrueerde ik maar een week i.p.v. 2 weken per maand.
    Pas toen ik 3 miskramen op rij had gehad doorverwezen naar de gyn en de diagnose endometriose gekregen.
    Na de geboorte van mijn eerste, bleven de klachten weg en was ik heel blij. Onze tweede kindje kwam dan ook zonder problemen en gelijk goed zwanger. Helaas kwam na haar geboorte de endometriose in volle vaart terug. Op advies van de gyn heb ik toen een Mirena spiraal laten plaatsen en heb daarna 5 jaar niet gemenstrueerd en geen klachten gehad.
    In juli heb ik hem operatief moeten laten verwijderen, omdat het spiraal op de verkeerde plek zat. Hierna kwamen de klachten ook weer snel terug.
    Nu hopen dat we snel goed zwanger zijn!!
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.
  19. Angelaa1988

    Angelaa1988 Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Wat spannend zeg, ik ga heel hard duimen voor jullie :)
    Herkenbaar, inderdaad een goede omschrijving. Verdrinken in een kinderwens haha.
     
    Momof2rebels vindt dit leuk.
  20. Momof2rebels

    Momof2rebels Bekend lid

    21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Jaa het gevoel is mega sterk kan je zelf haast niet tegen op joh.
    Uhmmm ja echt een behandeling kan ik het niet noemen.
    Ik heb een onregelmatige cyclus sinds mijn implanon eruit is gehaalf half jr terug. Heb 2 keer een cyclus van 28/29 dagen gehad en de rest waren allemaal cyclussen van 17 dagen soms korter. Dus de gyne die heeft mij primolut voorgeschreven om mijn cyclus te resetten ! En dan hopen dat het dan wel snel lukt.

    Van mijn 2 kinderen was ik direct zwanger ! En altijd een regelmatige cyclus gehad altijd mits ik anticonceptie gebruik dan slaat mij lichaam echt op hol. Ik had voordat ik kinderen had de prikpil toen ik daarmee stopte werd ik na 1,5 jr nog steeds niet ongi en toen kreeg ik deze kuur ook. En me cyclus kwam direct op gang hierdoor. Ik ben toen jaar later direct zwanger geraakt toen we het probeerde. Dus ik hoop dat de kuur nu zn werk ook weer goed zal doen.
     
    Angelaa1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina