Gaan voor eerste kindje begin 2020.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door djoyz, 31 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ik zit heeeeeerlijk in het zonnetje in de tuin:D mag niet klagen haha. Gaat het met jou ook goed meid??
     
  2. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    @Ongeduldig90 wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, :thumup: daar hoop je natuurlijk altijd op!
    Wel erg fijn dat de de 20 weken echo in het ziekenhuis zullen doen vanwege de voorgeschiedenis van je man.
    Beter safe than sorry.

    @Secret Promise ik ben wel met ovulatie testen in de weer om het in de gaten te houden en ik denk dat wij ook door gaan maar dat beslissen we zodra de test positief is (ovutest natuurlijk..)
    Ik heb contact gehad met de verloskundige praktijk hier in de buurt waar ik heen zou willen als het zover is, en die werkt nauw samen met het ziekenhuis en heb veel informatie gekregen van een hele geduldige verloskundige. Heel blij mee en die ziet vooralsnog geen beren op de weg om niet meteen door te gaan.
    Even afhankelijk van hoe ik mij voel na de vmk is de vraag of zij het advies gaf een cyclus over te slaan om het bmslijmvlies weer goed op te laten bouwen (zou iets gunstiger zijn voor de innesteling) of ivm dat meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat je meer vruchtbaar bent na een mk er meteen weer voor te gaan.
    Zij gaf iets voorkeur aan 1 ronde af te wachten en daarna weer door omdat die onderzoeken van vruchtbaarder zijn enzo elkaar soms tegen spreken en omdat dat beter is voor het verwerken van de vmk. Maar ik heb een goed gesprek gehad en zij gaf aan dat als ik me goed voel ik er op zich wel gewoon voor kon gaan.

    @STine08 hoe gaat het met jou? Gaan jullie door ondanks Corona of wachten jullie wel?
    En hoeveel ronden / tijd willen jullie dan wachten?:oops:
     
    Ongeduldig90 en Secret Promise vinden dit leuk.
  3. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Wat goed dat die verloskundige de tijd nam om je vragen te beantwoorden! Vind ik bijzonder netjes:thumup: moet zeggen dat het ook wel geruststellend klinkt dat zij (in contact met een ziekenhuis) aangeven vooralsnog geen beren op de weg te zien:). Ook fijn dat jullie in principe gewoon door mogen gaan!
     
  4. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    @Ongeduldig90 Wat heerlijk dat jullie een goede echo hebben gehad! Fijn dit goede nieuws, word ik weer helemaal blij van :D

    @djoyz lijkt me heel fijn om het zo uitgebreid te kunnen bespreken met je vk. dan inderdaad maar vooral laten afhangen van je gevoel. want leuk dat je vruchtbaarder zou kunnen zijn meteen na een mk, maar als je voor je gevoel nog dingen moet verwerken lijkt me het toch beter even te wachten.

    En ooooh dat zonnetje! ik word echt zo vrolijk van dit mooie weer! zeker nu we zowat de hele dag binnen zitten is het echt fijn :cool:

    Verder waren mijn man en ik afgelopen zondag 1 jaar getrouwd. We konden natuurlijk niks doen (hadden een etentje gepland in een superluxe restaurant), dus we hebben gekke foto's gemaakt om de zwangerschap aan te kondigen. Nu weten alle vrienden en familie het, alleen op werk nog niet. En vanmorgen moest ik bloedprikken, sta ik keurig op tijd bij de prikpost, zonder brief van de vk :rolleyes: Lekker bezig... gelukkig kon m'n man de brief nog snel even komen brengen.
     
    Chocotaart en Beausecret vinden dit leuk.
  5. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    @Secret Promise fijn, dat zonnetje :) Ik probeer er 's middags ook wat van te genieten. Met mij gaat het, gezien de omstandigheden, goed. Ik kreeg vandaag wel telefoon van het ziekenhuis ivm mijn afspraak van volgende week. Dat ging de eerste echo zijn. Moest dan vertellen dat die afspraak eigenlijk niet meer nodig was door mijn miskraam. Lastig.

    @djoyz wij gaan door ondanks corona, al wachten we wel 1 ronde. Puur omdat het handiger is om ongeveer te weten hoever je bent als je kan terug tellen tot je menstruatie. De echo's en onderzoeken blijven hier in België gewoon doorlopen. En ik denk nu wel dat de hele corona crisis geen 9 maanden meer zal duren? Of laat ons dat hopen, in ieder geval.

    @Zusje90 fijn, gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag! Ben eigenlijk wel benieuwd naar die gekke foto's ;)
     
    Chocotaart vindt dit leuk.
  6. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    @Zusje90 hahaha pregnancy brain! ;) Goede (leuke) smoes.
    Hoe hebben jullie het kenbaar gemaakt aan de familie? Met die foto’s die je gemaakt hebt?
    Omschrijving van de foto’s? Kunnen wij ook even meelachen. :D
    gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk!

    @STine08 bah dat is balen even een extra besef momentje:$
    Ik wilde percé wachten totdat de testen opliepen die week en dan pas de vmk te bellen voor de eerste echo afspraak. Ik ben dus nog niet zo ver gekomen..

    Ik heb het een beetje uitgerekend aan de hand van op welke cd ik normaal mijn positieve ovulatietest had en dan hoe lang mijn LF was. Als ik er vanuit ga dat ik morgen mijn positieve ovutest heb dan zou cd 1 de dag van het begin van mijn mk zijn dus dat loopt precies gelijk.
    Zo reken ik het maar door, maar weet je.. als je eenmaal in je eerste echo zit en ze meten enzo dan er zo een week tussen zitten met die mini millimeters..., dus daar maak ik me niet zo druk om.
    We zullen het zien, we houden moed! Een heel mooi regenboogje voor ons straks!
     
  7. Abbyx

    Abbyx Lid

    18 feb 2020
    52
    68
    18
    Vrouw
    @Ongeduldig90 wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen, dat moet een fijne gerust stelling geweest zijn :). Mijn vriend en ik kunnen niet wachten tot dat moment, ook al mag hij helaas niet mee.

    @Secret Promise Ik snap heel goed dat het spannend is, met alles wat er nu in de wereld speelt toch knap van jullie beide om het gewoon weer te proberen. Ik ga van het positieve uit en hoop dat wanneer wij onze wondertjes in onze armen hebben dit hele corona gebeuren toch alweer wat in rustiger vaarwater is en het leven weer wat "normaler" is geworden

    @djoyz Fijn z'n betrokken vk, dat geeft vast een veilig gevoel. Ik duim voor jullie!

    @Zusje90 Gefeliciteerd met jullie jubileum en toch nog op een leuke manier gevierd.
    Ik ben ook stiekem wel benieuwd naar de foto's of ideeen naar leuke manieren om het bekend te maken.


    Goedemorgen Dames, helaas kreeg ik geen meldingen en met alle corona toestanden is het toch wel spannend. Hier inmiddels genoeg positieven testen gehad om het echt te beseffen. Ook een afspraak gemaakt bij de vk bij ons in de buurt, op 15 april kan ik terecht voor de eerste echo.Veder kan ik nog naar kantoor, wat ook wel fijn is om het "gewone" leven iets door te laten gaan, ik zit wel helemaal alleen, wat natuurlijk dat kans op een besmetting wat kleiner maakt. Ik merk wel dat ik voorzichter ben denk ik vanwege de beginnende zwangerschap.
    Ook vinden mijn vriend en ik het stiekem best lasting om onze blijdschap nog niet te kunnen delen. Dat was mijn update wel denk ik.

    Heel veel goede moed gewenst voor iedereen :thumup::thumup::thumup:
     
    Chocotaart vindt dit leuk.
  8. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw

    Gefeliciteerd! Het is inderdaad een gekke situatie. Het liefst schreeuw je het van de daken, maar je bent toch ook wat voorzichtig in het begin :) Ik heb sokjes gekocht met oma en opa erop en dat aan mijn (schoon)ouders gegeven. Super leuk :)
    Het is inderdaad balen dat je alleen naar de echo moet, maar misschien is het allemaal toch sneller voorbij dan we dachten en mag hij weer mee, zou zo fijn zijn!!
     
  9. Chocotaart

    Chocotaart Actief lid

    12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    Ja gefeliciteerd!!
     
  10. Chocotaart

    Chocotaart Actief lid

    12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    Leuk om weer even te lezen!
    Hier gaat het wel goed!
    Nog druk aan het werk en met rust kom ik heel ver. Dat zonnetje in de tuin doet me goed!
    Blijf wel een bleek bekkie houden. (Nou word ik ook niet snel bruin)
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  11. Lientje91

    Lientje91 Fanatiek lid

    21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Hier vielen de meldingen precies ook even weg... :) Wel leuk allemaal zeg!!!

    Hopelijk hier ook snel leuk nieuws om te vertellen. Mijn controle-afspraak is verzet naar mei. Dus ik reken er helaas niet te snel op... (Wel net nieuwe testen besteld, ik ga nu gewoon om de twee of drie weken testen denk ik... Je weet maar nooit...)
     
    Chocotaart vindt dit leuk.
  12. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    @djoyz ja inderdaad, eigenlijk kunnen ze het evengoed via de echo ook uitrekenen. Hopelijk is het voor ons beiden snel terug raak en is het een plakbaby'tje :)

    @Abbyx aftellen naar die eerste echo dan! Ik duim.
     
    Abbyx en djoyz vinden dit leuk.
  13. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    Hallo dames! Hoe gaat het met iedereen?
    Hier weer officieel op het wachtbankje, wel makkelijk,, 1 april is 1 DPO.
     
    Chocotaart, Pioenne en Secret Promise vinden dit leuk.
  14. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Hier gaat het prima. Vandaag 11 dpo en voor het eerst een beetje testdrang. Komt door al die (licht) positieve testjes die ik de laatste dagen voorbij zie komen:D:p. Maar ik ga NOD gewoon afwachten:rolleyes: Hoe is het met jou meid? Toch meteen verder gegaan, zie ik?:)
     
    Chocotaart en djoyz vinden dit leuk.
  15. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    Ohh zo vervelend die wachtbank... maarja het is voor het goede doel!
    Ja gewoon weer doorgegaan, goed gesprek gehad met een verloskundige dus dat voelde goed.
    Het is nu alleen wat lastiger om de duur te bepalen (hebben nu de eisprong ‘benut’ van na de vmk, en niet een menstruatie afgewacht) maar ik heb wel mijn positieve ovulatietesten en ik hoop dat mijn LF gelijk is aan vorige. Als dat zo is zou ik op 2e paasdag mijn NOD hebben en zal ik op de dag daarna gaan testen. We zullen zien...
     
    Chocotaart, Lientje91 en Pioenne vinden dit leuk.
  16. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Oh wat makkelijk @djoyz Hoop voor jou dat het deze ronde raak mag zijn, en dat het een plakbaby'tje is :)
    @Secret Promise wanneer is je NOD? Kunnen we samen aftellen :)
     
    Secret Promise en djoyz vinden dit leuk.
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Haha lief! NOD is aankomende zondag (5-4):D. Ik durf echt nergens op te hopen nog.. Kan het mij ook zo slecht voorstellen dat ik misschien zwanger zou zijn:|. Toch een soort zelfbescherming denk ik!
     
    Chocotaart vindt dit leuk.
  18. Chocotaart

    Chocotaart Actief lid

    12 jan 2016
    231
    245
    43
    Vrouw
    @djoyz veel succes aankomende ronde

    @Secret Promise en @STine08
    Spannend!! Hoop op 2 mooie positieve testen!

    Met mij gaat het goed. Druk met werken in de zorg.
    Mijn buik begin te groeien!

    Wel gek dat ik alleen naar de 20 weken echo moet. We hopen dat alles goed is en dat we via beeldbellen toch contact hebben en het redelijk te zien is.
    Verloskundige zie ik 30 april pas weer.

    We vragen de echoscopist om het geslacht op een briefje te schrijven met echo pottyshot in een envelop te doen:) dan kunnen we dit samen thuis open maken.
     
    Beausecret en Lientje91 vinden dit leuk.
  19. STine08

    STine08 Bekend lid

    14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
  20. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    Ons eerste kindje

    Informatie van dames uit de groep:

    * Reeds begonnen:

    @M00nL0ve - 28 jaar - ronde 3
    Djoyz - 28 jaar
    @Ongeduldig90 - 29 jaar - ronde 6
    @Lientje91 - 28 jaar - ronde 3 (7 maanden)
    @LVV117 - 27 jaar - ronde 4
    @Secret Promise - 27 jaar - ronde 2
    @Abbyx - 26 jaar - ronde 2

    @CroissantjS - 28 jaar - ronde 1

    * Nog niet begonnen:
    @Mauzy82 - 37 jaar - nu pauze

    NOD/ wachtbankje:
    Lientje91 - 15 maart?
    Abbyx - 15 maart
    Secret Promise - 6 april


    Zwangerrr!
    Enigma - uitgerekend op 17 juli - verrassing!
    @Beausecret - uitgerekend op 4 augustus - meisje!
    @Chocotaart -uitgerekend op 1 september - jongen/meisje.
    @Zusje90 - uitgerekend 8/9 oktober - jongen/meisje
    Pioenne - uitgerekend 24 oktober - jongen/meisje
    Ongeduldig90 - uitgerekend op 1 november - jongen/meisje


    Afspraken:
    3 april - Lientje91 - Opvolgafspraak


    Zijn we er allemaal nog?:D
    En klopt het lijstje zo nog?
     
    Abbyx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina