Gaat de misselijkheid echt helemaal weg...?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Arevinol, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi mama's!

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en nog misselijk, moe, ellendig.. Het is gelukkig sinds 11,5 week langzaam wel minder geworden.
    Maar de laatste tijd lijkt de misselijkheid die nog over is niet meer af te nemen.. Eerst leek t iedere week met een klein sprongetje vooruit te gaan, maar nu niet meer.

De angst blijft maar door mijn hoofd spoken dat ik dit de rest van de 9 maanden hou. Dat ik me de komende maanden nooit echt lekker ga voelen en moeite heb met echt genieten van de zwangerschap. Vooral als straks mijn dikker wordende buik ook nog eens erbij in de weg gaat zitten..

Herkennen jullie dit? Dat er een rest misselijkheid blijft hangen..?

Ik weet dat t allemaal nog erger kan, maar soms voel ik me zo neerslachtig worden door die ellendige misselijkheid, bah!

xx

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ja, nee, misschien. Alle antwoorden zijn mogelijk. De meeste vrouwen voelen zich in het 2e trimester prima en zijn dus ook helemaal van hun misselijkheid af maar er zijn ook vrouwen die het (een beetje) houden. Helaas... En bij andere vrouwen verdwijnt het rond de 12e - 15e week om weer terug te komen bij een week of 28 - 30.
    Jammer dat ik je geen leuker antwoord kan geven. En nu maar hopen dat je bij die bulk vrouwen hoort waarbij het gewoon helemaal over gaat!

Sterkte!

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Maka, kan helaas niet zeggen of het minder gaat worden.
    Maar bij veel mensen houdt het na de 20 weken wel op, enkeling zoals ik heeft pech.
    Bij beide zwangerschappen ben ik de hele zwangerschap door misselijk geweest. Maar gelukkig waren er ook dagen bij dat ik er weinig last van had.

Heb je aan je HA al medicijnen voor tegen de misselijkheid gevraagd. Die hebben bij mij een tijd lang geholpen (emesafene)

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik na 20 weken niet meer misselijk en nu soms nog steeds (maar dat is meestal als ik erg moe ben; veel energie heb ik helaas ook nog nooit gehad). Maar bij jou kan het morgen al over zijn hoor! Je weet nooit..... :D

5. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Is denk ik inderdaad verschillend per vrouw. Ik ben van week 7 t/m 14 dood en doodziek geweest. Vanaf week 15 was het ineens weg :confused:

Ik hoop dat de misselijk echt snel over is voor je.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij is het nog neit opgehouden :(

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tja, het kan morgen opeens over zijn of je houdt dit tot de bevalling... Ik ben tot 21 weken kotsmisselijk geweest (meerdere keren per dag overgeven) en opeens was dit over! Nu ben ik nog wel af en toe misselijk en geef ik ongeveer eens per week over. Maar het is lang niet zo erg meer als in het begin. Hoop dat het zo blijft!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, ik was hier al een beetje bang voor..! Die onzekerheid he, grr!
    Maar waarom zeggen ze dan toch overal dat je alleen de eerste 3-4 maanden misselijk bent. Om me heen zie ik alleen vrolijke zwangeren, die niet of maar een beetje misselijk zijn (geweest) tot maximaal de 12 weken. Om jaloers van te worden!

Jeetje vlinder84, jij hebt t echt zo erg gehad. Kan me bijna niet voorstellen hoe je t vol hebt gehouden. Respect hoor.
    Ik zag het in de periode dat het bij mij t ergst was (6-11,5wk) soms echt niet meer zitten. Ik was ook 24u/d kotsmisselijk, maar kon t meestal wel binnenhouden. Kon niets dan alleen liggen en compleet afhankelijk van anderen, vreselijk.

Dus ben echt wel blij dat t nu niet meer zo erg is, maar ach ja, wil zo graag heerlijk genieten en lekker babyshoppen, zonder me ellendig te voelen. Wie weet binnenkort..!

xx

9. Vlinder84

Ja het is klote he? Al die vrouwen die gloeiend van geluk en trots rondparaderen en zodra jij iets ranzigs ruikt duik je de bosjes in. Ik rook serieus het riool door de straat heen! Wilde gewoon niet meer naar buiten gaan. En raakte op een gegeven moment behoorlijk uitgeput van al dat overgeven brrr. En net toen de misselijkheid afnam, kreeg ik het in m'n bekken. Wat is het toch héérlijk om zwanger te zijn! Haha ach, ik hoef nog 'maar' 11 weken...

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij mij is het na 10 weken heel langzaamaan minder geworden. Nu heb ik er echt alleen last van als ik veel te druk ben geweest. Dus dat probeer ik te vermijden. Maar er is niet veel over te zeggen: bij de ene vrouw duurt het veel langer dan bij de andere.

Heb je al medicijnen geprobeerd tegen de misselijkheid? En alle andere 100 dingetjes die je kunt proberen? Vaak is het even zoeken naar de beste combinatie. Ik voel de misselijkheid bijvoorbeeld ook opkomen als mijn maag leeg is, dus dat vermijd ik ook. En drop hielp ook.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

tja en dan zijn er ook zwangeren die misselijk blijven, zoals ikke :( Ben nog steeds misselijk, wel minder heftig dan eerst, maar tot een week of 20 was het echt niet te harden., Nu is het er met vlagen: voor een groeispurt van de kleine aan ben ik een paar dagen misselijk, dan kalmeert het wat en na een paar dagen rust weer hetzelfde.
    Ik ruik ook echt alles, had altijd al een goed ontwikkeld reukvermogen, maar ik kan me nu meten met de gemiddelde politiespeurhond, :) Niet fijn als je rokers, zweters, koffiedrinkers of geparfumeerde mensen om je heen hebt hangen. Of kleine kids met poepluiers :(
    Heb maar besloten om met de volgende te wachten tot deze zindelijk is, LOL. (Als ze het in mijn tempo doet, is ze 's nachts en overdag zindelijk met 2,5/3 jaar ;)).

Dus, het blijft afwachten... zorg dat je voldoende ijzer en vitamine B binnenkrijgt: een tekort daarvan versterkt de misselijkheid...

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ow Vlinder dat van jou is allemaal zo herkenbaar (alleen heb ik het allemaal nogsteeds :( )! Heb bij de eerste zwangerschaps zelfs nog in het ziekenhuis wegens uitdroging gelegen en met die hittegolf van afgelopen week kreeg ik weer uitdrogingsverschijnselen gelukkig niet ernstig genoeg om in het ziekenhuis te moeten blijven.

Heel veel succes met de laatste 11 weken, hoef er zelf nog maar gelukkig 2.

De rest ook heel veel succes en troost je dat je niet de enige bent (schrale troost, ik weet het)

13. Vlinder84

Mijn hart gaat naar je uit meid. Ik hoop dat je kleine zich snel aandient!

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook iemand die 2 dagen ziekenhuis moest :( Maar goed, nu nog maar 1 keer per dag overgeven (nooit gedacht dt ik daar blij mee zou zijn).

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

:) raar is da he, spring al een gat in de lucht als ik me weer even "normaal"voel. 1-2 x per dag overgeven is een topdag hier ;)

16. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik heb nog geen echo gehad maar zit nu in mijn zesde a zevende week volgens mijn eigen berekening. Maar totaal uitgeschakeld door de misselijkheid.Hoop doet leven,toch?!..lfs

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Je kunt het ook positief proberen te zien, althans dit heb ik vaak tegen mezelf gezegd als ik weer eens boven de pot hing: zolang ik misselijk ben is er met de kleine niks aan de hand

18. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Hier nog iemand die uitgeschakeld is door misselijkheid! Lig al een paar dagen voor pampus op de bank. Even naar de wc heen en weer en ik sta een half uur te kokhalzen...erg vervelend. Ik hoop niet dat dit de hele tijd zo blijft. Iemand nog tips (behalve de hele dag door kleine beetjes eten)?

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heb je al Emesafene geprobeerd voor tegen de misselijkheid (via de dokter) of die tabletjes tegen misselijkheid van VSM Mama?

Verder niet vergeten om veel te drinken (kleine slokjes, geen cola of koffie, pittige gerechten of vette gerechten)

Verder hopen dat je er snel vanaf bent ;)

20. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ook ik lig knock out door de misselijkheid (zonder overgeven trouwens). Bij de vorige zwangerschap ben ik met 16 weken weer gaan werken en met 14 weken werd de misselijkheid beduidend minder dus daar richt ik me nu maar op. Ik heb nu wel emesafene en dat haalt de scherpe kantjes er wat af maar over gaan doet 't niet. Bij mij kwam de misselijkheid in zeer lichte vorm terug toen ik zo'n 34 weken was. Ik moet echt om de 2 uur eten, 1e broodje liggend in bed en verder zorgen dat ik wat blijf bewegen.
    Allemaal niet ideaal met een jongetje van net 1 maar ach, het gaat vast over...!

Deel Deze Pagina