Gaf/geef je rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Gwenvd, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    mijn jongste zoontje is bijna 4 maanden, ik weet van mijn oudste nog dat we toen rijstebloem gingen geven bij zijn laatste fles.
    Hij vond dit heerlijk en ging spontaan doorslapen (voor korte duur maar toch).

    Nu twijfel ik of ik weer rijstebloem zal gaan geven, mijn jongste zit op comfort voeding ivm krampjes, hierdoor wil ik sowieso al langer wachten met andere voeding dan melk. Maar ik dacht misschien misschien met 4,5 maand wel rijstebloem te proberen en met 5,5 maand hapjes fruit of groente.

    Heb jij rijstebloem gegeven en vanaf wanneer en had je baby krampjes ervan?

    Hij krijgt nu nog steeds 6 flesjes van 150 maar drinkt meestal 130. Is dit niet erg? Hij zou toch allang naar 5 flessen mogen maar lijkt dit prima te vinden.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.324
    113
    Als hij dit prima vindt, is het prima. Vaker kleine beetjes is beter dan weinig grote flessen.
    Wat betreft rijstebloem, het wordt tegenwoordig afgeraden om regelmatig rijstproducten te geven aan kinderen. Dus ik zou helemaal geen rijstebloem geven.
    Sowieso is het voor de darmen beter om met vaste voeding te wachten tot 6 maand. Maar dat is een keus die je zelf moet maken.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Mijn beide kinderen hebben het nooit gekregen. Met 4 maanden de eerste groenten- en fruithapjes was het eerste wat ze naast flesvoeding kregen.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  4. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja toch? Opzich krijgt hij wel genoeg ml binnen, het is een stevig menneke :)

    Ah ja is dat zo? Hmm maar eens inlezen daarover.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Wij hebben het nooit gedaan, zag er geen reden toe. De oudste kreeg wel pap, van die volkoren troep door de melk. De jongste moest dat niet en die sliep ook prima door op gewoon een flesje melk.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier vanaf 17wk. Omdat ie onverzadigbaar was... Geen krampen oid. Wel een tevreden baby die eindelijk verzadigd was.
    Wij deden dit op advies van cb en kinderarts, dus niet uit eigen beweging zo vroeg.
     
  7. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn dochter luste het echt niet, dus bij haar nooit gegeven. Mijn zoontje vond het wel lekker, dus een paar dagen in zijn laatste fles gegeven toen hij iets van 6 maanden was volgens mij. Wilde proberen of hij dan langer sliep in de nacht, maar dat effect heeft het hier niet opgeleverd. Hij kwam nog steeds voor een nachtfles en daarbij was hij vroeger wakker dan normaal, omdat hij in de ochtend vroeg een poepluier had. Geen krampen ofzo, maar van die poepluier werd hij wakker en daarna wil hij niet meer verder slapen. Dus vrij snel weer gestopt met de rijstebloem en toen bleven de vroege ochtend poepluiers ook weer achterwege.
    Dus voor het doorslapen heeft het hier geen effect gehad, hij ging er juist korter van slapen :rolleyes:
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Als je zoontje al gevoelig is voor krampjes, zou ik het zeker niet gaan geven.
    Mijn zoontje is nu net 4 maanden, maar zit al op 4 flessen. Verder nog geen bijvoeding of pap.
     
  9. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja mijn oudste was ook al eerder van de 6 flessen af, snap ook niet waarom hij erop blijft hangen.

    Wanneer zijn de darmpjes goed ontwikkeld? Ik ben best beetje bang voor die krampjes.
     
  10. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Lekker ritme van je kleine volgen! Die van ons had altijd langer meer flessen dan gemiddeld. Zat nu met 11 mnd nog op 3 flessen vorige week. En nu opeens wil hij er nog maar 1.....Rijstebloem paar keer geprobeerd maar ging er net zo snel in als gewoon flesje en hielp niks met doorslapen of wat dan ook. Dus mee gestopt; nooit nodig geweest en pap is echt niet zijn ding. Dus lekker je kindje volgen; mama knows best!
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Omdat dit past bij zijn eetpatroon?
    Niets mis mee toch?
    Zo rond de 5,5/6 maanden zijn de darmpjes goed ontwikkeld.
     
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Onafhankelijke gezondheidsorganisaties zeggen 6 maanden.
    Nutricia zegt 4 maanden.
     
    Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ik heb rijstebloem alleen voor te natte fruithapjes gebruikt.
     
  14. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Wat we ook doen, we wachten sowieso voorlopig nog even. Moeten op een gegeven moment ook de comfort voeding afbouwen maar dat durf ik voorlopig ook nog niet.
     
  15. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    En hoe gaat het nu? Ik ben toch gestart met rijstebloem, hij kwam ineens snachts weer om de 2 uur vanaf de avond. Ik was bek en bekaf en hij was zo ongelukkig en onverzadigd. Gisteren voor het eerst gegeven en het smaakt hem goed.
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het? Betere nachten?

    Ons zoontje is ineens heel veel aan het spoken snachts, niet huilen maar veel wakker. Moet ook veeeel poepen snachts.. hij heeft ook ineens 2 nachtflessen, snap er niks van. Misschien een groei spurt?
     
  17. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    @Gwenvd die onrust past bij de 5 maanden. Hebben wij hier ook gehad. Het boek baby in een droomritme heeft mij echt geholpen om inzicht te krijgen in ritmes van een baby in de verschillende maanden. En ook het boek slaapconsult. Even een tip.

    Onze dochter had ook enorm last van krampjes. Zij krijgt van ons nog steeds Nutrilon Omneo. Qua oefenhapjes ging fruit goed met de darmen behalve banaan en groente. Vanaf 5,5 maand ging groente ook goed en waren de darmproblemen ook over. Als jullie kindje interesse toont in eten dan kan je oefenhapjes proberen en andere zou ik gewoon nog even wachten. Succes met deze maand, wordt weer beter!
     
  18. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij hebben het ook gedaan. Vanaf 4 maanden. Mijn dochter was een grote grote baby :) met meer honger dan kleine baby’s. Ze kreeg dit eerst ‘s avonds, maar zijn het vrij vlot als ontbijt gaan geven.
    Slapen deed ze hier sowieso wel.
     
  19. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    @Eikeboompje bedankt voor de tip! Ik zal dat boek zeker opzoeken! Tot ik t heb gelezen klaag ik nog even verder :oops:

    We zijn inmiddels tegen mijn ideeen in begonnen met hapjes. Groente.
    De nachten gaan slecht dus vandaar de hapjes.

    We zijn nu van doorslapen naar weer een nachtvoeding naar inmiddels 2 nachtvoedingen. Of naja hij komt om 23.00 ineens wat hij nooit deed en dan om 04.00 nog een keer. Meestal is hij tussendoor ook vaak onrustig.

    Misschien nu toch oook maar rijstebloem gaan geven.
     
  20. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hier zijn de nachten ook nog steeds niet hoe ik graag zou willen. Hij doet inmiddels 3 dutjes van ongeveer 1.5 uur, soms 1 dut 2.5 uur.
    Krijgt ook grotere flessen, van 150 en 180. Gaat allemaal goed. Savonds om 19.00 180, soms komt hij dan om 22.00 al, soms 23.00.
    Dan weer een fles 180 met rijstebloem, en dan kan hij tussen 2 en 5.30 komen.
    Die onregelmatige voedingen herken ik niet van m'n eerste.
    Er zit voor m'n gevoel geen verbetering in de nacht, en hij is standaard half 6 onrustig.

    Hij is qua slapen sowieso later, als ik hey vergelijk met m'n eerste. Die was met 3 a 4 maanden uitgebakerd, en had een vast ritme.
    Deze man is bijna 5 maanden en uit bakeren lukt ook niet...

    Hij is qua gewicht flink zat, dus soms denk ik wel dat de voedingen gewenning zijn snachts
     

Deel Deze Pagina