Gastopvang voor 1 uur

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door justloesje, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justloesje

    16 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Onze eerste is op komst en heb dus nog niet zoveel ervaring met kinderopvang/ gastopvang. Nu is het zo dat ik voor bijna al mijn werkdagen oppas heb geregeld behalve 1 dag in de maand. Hiervoor zou ik iemand moeten vinden die een uurtje kan oppassen, 1x in de maand. Mijn partner is daarna namelijk thuis. Doen gastouders dit of moet je een minimaal uren afnemen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties,

    Groetjes justloesje
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Zou gewoon voor een ‘zwarte’ oppas gaan. Denk niet dat een gastouder dit doet.
     
  3. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb je geen opa, oma, zus, buurvrouw, of bevriende ouder in de buurt? Zo vaak komt niet voor. Ik zou het wel doen voor iemand, zo kort.
     
  4. justloesje

    16 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Helaas wonen die allemaal meer dan een uur rijden van ons af, dus best sneu om ze dan voor een uurtje op en neer te laten komen.
     
  5. justloesje

    16 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Is er een minimaal aantal uren wat je af moet nemen bij een gastouder?
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Och, ik weet niet. Maak je het gewoon wat langer. Misschien als je lekker voor ze kookt daarna? :)
    Maar een uur rijden is wel lang ja. En een uurtje eerder starten met werken? (en dus ook een uurtje eerder naar huis)
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik ben go maar nee dit zou ik niet doen. Niet per se voor mijzelf, maar voor het kind. 1 uur per maand, dan blijft de go een totale vreemde voor je kind, dat moet je zelf niet willen denk. De go bouwt totaal geen band op met je kindje.

    Overigens is er bij ons gob om die reden een minimum van 22 uur per maand.

    Ik vraag mij wel af wat de andere oppas is die je geregeld hebt en waarom die dit uurtje dan niet kan.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou kijken of jullie met het werk niets kunnen regelen dat uurtje. Mijn zwager kon bv iedere dag wat extra werken en had zo om de 2 weken een hele dag vrij.
    Misschien kunnen jullie om en om wat regelen dat ene uur? Dus bv de ene maand jij een uurtje later weg, andere maand hij een uur eerder thuis?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Bij gastouders is veel mogelijk maar 1 uur per maand zou ik zelf niet willen voor mn kind. Geen kans om te wennen. Ik zou kijken of jullie zelf wat met werk kunnen schuiven.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bij onze go is het minimaal 3 uur per keer en een x aantal uren per maand. Zekerheid voor de go maar ook om je kindje in een vertrouwde omgeving te laten.
    Dit zou ik niet zo snel doen, kan je zelf niets regelen met dat uurtje? Je partner een uurtje eerder stoppen en die ergens anders eerder beginnen/later naar huis?
     
  11. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Ik ben ook go en ik kan nu al zeggen dat ik dat nooit zou doen, is voor niemand fijn dat ene uurtje per maand. Je kindje went niet en ik zou jouw kindje ook niet gied keren kennen.
    Opzich zou ik met een uur geen problemen hebben mits hij/zij nog andere dagen komt en het binnen mijn planning past. Maar ik weet ook van veel go dat ze werken met minimaal 6/8/10 uur per dag.

    Ik zou eerder gaan voor een scholier, dan kan ze ook oppassen als je 's avond op stap wilt of ergens naar toe moet.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit dus.

    Ken je niemand die eens per maand een uurtje kan oppassen?
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Dat zou gewoon zielig zijn voor je kindje.. je partner kan toch 1 x per maand iets eerder naar huis en klaar opgelost.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Ik denk dat het je nu nog een goed idee lijkt maar dat als het kindje er straks is dat je buikpijn krijgt om het ergens te brengen waar zowel jij als de kleine niet zo bekend zijn. Zeker als het wat ouder is en eenkennig wordt. Echt niet fijn! Ik zou toch zoeken naar een andere oplossing zoals hierboven al gesuggereerd.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik zou dan toch kiezen om een dag per week go te doen. Zowel voor de go als voor het kind..
     
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat was het eerste wat ik dacht. Dan blijft de GO toch een vreemde voor het kindje dat lijkt me voor het kind alles behalve fijn! dan zou ik eerder nog 1 of 2 andere oppasmomenten die al geregeld zijn ook bij een go neerleggen plus dit uurtje erbij.
     

Deel Deze Pagina