Gastouder tijdens corona-tijd.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door FatihaSakura, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lieve mensen,

    Ik vroeg mij af of jullie gastouders of diegene die zelf gastouder zijn doorwerken ondanks de coronacrisis en lockdown. Kinderopvangcentra gaan telkens dicht tijdens een lockdown, maar ik vroeg mij af hoe dat precies zit met gastouders??

    Alvast bedankt!

    Groet, Fatiha
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Zij moeten aan dezelfde dingen voldoen als kinderopvangcentra
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  3. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oke, duidelijk! Bedankt voor je antwoord :)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Tot maandag alleen noodopvang voor ouders in de cruciale beroepen of kwetsbare kinderen.
    Zullen vast gastouders zijn die zich er niet aan houden/ zeggen dat ze allemaal kwetsbaar zijn.
    Maar zo zijn er ook kappers e.d. Die ondanks de lockdown toch werken.
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  5. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Wij gastouders gaan ook op en neer mee in de regels van de RIVM en onze eigen regels. Moet zeggen dat het best een achtbaan is allemaal. Nu ook weer met de nieuwe regels. Eerst puzzelen wat er van je eigen gezin verwacht wordt, dan uitzoeken hoe de regels zijn voor kinderopvang en van daaruit een plan maken voor je eigen opvang. Is echt even een mindere kant van gastouder zijn.
     
    Zoe123 en FatihaSakura vinden dit leuk.
  6. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja, lijkt mij ook super lastig! Vooral als je zelf ook nog kinderen hebt. Iedere week komen er wel nieuwe regels en dan werkt het ook niet echt mee..
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Dat is het ook! Zeker met kinderen op de basisschool. Zoon moet weer naar school, maar bij een positief kind moet de hele klas in Quartaine. En je opvang moet dicht als je je kind niet apart van de opvangkinderen kunt houden. Kortom als je een kleuter hebt dan kan je dicht, want je kunt moeilijk je kleuter apart zetten van 7 tot 17 uur... mijn 10 jarige zei al heel lief dat hij dan op zijn kamer zou blijven. Dat betekent voor mij dat ik pas dicht moet bij contact met een positief persoon in mijn huishouden of door contact van mij met een positief persoon. Kortom het blijft onzeker, maar het was deze week wel weer erg gezellig met alle kinderen en met de sneeuw en gelukkig “vergeet” je het ook als je bezig bent.
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.
  8. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ohhh wat vervelend zeg! Hopen dat corona gauw weg is, want het maakt het dagelijks leven echt een heel stuk moeilijker.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier werkt mijn gastouder gewoon door, want ik mag gebruik maken van noodopvang dus het is sowieso geen probleem. En mijn kinderen zijn ook nog de enige, zij is in de afrondende fase, gaat met pensioen over een paar jaar.
     
  10. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat is dan wel fijn en scheelt je weer hoofdpijn om een opvangplek te vinden. Ik hoop dan ook echt dat dit de laatste lockdown is EVER. Dit is voor vele ouders echt niet meer vol te houden.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Gastouders hoefden de 2e lockdown niet per se dicht maar werd wel dringend verzocht om te kijken of ouders zelf op konden vangen. Wij hebben beide lockdowns noodopvang gehad dus bij ons ging het wel door. Alleen niet alle vriendjes van zoon waren er. Dus hij kreeg extra veel aandacht
     
    FatihaSakura vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina