Gastouder van een andere cultuur/religie/afkomst

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door 2mam2, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief


    Ik denk dat je te weinig van het geloof afweet, zoals ik uit je post begrijp. Anders zou je echt anders tegen bepaalde dingen aankijken.
    Sorry, even offtopic ;)
     
  2. yaro

    yaro Niet meer actief

    #142 yaro, 30 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2016
    Dat denk je dan helemaal verkeerd.
    Beetje jammer ook dat je dat roept omdat ik er anders tegenaan kijk dan jij.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Sow, nogal een uitspraak. Voor mij is dit alleen maar een bevestiging van de eenzijdigheid van je benadering.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Sorry hoor, maar na alle reacties hier, lijk je het echt nog steeds niet te snappen zeg.
     
  5. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief


    Je zegt toch zelf dat je het niet zeker weet, maar dat het naar jouw idee zo zou zijn? Ik zeg daarom dus dat je er waarschijnlijk niet zoveel vanaf weet, omdat je idee dus niet helemaal juist is.

    En als jij dat dus wel zo ziet, is dat prima natuurlijk. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat dat dus niet voor iedereen zo is.
     
  6. yaro

    yaro Niet meer actief

    Serieus... die reactie volgt op het zinnetje 'naar mijn idee is dat de enige juiste manier'...

    Heb je mijn post verder wel gelezen? Of reageer je gewoon niet op dingen waar je niet tegenin kunt gaan.

    Jouw reacties spreken boekdelen..... en niet op positieve manier.
     
  7. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Jawel, en daar reageer ik toch op?
     
  8. yaro

    yaro Niet meer actief

    Zielig persoon..
     
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik vind persoonlijk dat als je samen eet, je ook wacht met het gaan eten tot iedereen zover is.
    Of iemand nou nog even zijn handen moet wassen, zijn telefoongesprek af moet ronden, nog een pan op tafel moet zetten, of even wil bidden, ik vind het wel zo netjes om pas te gaan eten als iedereen zover is.
     
  10. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief


    Jij? Ja, daar was ik al achter..
     
  11. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Andere cultuur zou ik geen probleem mee hebben. Mits ze aan het volgende voldoen:
    een beetje opleiding, correct nederlands spreken en geen geloof uitdragen (ik vind dat geloof iets persoonlijks is, dat je niet aan anderen moet opdringen).
    In de praktijk hebben wij dus gekozen voor een kdv/peuterschool.
     
  12. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ja hoor geen probleem.
    Ik zelf ben katholiek.
     
  13. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wat reageer je weer aanvallend. Op een openbare kdv wordt geen geloof uitgedragen, dus ook daar werkzame moslims dragen hun geloof er niet uit.

    Dat is toch iets anders dan een 'islamitische' kdv/school/gastouder, waar ze neem ik aan geen varkensvlees serveren en op gezette tijden bidden?
     
  14. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Behalve dat het maar 1 persoon is, een gastouder. Er is geen controle op (en dat is trouwens de reden dat wij nooit voor een gastouder zouden kiezen, ook geen ongelovige ;) . Ik vind het een fijner idee dat er meerdere volwassenen aanwezig zijn).
     
  15. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sympathiek :) Ik ben bijna zo aardig (ik zal niet naast je gaan staan snacken, maar als je aan tafel nog moet gaan bidden, zou ik me wel afvragen of dat nou niet even een minuutje eerder kon. Als het toch een prive aangelegenheid is heh).
     
  16. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Dat laatste ligt denk ik aan het aantal islamitische kindjes. Ik heb gewerk op een openbaar kdv, maar omdat er in elke groep wel moslimkindjes zaten, of (ik heb er niet zo heel veel verstand van) iig geen varkensvlees mochten eten, hadden wij altijd halal worst voor hen. En ook met avondeten werd daar rekening mee gehouden.
    Overigens had ik ook meerdere moslim collega's, de een wat 'zwaarder' dan de ander, waarvan er 1 ook haar kleedje meenam en in de slaapkamertjes ging bidden. Het kan dus zeker wel ;)
     
  17. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat er voor islamitische kinderen halal vlees is of anders vegetarische paté ofzo, vind ik heel normaal. Maar je laatste opmerking snap ik niet helemaal (misschien hebben iets gemist). Het kan dus wel dat een gelovige leidster gaat bidden? Natuurlijk kan dat. Je zegt zelf dat ze dat in een slaapkamertje doet dus zondert ze zich af en draagt ze haar geloof verder niet uit naar de kinderen of haar collega's. Zo zou iedereen dat kunnen doen, toch?
     
  18. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan elkaar natuurlijk altijd tegemoetkomen (onze kdv zet bijvoorbeeld geen pindakaas op tafel als er 1 kindje met een notenallergie aanwezig is) en wat je als leidster in je pauze doet mag je zelf weten denk ik :)
     

Deel Deze Pagina