Gastouder zegt vaak af

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Biny, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Hoi dames ik heb even een vraag.

    sinds oktober gaat mijn dochtertje naar de gastouder.

    nu is het zo dat ze al 2/3x heeft afgezegd en ik dus andere opvang moest regelen.

    evenals in de vakantie in dec/jan , over 2 weken is de er 2 dagen niet vanwege de voorjaarsvakantje en in de meivakantie is ze er een hele week niet....

    Is dit de normale gang van zaken? Hoe werkt dat bij jullie bij de gastouder?
     
    Poppy1987 vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ik ben gastouder;)

    Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom ze af heeft gezegd?
    Afgelopen December heb ik 1 dag afgezegd (ongeveer 4 weken van te voren) omdat ik allerlei gesprekken op school had en dat echt niet anders kon.
    Verder heb ik nog nooit "zomaar" een dag afgezegd, enkel voor vakanties.

    Dit jaar heb ik: 2 dagen in de voorjaarsvakantie, een week meivakantie, 3 weken zomervakantie en misschien de herfstvakantie.
    Verder uiteraard hemelvaart, pinksteren etc.
     
  3. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mijn gastouder neemt de vakanties ook vrij. En de verjaardagen van haar eigen kinderen. Best veel dus. Maar zo afzeggen haast nooit. Nu twee keer in 6 jaar tijd. Het is de voordelen tegen de nadelen afwegen gastouder versus kdv.
     
  4. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Maar, vakanties neem ik aan dat die al aangegeven zijn tijdens het aangaan van opvang. Bedoel niet de dagen zelf maar maar vaak wel dat die vakantieperiode ze vaak vakantie hebben?
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    @tuc

    De ene keer ging ze met haar zoon weet ik veel wat doen, de andere keer had ze over een tandarts afspraak van haar kinderen heen gekeken en de 3e keer weet ik niet meer.

    van wat ik had begrepen was dat ze in de zomervakantie 3 weken vakantie heeft, maar staat me niets van bij dat ze elke vakantie dagen vrij heeft
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik heb ook 21 Jan doorgegeven dat de 2 jongste er 27-2 en 28-2 beiden zouden zijn, dan krijg ik een oké prima
    En een week later een berichtje dat ze dan vrij heeft....
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn gastouder geeft in Dec aan wanneer ze het komende jaar vakanties opneemt. Afzeggen is in 2 jaar tijd 2x gebeurd. De ene keer had ze griep en de andere keer een uitvaart. Heel normaal dus, als de opvang niet door kan gaan is er altijd een goede reden.

    In haar vakanties/bij ziekte kunnen we evt een vervangende gastouder krijgen via het bureau maar omdat ik maar 2 dagen werk door de week lossen wij dat meestal op met vrije dagen of een vriendin.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Dat is raar, dan zou ik ook terugsturen dat je 21 januari de bevestiging hebt gekregen dat ze beiden konden komen. Met een screenshot erbij.

    Ik geef alles dus ook maanden van te voren door. In november in principe alles tot de zomer. Wat ik wel eens vervelend vind is dat ouders dan denken: o dat regelen we tegen die tijd wel en dan 2 weken van te voren komen: o ja jij bent er dan en dan niet he?? O dan moeten we nog wel even iets gaan regelen:rolleyes:
    Ik krijg er dan een vervelend gevoel bij, terwijl dit in Juni ofzo is en ze dat al in November wisten.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Bedenk me nu idd dat die andere keer een uitvaart was
    Overigens klaag ik daar uiteraard niet over hoor.

    maar vind het wel vervelend dat ze buiten die uitvaart om al 2x heeft afgezegd in 4,5 maand tijd.
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ja Maarja, dat is nu al 3 weken geleden, misschien beetje gek om er dan nu nog op terug te komen?

    Ik krijg elke keer een maand van te voren ongeveer te horen als ze vrij heeft oid.
    Denk dat ik maar ga vragen of ze t niet alvast voor een half jaar oud kan doorgeven.
    Net zoals ik haar al voor een aantal maanden heb doorgegeven wanneer ze er allebei zijn(ivm vrije dagen school) en wanneer niet (als ze bij hun vader zijn)
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ja als het al 3 weken geleden is dan is het wat gek. Maar de volgende keer zou ik het wel op deze manier doen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  12. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    De gastouder van mijn jongste zoon had in 15 jaar nog nooit afgezegd. Ze nam alleen altijd de 3 laatste weken van de zomervakantie plus 2 weken kerstvakantie. Verder niks. Toevallig werd ze heel ziek toen mijn zoon er kwam, dus was ze 2 weken uit de running, maar verder zei ze nooit af. Nu had zij wel oudere kinderen. Maar als mijn oppas zo vaak af zou zeggen of elke vakantie vrij zou nemen, dan zou ik echt een andere zoeken, ik heb niet voor niks opvang nodig.
    Ik moet bekennen dat het me wel rust geeft dat dochter binnenkort naar het kdv gaat, daar is altijd opvang gegarandeerd, ook in de vakanties.
     
    wannabe mam, RoIn en Biny vinden dit leuk.
  13. Koon

    Koon Niet meer actief

    Onze gastouder nam ongeveer 6 weken vakantie per jaar en dit wisten we vaak in november voor het hele komende jaar.

    In 7 jaar tijd is ze 1x een dag ziek geweest en 1x een uitvaart.

    Alle andere privé afspraken plande ze om de opvangdagen heen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    de tandarts had ze zich in vergist want ze dacht dat de kinderen die dag bij hun vader waren
    En hetgeen ze ging doen met haar zoon was iets wat zoon heel leuk vond en al een tijdje naar uitkeek

    ik snap ook echt wel van haar kant dat ze dat dan graag met haar zoon wil doen, maar zoals hier boven al werd gezegd ik heb natuurlijk niet voor niks opvang...
     
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Dus omdat haar zoon er zo naar uitkeek kon jij een vrije dag opnemen of wat anders regelen?
    En hoe lang van te voren geeft ze dat dan aan?
    Echt, ik zou hier heel snel mee klaar zijn en toch op zoek gaan naar een andere gastouder.

    O ja en dat van de vakantie dat je daar nu niet meer mee kunt aankomen, ik zou het haar toch nog zeggen en je klachten ook bij het gastouderbureau neerleggen. Die willen graag goede dienstverlening en dat levert zij dus duidelijk niet.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    ja ik heb iets anders geregeld...

    En het varieert hoever ik het van te voren hoor, die spontane dingen 2 weken ervoor ongeveer en de rest ongeveer een maand/1,5 van te voren

    als ik haar morgen zie zal ik in ieder geval vragen of ze alvast de rest van haar vrije dagen kan doorgeven... dan ben ik alvast voorbereid
     
  17. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.421
    113
    Vrouw
    Daarom dus bewust voor een kdv gekozen. Ik heb geen plan b. Dis heb echt een probleem als de oppas ineens af zou zeggen.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ja ik zit dan alsnog met mijn zoontje waarvoor ik dan overdag niets heb als er een studiedag is of een vrije vrijdag voor vakantie oid
     
  19. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Hoe bedoel je, als KDV/BSO zou doen?
    Die bieden ook opvang op studiedagen e.d. hoor! Wij hebben ook kids op KDV gehad en nu BSO. Altijd opvang gegarandeerd en er zijn altijd leidsters die ze kennen, kan zijn dat het aangevuld wordt bij ziekte door een onbekende, maar die staat dan naast een bekende leidster op de groep.

    Of lees ik het verkeerd en zit je bij je GO nog met de studiedagen? :oops:
     
    RoIn vindt dit leuk.
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Als ik voor dochter Kdv zou doen dan zou mijn zoontje op studiedagen oid nergens heen kunnen... hij kan niet naar t kdv en bso heb ik niet, dus het zou om 7x opvang oid voor mijn zoontje gaan per jaar.

    bij bso moet je vaker gebruik ervan maken toch?


    Nu gaat zoontje met dochter mee naar de GO op studiedagen ed
     

Deel Deze Pagina