Gastouder zwanger

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Michelle1209, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

    Michelle1209 Actief lid

    19 apr 2016
    142
    2
    18
    Hoi allemaal,

    Mijn gastouder is zwanger en gaat over 2 weken met verlof.
    Het bureau kon voor mij geen vervanging regelen dus heb ik nu last minute een kdv kunnen regelen.
    Alleen nu heb ik alles eens naast elkaar gelegd en vind ik kdv beter bij ons passen en wil daarom ook stoppen bij de go.
    Ze hanteerd een opzegtermijn van een maand, maar nu ze met verlof gaat weet ik niet wat de procedure is.
    Als ik zeg dat ik wegga, is het over 2 weken afgelopen.
    Ik bedoel ik hoefde haar die maanden dat ze met verlof is ook niet te betalen.
    Of moet ik als ze terug is met verlof nog een maand betalen ofzo??
     
  2. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Bel het gastouderbureau en leg je vraag daar neer.

    Betaal je nog iets van een bedrag gedurende het verlof of ligt het helemaal stil? Mij lijkt het dat een maand opzegtermijn ook gewoon tijdens het verlof mag, dus dat je niet meer hoeft te betalen. Maar nogmaals, dat zal je GOB het beste weten.
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Nou, aangezien ze voor je geen andere gastouder konden regelen, vind ik dat ze met die termijn van een maand ook wel soepel kunnen omgaan. Tenslotte leveren zij zometeen geen diensten meer aan jou.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.699
    42.523
    113
    De gastouder en het gob staan los van elkaar he;)
    De gastouder heeft bij het gob aangegeven dat ze zwanger is en zij moeten dan vervanging zoeken,de maand opzegtermijn is niet tbv het bureau maar van van de gastouder, dat zij nog een maand verzekerd is van de inkomsten.

    Ts, ik zou het even voorleggen, maar ik verwacht dat het bij die 2 weken blijft.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    De maand opzegtermijn gold bij ons ook bij het gastouderbureau. Wij hadden namelijk toen onze oudste vier werd, niet bij het bureau aangegeven dat ze niet mee naar de gastouder zou gaan (deze ving namelijk alleen kinderen tot vier jaar op) en moesten toen nog een maand aan hun blijven betalen.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.699
    42.523
    113
    Ja dat kan hoor.
    Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat er nu gesteld wordt dat de go pech heeft met die opzegtermijn omdat ze sowieso geen vervangende opvang hebben kunnen vinden. En ik wil dus aangeven dat de gastouder en het bureau los van elkaar staan.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Onze gastouder is ook zwanger en zij zet alle contracten stop en start ze weer op wanneer ze weer begint met werken.
    Lijkt mij dus dat je na deze 2 weken gewoon kunt stoppen.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Een maand is een maand, dit is zodat ze niet per direct geen inkomen heeft wanneer jullie willen stoppen. Dat is niet anders in deze situatie, zij krijgt nog twee weken tot aan haar verlof vanuit haar gastouderwerk een inkomen en daarna nog vanuit haar zwangerschapsuitkering.
    Je kunt dus nu gewoon opzeggen, voor jullie is het een maand. Dat heeft niets te maken met of jullie gastouder er even een paar maanden tussen uitgaat.
    Wat fijn dat jullie tevreden zijn met het kdv.
     

Deel Deze Pagina