Gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Paaseitje1989, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paaseitje1989

    Paaseitje1989 Actief lid

    16 aug 2016
    154
    10
    18
    hallo allemaal

    Ik heb een dochter van 5 maanden en we zijn vandaag kennis gaan maken bij een gastouder in onze buurt.

    Nu maak ik me toch een beetje zorgen. Er waren 4 kinderen aan het spelen boven de 1 maakte behoorlijk wat lawaai en mijn dochter begon te huilen. Ik denk Dat het lawaai van de kinderen behoorlijk binnen kwam !!! Daarnaast is mijn dochter een pittige tante met flink wat temperament. Zij gaat zelden tot nooit zonder te huilen slapen. Zij moet in slaap geholpen worden met heel hard ssshhttt te Roepen. Bij mijn schoonvader krijgt ze het coor elkaar om een hele dag wakker te blijven.

    Nu maak ik me echt zorgen en ik schaam me ook wel een beetje voor het temperament. Hebben jullie ervaringen?
     
  2. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Maar maak je je zorgen over t lawaai vd andere kids dat dat teveel is voor je kind? Of dat de gastouder niet genoeg tijd neemt voor je dochter? Mijn ervaring is dat die kleintjes snel wennen aan veel lawaai en mensen. En zon gastouder kan jouw kind echt wel aan.
    Heb ook kids met n gebruiksaanwijzing en temperament maar daar is zon gastouder ecgt wep tegen op gewassen.
    Mijn kids.leren er veel wn groeien ervan met andere kids omgeven te worden. Echt n aanrader.
     
  3. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk ook dat je baby wel aan het lawaai zou wennen. Heel veel baby's leren in de verlofperiode in stilte slapen en moeten daarna ook op kdvs slapen. Mijn dochters hebben heel lang thuis alleen in absolute stilte geslapen, maar sliepen door al het gekrijs op het kdv heen. Ik zou me ook geen zorgen maken over haar temperament. Iedere baby is anders, dat weet een goede go heus wel. Wel zou ik even informeren hoe de go hier mee om denkt te gaan en heel goed uitleggen wat jij als moeder wil. Blijkt er dan geen match, dan zou ik verder zoeken.
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik denk juist dat een Gastouder meer tijd heeft om je kindje in slaap te krijgen dan een kdv.
    Heb je dit met haar besproken met de kennismaking?

    Je moet er natuurlijk wel een goed gevoel bij hebben maar bij een Gastouder is er vaak meer tijd voor persoonlijke aandacht dat op een kdv.

    Werk zelf op een kdv maar mijn dochter zit bij een Gastouder puur om die reden.
    En qua temperament schamen? Nou die mensen hebben echt al vanalles meegemaakt en zullen niet raar op kijken dat je dochter een Beetje huilt voor het slapen.

    Al blijft het eerste wegbreng moment moeilijk natuurlijk.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ze zal vast wel moeten wennen, maar mijn ervaring als go is dat het bij alle kinderen wel goed komt. Kinderen met temperament maken mij niks uit hoor, ben wel wat gewend.
    Ik zou echt de tijd nemen om je kindje rustig in slaap te krijgen, maar heel eerlijk: persoonlijk zou ik er niet achter staan om een kindje in slaap te moeten krijgen door heel hard ssssst te roepen.
     
    Blijdorp en Jessi79 vinden dit leuk.
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    :(Hmm weet je ik denk dat je het moet proberen. Mijn oudste was een huilbaby en die viel alleen in slaap als ik allemaal dingen uithaalde. Ik op van de zenuwen want dat kdv zou dat wel goed gaan? Hele handleidingen geschreven. Nou meneer sliep daar vanaf dag1 als een prins :roflmao: Ook lastige dagen gehad maar dat hebben ze prima opgelost (draagzak, rijden met kinderwagen) Bij mijn ouders ging het wat moeizamer, maar uiteindelijk ging dat ook goed.

    Jongste is een hazenslaper. Dus wederom maakte ik me zorgen. Maar ook nu gaat het beter dan verwacht. Ze zijn wel wat gewend.

    Als je gevoel verder goed is zou ik er voor gaan!
     
  7. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik heb 2 kinderen die naar een gastouder gingen. Ze hebben allebei temperament en waren allebei ENORM slechte slapers. Bij gastouder sliepen ze prima. Ze gaan nu allebei naar een kinderdagverblijf, ook daar gaat slapen prima. Mijn oudste heeft thuis dagelijks driftbuien, op het kinderdagverblijf nooit.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina