hoe zit dat ondertussen met de regels van een gastouderbureau/gastouder? ik heb het niet meer gevolgd. is het nu zo aangepakt kwa regels koste?. en is het nog interresant om in te schrijven?
nou als er iemand reageert lees ik graag mee Heb net een gastouder gevonden, want ik ga straks vrij onregelmatig werken.
Er komt uitsluitsel over in september bij de Miljoenennota. Maar zoals ik het nu begrepen heb, blijft de regeling in 2009 nog hetzelfde, alleen met een hogere eigen bijdrage, en in 2010 gaat hij veranderen.
Ik ben ook wel heel benieuwt. ik zit nu in mijn laatste jaar SPW en als ik mijn diploma binnen heb dan wil ik ook als gastouder gaan werken. Hoop dat er toch neit te veel gaat veranderen....
Ik denk dat ze sowieso wat gaan sleutelen aan de opa en oma subsidies. En gastouderopvang zal duurder worden tov kinderopvang. Maar volgens mij is dit al zo? Ik denk alleen wel dat er altijd ouders zijn die van gastouderopvang gebruik willen maken omdat er veel zijn met onregelmatige werktijden. Dus ik zou me daar vooralsnog niet al te druk om maken... Ze zullen alleen strenger controleren denk ik (vanwege de misbruik die nu plaatsvindt).
Dit is op dit moment nog niet zo. Gastouderopvang is relatief goedkoper omdat je alleen betaalt wat je afneemt, dus tijdens vakanties etc betaal je ze niet door.