Gastric bypass.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Maan14, 9 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.381
    2.548
    113
    Hoihoi,

    Zijn er meer moeders met een gbp? Ik ben al weer 11 jaar geleden geopereerd. Dus al een hele tijd.

    Van overgewicht naar ondergewicht gegaan, kan beamen dat het eigenlijk vooral door een ontwikkelde eetstoornis was. Ik maakte me heel erg vies op eten waar door alles uit spuugde. Uit eindelijk met 1.79 nog maar 55 kilo, en zijden ze dat het anders moest.

    Toen ik zwanger raakte van de oudste ging de knop om, ik kon niet blijven eten hoe ik at en moest iets er aan gaan doen. Waar op ik normaal ben gaan eten. Echter in de loop der jaren toch weer aangekomen tot 85 kilo. En dus oficheel weer te zwaar '6 kilo'

    Mede door beta blokkers, suikermedicatie ' ik heb last van hypo's meer mensen hebben dit naar een gbp en ze weten nog steeds niet hoe het komt en of het te verhelpen is'
    Maar ook doordat ik een tijd alles dubbel moest eten kwa voedingstoffen om terug aan te komen, dit was vooral eiwit rijk en door de diëtist aangepast. Maar toch.

    Ik wil dus terug naar 70 kilo en moet er 15 kilo af.

    Zijn er meer mama's of wens mama's die ondanks hun gbp weer aangekomen zijn en graag hun leefstijl terug om willen gooien?

    Of wie net een gbp hebben, dat kan natuurlijk ook.
     
  2. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.832
    1.663
    113
    Leerkracht
    België
    Goedenavond,

    Ik heb een GBP laten doen in 2008. 45 kilo afgevallen maar was nog steeds te zwaar 90 kilo voor 1m70.

    2 kinderen later en in 2020 was ik 118 kilo. Op eigen houtje opnieuw 25 kilo afgevallen naar 93 kilo in februari 2021. Vanaf begin 2022 weer stilaan beginnen bijkomen en eind 2022 zat alles er weer aan :(

    Afspraak gemaakt, slikfoto waarop ze zagen dat de contrast vloeistof ook in de bypass terecht kwam...

    Ben nu 28/2 opnieuw geopereerd, verkleining maagpouch en verlenging bypass en met predieet is er nu 7 kilo af.:thumup:
    Ook ervoor gezorgd dat de verbinding waardoor er contrast in de bypass kon komen dicht was...

    Bij mij hielp het kcal tellen en sporten wel, zo ook die 25 kilo afgevallen, maar op de één of andere manier lukte het niet om dit weer te houden ... Daarom deze drastische keuze.

    Succes ermee!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.199
    904
    113
    Ik heb nu vijf jaar een gastric sleeve. T.o.v. mijn zwaarste gewicht ben ik 30+ kg kwijtgeraakt.
    Alleen heb ik de afgelopen maanden heel veel stress gehad en dat heeft mijn gewicht geen goed gedaan. Ik vrees dat ik de 100 kg inmiddels weer aantik en in mijn geval betekent dat 10kg aangekomen.

    Ik baal hier vreselijk van, maar op de een of andere manier lukt het me niet om de knop om te zetten. Over twee weken heb ik de laatste jaarlijkse controle bij het NOK. Heb gelijk ook maar om een gesprek met de psycholoog gevraagd, al denk ik dat die me niet veel verder zal kunnen helpen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.381
    2.548
    113
    Hoe is de operatie gegaan? Ik snap dat je dan de keuze maakt het opnieuw te laten doen. Hopelijk dit keer beter resultaat, maar vooral kun je de knop om houden.

    @Esther2901 , worden jullie al zo snel ' ontslagen van controle'?

    Ik krijg levenslange controle en begeleiding bij het centrum. Indien nodig ook met hun diëtist en hun internist is ook betrokken.
     

Deel Deze Pagina