Gbp (Gastric Bypass, en het pre-dieet)

Discussie in 'De lounge' gestart door RSL, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #1 RSL, 23 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
    Hallo dames!

    Ik wacht alleen nog op goedkeuring van de internist voor de gastric bypass. Daar moet ik 10 april nog heen. Voor de rest heb ik groen licht ❤
    Maar nu mijn vraag.
    2 weken voor de operatie moet je starten met het pre-operatief dieet (ik wil iets langer, zodat ik zeker weet dat mijn lever het goed doet). Hippro, Modifast, of koolhydraatarm eiwitrijk en vetvrij. Omdat het vet bij je lever moet slinken. Ik zit zelf te denken aan Hippro of Modifast. Zijn er mensen met ervaring met deze shakes enzo? Welke smaken zijn goed te doen en welke niet? En voor de ervaringsdeskundigen: hoeveel ben jij er mee afgevallen, en was je lever goed geslonken?
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik had geen keus, bij ons mag het enkel modifast intensive zijn, de shakes, muesli of pudding.
    De muesli was afschuwelijk, de caramel en vanilline pudding te doen. Ik moest 14 dagen shaken en viel 7,5 kilo af. Moeilijk was het niet, ondanks dat we ook op vakantie gingen enzo. Het is zo afgebakend en voor een goed doel. Je wilt immers niet dat ze je openmaken en weer dicht ondat je lever nog groot is. Bij mij was ie ruim voldoende geslonken.
     
  3. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Geen ervaring mee. Maar wil je wel succes wensen. Zowel met het pre-dieet als met de bypass. Zet hem op! Je doet het voor een goed doel, blijf dat altijd voor ogen houden!!
     
  4. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik mocht alleen modifast van het Catharina. En als ik echt heeeeel veel moeite had mocht je wat rauwkost eten.
    De muesli is tevied voor woorden. Net behangplak.

    Mijn favo waren de shakes en dam ijskoud. Aardbei en chocolade waren net milkshakes😉.

    Heel veel succes.
     
  5. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    Mocht alleen modifast intensive.
    8 kilo afgevallen
    Milkshake banaan en chocoladepudding vond ik goed te doen.
    1e week heel veel honger gehad. 2e week gelukkig nauwelijks meer
    Succes verde:cool:
     
  6. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik moest gewoon alleen maar shakes. Maakte niet uit welk merk. Gewoon kruidvat eigen merk genomen en dat ging prima! Voor de afwisseling die flesjes gekocht die je niet meer hoefte te shaken zelf. Het ging verrassend goed. Ik had zelfs nog een bruiloft in die periode, maar het is zo makkelijk dat shaken. Je hoeft niet na te denken over iets, maar pakt gewoon je shake. Alleen de eerste drie dagen zijn echt niet grappig. Dan is het moeilijk.
    succes!! :)
     
  7. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Ik heb zelf gekozen voor modifast, ben toen begonnen na dat ik hoorde hoeveel ik af moest vallen voor de operatie. Uiteindelijk dus 6 weken geshaked. De laatste 2 weken 3x per dag een shake. Toen was ik 12 kilo kwijt. Succes met alles!
     
  8. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het nadeel van kruidvat shakes is dat daar wel suiker in zit, dus kijk daar even goed naar.
     
  9. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Bedankt voor alle reacties. Het begint nu wel spannend te worden...
     
  10. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh ik vergat de helft in mijn post.

    Ik was in 2weken tijd bijna 8kilo afgevallen. Geven ze trouwens in het ziekenhuis niet aan welk dieetvorm je moetgaan volgen?
    Ze waren hier echt streng.
    Ook ging het shaken niet om de afgavallen kilo's maar om jet slinken van je lever zodat ze er beter bij kunnen tijdens de operatie.
     
  11. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hoi Rylie. Dat wat ik in de opening schreef dat zijn de opties.. Ik vind het lastig. Ik denk dat ik gewoon voor Modifast Intensive ga.. Al kijkt me die ook het zwaarste...
     
  12. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Geen ervaring, maar wil je even veel succes wensen :D
     
  13. hardlopertje

    hardlopertje Bekend lid

    9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Mijn vader heeft het ook gehad. Hij moest 2 weken voor de operatie op modifast intensive. Hij heeft zich er keurig aan gehouden en is ook geopereerd. Op de dag van de operatie lag er iemand naast hem die had pas een paar dagen voor de operatie te horen gekregen dat hij geopereerd zou worden. Hij heeft dus maar een paar dagen moderaat gehad en is ook geopereerd.

    Ik wil je heel veel succes wensen.
     
  14. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik had van die flesjes maar weet niet meer welk merk maar lijkt op modifas. Waren kant en klaar en vond ik het beste te doen.
     
  15. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik moest eigenlijk modifast 2 weken van te voren. Maar omdat ik dat niet kan verdragen heb ik het 600calorien dieet gevolgd op advies van het ziekenhuis. Uiteindelijk zelfs iets meer dan het 600 calorieën dieet omdat ik constant in een hypo schoot
    Dan mag je wel gewoon brood met mager beleg en s avonds warm eten en tussendoor rauwkost
     
  16. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik hoop zo dat het me lukt.. en dat ik ze verdragen kan. Maar ik denkt dat het enorm afzien gaat worden.. En ik wil graag proberen voor 3 weken ipv 2. Zodat ik zeker weet dat mijn lever genoeg slinkt...
     
  17. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Rsl succes!
    Ik mocht ook alleen de modifast intensive. Hoeveel ik daarmee afgevallen ben weet ik niet meer precies. Het was echt om de lever te laten slinken.
    Als jij je de 2 weken goed aan et dieet houdt komt het goed.

    Mijn operatie is nu 3 jaar geleden en was de beste beslissing ooit. Ik heb mijn gezondheid weer terug. Hopelijk kijk jij er over een paar jaar zo op terug
     
  18. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft dit ook gedaan. Beste keuze ooit! Hij is inmiddels 140 kilo kwijt en nog steeds verliest hij langzaam gewicht.
    Gelukkig heeft hij nog nooit ergens last van gehad. Geen zere rug, knieen of gewrichten. Van hem is de eerste operatie nu 7 jaar geleden ongeveer. Eerst een maagverkleining en toen een gbp.

    Hij heeft geen modifast gedaan maar kreeg een aangepast schema van het ziekenhuis. Dit moest hij 3 mnd volgen.
    Zijn vader heeft wel modifast geprobeerd maar voor hem werkte het totaal niet. Denk er wel om dat jullie ontlasting goed blijft.
     
  19. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb zelf de Sleeve operatie gehad en ik mocht zelf een keuze maken. Ik heb toen gewoon voor het huismerk van de Etos ( volgens mij ) gebruikt. Heb niet die dure van Modifast gebruikt in ieder geval, '' is allemaal één pot nat '' zeiden ze toen tegen mij. Ik nam in de ochtend en middag een shake en in de avond wokgroenten en gegrilde kip. Ik zal je heel eerlijk zeggen, ik vond het echt een hel, het was echt afzien maar als je gewoon in je achterhoofd blijf houden dat het voor een goed doel is komt het zeker weten wel goed. Succes alvast!

    Ik heb 3 jaar geleden trouwens deze operatie laten doen en er staat nog steeds -56kg op de teller :D

    Ik voel mij heerlijk!
     
  20. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Respect voor de mensen die het al ondergaan hebben!! Ik heb een kookboek binnen gekregen vandaag van een vrouw die 3jr geleden een gbp heeft gehad. Ze heet Marie Josee Koks. Boordevol gerechten die kha, eiwitrijk en vetvrij zijn. Als ik het zo lees lijkt het me erg lekker. Misschien is dat bv een keer als avond eten te combineren.. Staan hoofdgerechten in, salades, snacks, soepen, bijgerechten en amuses. 100 recepten. Hij is net een paar dagen uit
     

Deel Deze Pagina