Geïnspireerd op 10 names i like but won't use

Discussie in 'Babynamen' gestart door MilaRose, 14 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilaRose

    MilaRose Actief lid

    29 okt 2019
    125
    121
    43
    Vrouw
    Welke namen stonden of staan op jullie lijstje, maar hebben jullie (nog) niet gebruikt en waarom?

    Ik zal zelf beginnen. Onze dochter heet L.ara. Toen ik zwanger was van haar waren, stonden de volgende namen ook op ons lijstje:

    Luna
    Dit vind ik nog steeds een prachtige naam. Het is een lieve naam, maar toch ook stoer. Deze staat nog steeds op ons lijstje.
    We hebben deze naam destijds niet gekozen, omdat veel mensen het ook als Loena uitspreken en wij niet continue willen verbeteren.

    Kess
    Ook dit vind ik nog steeds een prachtige naam. Kort, stoer en uniek. Deze hebben we destijds niet gekozen, omdat we bang waren dat het misschien ‘te’ uniek was
    en omdat het niet direct duidelijk is dat het om een meisjesnaam gaat. Ook twijfel ik over het slis gehalte in deze naam.

    Dae

    Een stoere, korte naam. Leuk om af te korten naar Deetje. Nog steeds staat deze naam op mijn lijstje, maar het voelt soms meer als een afkorting.

    Nina

    Tijdloos, kort en duidelijk qua uitspraak. Ik zou deze naam zo kiezen voor een eventueel tweede dochter.

    Eden

    Vond ik destijds heel stoer voor een meisje, maar ondertussen zou ik deze naam niet meer kiezen.

    Lily

    Een hele lieve, zachte naam en dat is precies de twijfel. Past een hele lieve naam bij ons en past het bij een volwassen vrouw? Verder vind ik de naam prachtig.

    Rosy
    Eigenlijk dezelfde reden als Lily, maar beide zouden nog steeds in de running zijn voor een eventueel tweede.

    Leah of Leyla

    Beide stoere en tegelijk lieve namen, maar niet duidelijk qua schrijfwijze als je het hoort.

    en als laatste:

    Lore

    Deze naam vind ik helemaal geweldig, maar helaas mijn vriend niet, dus dan houdt het al snel op.

    Jongensnamen vonden we een stuk lastiger dan meisjsenamen. Als ik er hier 5 van haal, ben ik al blij!

    Lenn

    Dit was onze jongensnamen als L.ara een jongen zou zijn. Korte, stoere naam.

    Scott

    Ook deze stond op het lijstje bij L.ara. We zijn uiteindelijk voor Lenn gegaan, omdat deze makkelijker bekt dan Scott.
    Toch blijven we deze naam mooi vinden.

    Quinn

    Wordt zowel aan jongens als meisjes gegeven en dat vonden we jammer.

    Levi

    Blijf ik prachtig vinden, maar is zo populair.

    Kay

    Blijft mijn favoriete naam, maar deze vindt mijn vriend helemaal niets.

    Dit was mijn lijstje. Ik ben benieuwd naar die van jullie!
     
  2. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Voor een meisje

    Katherina
    Bleek gevoelig te liggen bij familie (per toeval achter gekomen).

    Nimh
    Mijn man vindt dit vreselijk en vindt het op nymfomane lijken.

    Lorchen
    De g klank toch iets te hard

    Lenora
    De tweede had zo geheten als hij een meisje was. Bij onze dochter vond ik het teveel op de naam van onze zoon lijken.

    Niamh
    Man vindt dit niet mooi.

    Hannah
    Bij bestelling van proef geboortekaartje was het toch niet DE naam.

    Rachel
    Door de verschillende uitspraken toch iets te tokkie ( als reetsjul of rasjèl) voor mijn gevoel.

    Norah
    Te populair hier.


    Voor jongens de meeste namen niet gegeven omdat we niet meer kinderen hebben/krijgen ;). Maar afvallers waren

    Merlijn
    Erg mooi, maar wilde toch iets anders

    Merijn
    Zo heet iemand in familie al

    Tobias, Thorben
    We hebben al een T

    Ezra
    Vond man te zacht. Voor mij ook net niet

    Jesiah
    Erg mooi maar de J vind ik toch geen mooie letter
     
    Hemeltjelief vindt dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.725
    4.689
    113
    Vrouw
    Meisje:

    Quinn
    Bij de oudste ging het tussen haar naam en deze, uiteindelijk niet voor Quinn gekozen omdat we bang waren dat het niet meteen duidelijk zou zijn dat het om een meisje ging.

    Dany
    Was hoogstwaarschijnlijk de naam geworden van de jongste als hij een meisje was geweest.

    Lou
    Stond heel hoog op mijn lijstje en heel laag op die van mijn man :roflmao:

    Phoebe
    Prachtige naam, maar we waren bang dat de uitspraak en/of schrijfwijze hier in Nederland niet duidelijk zou zijn.

    Hazel
    Heel mooi op z'n Engels, heel lelijk op zijn Nederland's. Lijkt me erg vermoeiend om het steeds te moeten verbeteren.

    Jongen:

    Jack
    Was een kanshebber bij onze jongste, uiteindelijk niet geworden omdat we de naam te gewoontjes vonden naast de naam van de oudste.

    Fer

    Was een kanshebber bij onze jongste, het ging tussen deze naam en zijn huidige naam. Uiteindelijk is het de naam geworden die hij nu heeft.

    Jimi
    We dachten dat de schrijfwijze niet meteen duidelijk zou zijn in Nederland en willen voor onze zoon niet dat hij zijn naam steeds moet spellen.

    Neal
    Kwamen mijn man en ik een tijdje geleden tegen en vinden we beide prachtig, maar er zijn geen plannen voor een vierde :o:
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.898
    113
    Vrouw
    Hier helaas nog geen kinderen dus we hebben nog geen enkele naam kunnen gebruiken, maar er staan wel wat namen op mijn lijstje die het sowieso niet gaan worden dus die kan ik hier wel noemen. :)

    Meisjes

    Lenna
    Helaas vindt vrouwlief die naam niet leuk. Ik vind hem wel echt heel leuk. Meisjesachtig, duidelijk uit te spreken en te schrijven.. echt zonde dat mijn vrouw het niks vindt.

    Amélie
    Mooie naam maar wel een wat hoog tuttigheidsgehalte ;) en wij vinden een iets stoerdere naam leuker.

    Elodie
    Nichtje van vrouw heet zo. Jammer....

    Emma
    Te populair.

    Robin
    Erg leuk voor een meisje maar 2 jaar geleden kreeg ik een stiefneefje die Robin heet.

    Jongens

    Ezra
    Vindt vrouw niet leuk.

    Reza
    Idem...

    Marijn
    Bij vrouw staat Merijn op het lijstje en misschien kan ik daar nog wel aan wennen

    En verder staan er eigenlijk weinig jongensnamen op het lijstje ;) dat gaat echt nog een uitdaging worden tzt.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Jouw vrouw is mijn man. Zucht.
     
  6. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Mijn lijstje is denk ik vooral 'te raar, kun je niet maken' haha. En sommige Engelse namen vind ik mooi, maar daar houd ik niet van in Nederland. Er zijn ook veel rare Noorse namen die ik leuk vind, maar ook te raar.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Zitten echt mooie namen bij. Vooral meisjesnamen.
     
  8. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Phoebe heel mooi!
    En Neal heb ik ook aan gedacht.
     
  9. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.614
    364
    83
    ..
    Jongens;

    Seth
    We wilden toch graag voor een wat langere naam gaan.

    Senn
    De dorpsfeesten heten hier Sen feesten en Senn gaat naar de Sen zou vreemd zijn.

    Julius
    Zou ik erg graag als eerste naam hebben gewild, maar dat wilde man niet, dus is het de tweede naam geworden.

    Florent
    Een van mijn favo’s, maar vindt partner helaas niets.

    Noah
    We hebben dichtbij al een Noa, dus helaas al bezet/vergeven.

    Fedde
    Vind ik erg mooi, partner associeert dit teveel met het woord verder.

    Meisjes
    We hebben 2 jongens.

    Marenthe/Merenthe
    Prachtige naam, een van onze favorieten maar waarschijnlijk dan als tweede naam.

    Sophie
    Onze eerste zou Sophie Jasmijn hebben geheten als hij een meisje was.

    Elle
    De jongste zou Elle Marenthe hebben geheten.

    Jule
    Mocht er nog een meisje komen dan zou ik nu voor Jule Rozemarijn gaan.

    Eden
    Vindt alleen de Nederlandse uitspraak mooi.

    Lelou, Louelle, Louèn
    Vind ik mooi, maar partner niet.


     
    Hemeltjelief en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben juist heel benieuwd nu!
    Misschien kan ik de mijne nog aanvullen ;) :)
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @1986Lynn: je meisjesnamen: ♡♡♡

    En ook Florent heel erg in mijn straatje :)
     
    1986Lynn vindt dit leuk.
  12. RosaIris

    RosaIris Actief lid

    4 jun 2020
    195
    141
    43
    Vrouw
    Mijn lijstje

    Jongensnamen
    Malte: erg mooi maar ook apart. Daarnaast begint dochters naam al met de letter M.

    Matthias: begint helaas met de letter M en is al vergeven in de nabije omgeving.

    Feije: ik vind dit een geweldige naam maar niet uit te spreken in het Engels.

    Willem: kan in ons gezin niet.

    Helder: te apart voor ons.

    Meisjesnamen:
    Lucie: geweldig maar ook een beetje kinds.

    Romijn: matcht niet bij naam dochter.

    Cato: vindt partner niet mooi.

    Juliette: prachtig, maar ook iets te chique voor ons.

    Hazel: verwarring over de uitspraak. Ik hou van de Nederlandse uitspraak.
     
  13. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja dat heb ik ook met Engelse namen en Iers/Welsh. Ik vind er heel veel mooi maar ik vind de Nederlandse uitspraak ervan verschrikkelijk. Namen als Christopher, Rhydian, Meredith, etc vallen voor mij daarom toch af.
     
  14. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Grappig dat je uitgerekend Christopher noemt, ik vind dat zo'n mooie naam. Zowel in het Engels als Kristoffer in het Scandinavisch. En Kristoffel vind ik ook heel leuk. Goede tweede naam kanshebber voor hier in ieder geval!

    Hoe spreek je Rhydian uit?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Zal er binnen kort eens voor gaan zitten!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ehhh zoals je zou verwachten in het Engels. Maar ik ben bang dat er in Nederland Riddi-jan, Rie-di-jan, etc van gemaakt wordt. En ik hou sowieso niet erg van de Nederlandse versie van Engelse uitspraak, ookal doet men dan een goede poging om het Engels te maken (Keffin voor Kevin, zonder geaspireerde K, Mettjiuuw voor Matthew, dat soort dingen ;)). De meeste Nederlanders weten gewoon niet dat de plofklanken in het Engels geaspireerd zijn, dat de stemhebbende medeklinkers aan het eind van een woord dus echt stemhebbend moeten zijn (dus Rob met een B, niet met een P uitgesproken), etc. Of ze weten het wel maar kunnen het niet, zoals met de TH. Dat is helemaal niet erg, niet iedereen heeft Engels gestudeerd of komt er vandaan ;) Maar het stoort mij wel enorm als die namen dan hier gebruikt worden en voor mijn gevoel verkeerd uitgesproken. Dan kies ik zelf liever een naam die gewoon een Nederlandse én een Engelse uitspraak heeft, zoals bijv. Thomas.
     
    Ang1987, Janiz en Cobon vinden dit leuk.
  17. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    806
    1.338
    93
    Vrouw
    Jongensnamen:

    Rey: staat nog steeds bovenaan mijn lijst, aluwel zou ik deze ook zo voor een dame geven.
    Benjamin: maar dan wel op de Engelse uitspraak. Alleen vind me vriend dat mensen deze naam vaak lelijk en NL uitspreken.
    Kayden: betekend vechter. Maar mijn vent zal hem afknallen.
    Avery: vond mijn man ook niks haha.
    Tren: vond ik heel mooi maar ben bang dat mensen er trent van maken. En dat vind ik lelijk.

    Meisjesnamen:

    Avalynn: staat nog steeds bovenaan ook maar willen geen kids meer.
    Avalon: lijkt op de bovenste maar vind de klank van Ava mooi. Wel beide op zijn engels en niet NL.
    McKenzie: klinkt gewoon zo leuk, vind vent niks.
    Melia: hoorde het in een serie en was verkocht. Wel de Engelse uitspraak.
    Jule: knalt vent af hellaas.
     
    Hemeltjelief vindt dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.725
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik vind Isis trouwens ook prachtig, heb altijd gezegd dat als ik een dochter kreeg ik haar zo zou noemen. Maar toen kwam IS in het nieuws en viel die naam toch af ivm de associatie.
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kate
    Vind ik nog steeds prachtig maar echt niet praktisch.
    Zowel de naam van man als ik beginnen met de K.

    Malou
    Mijn man vond dit niks.

    Elin
    Was een goeie kanshebber vorige keer.

    Yara
    Man vond dit niks

    Jonas
    Man vond dit niks

    Jonah
    Man vond dit niks

    Elias
    Man vond dit niks

    Aaron
    Man vond dit niks

    die man van mij:rolleyes:
     
    Spectre, Snananas, Ang1987 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.246
    113
    Charlotte : past niet bij ons , en we hebben al een Lotte in de familie

    Lauren : we hebben al een Laura in de familie

    Julie : op z’n Frans, te verwarrend voor de Nederlandse kant van de fam.

    Jenny : op z’n Amerikaans, te verwarrend voor de Franse kant van de fam.

    Camille : op z’n Frans, te verwarrend voor de Nederlandse kant

    Jacky : op z’n Amerikaans, te verwarrend voor de Franse kant.

    Nina : hij komt altijd terug maar als ik dan na ga denken vind ik hem te kattig.

    Jessica/Jennifer : guilt pleasure namen. Altijd mooi gevonden maar vanwege de associatie doen we het niet.



    jongensnamen hebben we niet meer nodig dus daar hoef ik mijn hoofd niet meer over te breken :D
     

Deel Deze Pagina