Geboorte onder de MRI scan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Heb hier wel moeite mee. Een mri lijkt behoorlijk veilig, zodanig dat als t nodig is het maar moet gebeuren, maar niemand weet nog echt wat de lange termijn gevolgen zijn. Sommige radiologen proberen mri's bij (gevorderde) zwangeren toch zoveel mogelijk te vermijden. Ik zou nooit toestemmen met een mri als spielerei voor mijn kind!
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Dit is ook echt niet voor de leuk gedaan hoor!
    Niet dat je nu als je moet bevallen kan vragen of het onder de MRI mag zodat je dat later ook terug kan kijken net als een pret echo. Dit was wetenschappelijk onderzoek waar nu de beelden van vrijgegeven zijn. ;)
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik denk ook dat er heel veel medici zijn die heel veel nuttige dingen kunnen doen met deze beelden.

    Ik heb alleen maar respect voor deze dame want ten eerste zo'n mri ding ligt echt niet lekker en ten tweede maakt een mri een hels kabaal. Dus kortom niet echt een plek om lekker te gaan liggen bevallen.
     
  5. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ok apart om te zien dat geef ik toe maar of het nou zo heel veilig is op langere termijn? of mogen mri scans gewoon tijdens de zwangerschap?
    en idd op zon rotplank liggen en dan bevallen doe t maar eens.. niet echt comfortabel
     

Deel Deze Pagina