geboortebord voor in de tuin

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kimr1, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hallo allemaal,
    ik lees hier op het forum dat heel veel mensen zelf een geboortebord maken, kopen of lenen.
    Ik heb het idee dat het hier bij ons normaal is dat je buurt of je vrienden zorgen dat er zo'n bord in de tuin komt. (ik woon in Limburg)
    Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand zijn eigen bord in de tuin heeft geplaatst.
    Heb nooit nagedacht over het maken van een bord, maar nu ik zo op het forum lees ben ik bang dat er dadelijk niets in de tuin staat :(
    Zijn er meer mensen die er niet zelf voor gezorgd hebben?

    Groetjes Kim
     
  2. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Ik begreep ook dat dat voor je gedaan wordt, maar ik moet nog zien of het gebeurd...heb nog van niemand in mn omgeving echt gehoord dat ze dit voor ons gaan doen...
    Lastig he, maar ik kan je dus ook niet verder helpen....
     
  3. saartje32

    saartje32 Actief lid

    29 okt 2007
    287
    0
    0
    Hier antwoord uit Brabant. In mijn omgeving maken de ouders zelf ook geen bord. Wat ik altijd hoor is dat familie en/of vrienden dat doen.
    Bij mijn 2 neefjes heb ik een bord gemaakt, dus ik verwacht van hun een bord terug... :)
    Mijn broer zei dat hij wel een creatief bord verwachtte in mijn tuin. Ik heb maar meteen gezegd dat ik ervan uitga dat hij dat regelt.
    Ik maak me in elk geval geen zorgen om een bord, ik denk dat er wel een komt. :)
     
  4. youme

    youme Lid

    19 nov 2007
    96
    0
    0
    Wij hebben met onze vriendengroep 2 geboorteborden, dus wij zetten hem ook niet zelf in de tuin. Ik weet ook niet anders dan dat vrienden en/of familie dat doen...
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    als je hier in de omgeving een bord in de tuin wil dan zul je dat toch echt zelf moeten doen.wij hebben er 2laten maken door mij handige opa.we werden het niet eens over het bord dus dan maar 2 het zijn eigen borden dus maar deze doen wel de vrienden plaatsten als de kleine er is
     
  6. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Oh dat wist ik niet, We komen ook uit limburg maar iedereen hier doet dat zelf ( die wat ik ken )
     
  7. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Das ook toevallig! Ik woon ook in Limburg en ben net vandaag zelf begonnen met het geboortebord. De letters van de naam heb ik al, de tekening ook en vanavond ga ik het uitschetsen op het bord op ware grootte. Wel even werk, maar ik doe het liever zelf dan dat anderen het doen, weet ik tenminste dat het is zoals ik het wil hebben....maar ik ben dan ook een zeikerd in die dingen haha. Succes, ik heb nog nooit gehoord dat anderen een bord maken, wel dat ze je tuin versieren of zo!
     
  8. matje

    matje Niet meer actief

    hier is het inderdaad ook de gewoonte dat de buurt dat doet. (gelderland, achterhoek)

    Omdat wij geen contact hebben in de buurt hebben mijn ouders vast 3 enorme borden in de voortuin geplaatst.
    wel heel lief en attent.
    zelf doen heb ik nog nooit van gehoord. dat komt misschien omdat dat hier niet voorkomt

    x
     
  9. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hier moeten we het denk ik ook zelf doen. Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat anderen zo'n bord voor je plaatsen.
     
  10. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    De ervaringen zijn aardig verdeeld. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand er een zelf geplaatst heeft.
    Ik wacht wel af en dan maar hopen dat er iemand aan ons denkt ;)
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier doe je het gelukkig zelf! (of je doet het niet ;)). Zou er niet blij mee zijn wanneer iemand anders dit doet. Ten eerste omdat ik helemaal niks in de tuin wil hebben. En ten tweede omdat ze dan bijv iets neer gaan zetten wat jij zelf helemaal niet leuk vind, maar dan zit je er dus wel mooi mee in je tuin, hoe aardig het ook bedoeld is!
     
  12. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik dacht eigenlijk ook dat het normaal was om 't zelf te doen...! Ik heb nog nooit voor iemand een bord gemaakt.... misschien dat 't wel verwacht werd... :oops:
     
  13. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik zelf kom uit twente maar woon in drenthe..
    In de buurt waar ik vandaan kwam wordt het verzorgd door de buren en dus kwam raar op de koffie toen we thuis kwamen met onze knul en er NIETS stond..
    De familie vond dit zo raar dat zij zelf maar wat geregeld hebben..
     
  14. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    dan is de achterhoek toch echt heel verschillend.hier moet je het echt zelf doen hoor.de buurt zal echt helemaal niets doen dus je wij late de borden zelf maken
     

Deel Deze Pagina