Geboortefotograaf?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juffie123, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Hoi allen,

    Wij zitten er aan te denken om voor de bevalling een geboortefotograaf in te huren.
    Toen mijn collega erover vertelde werd ik niet gelijk enthousiast. Ik hoefde sowieso geen foto's van de bevalling zelf. Totdat ze haar fotoboek meenam.
    Alles fases van de bevalling werden zo mooi in zwart-wit in beeld gebracht. Dit alles zonder dat de intieme zone goed te zien was.
    Wat ik vooral mooi vond was dat de pure emoties van iedereen werden vast gelegd. De grapjes tussendoor, maar ook de pijn, de verwondering en de eerste ontmoeting met papa, mama, opa en oma.
    Het lijkt mij enorm waardevol.
    Nu is het zo dat het wel veel geld kost, namelijk 750 euro. Eerst schrok ik me rot, maar later wel logisch. Vanaf week 37 t/m week 42 staan ze stand-by. Ze is er vanaf 4 cm. ontsluiting tot 2 uur naar de geboorte (wie weet hoe lang dat duurt). Ze bewerkt de foto's na en maakt een fotoboek.
    Toch ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.
    Eventueel zou je even geboortefotografie kunnen googelen om een impressie te krijgen.
    Alvast bedankt!

    Groetjes Manon
     
    Suuster vindt dit leuk.
  2. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Ik heb een fotografe bij de bevalling gehad, dat was heel waardevol.
    het zijn inderdaad hele smaakvolle foto’s. Er zitten wel een paar foto’s bij die ik niet aan iedereen zou laten zien, maar die zijn ook lekker voor onszelf. Ik zou het zo weer doen! Heb trouwens praktisch niets van haar aanwezigheid tijdens de bevalling meegekregen.

    Houd er rekening mee dat veel fotografen al vrij snel vol zitten. Geboortefotografie wordt steeds populairder en de meeste fotografen nemen maar een paar bevallingen per maand aan.
     
  3. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! We hebben sowieso woensdagavond een kennismaking gepland met een fotograaf. Mochten we er wel voor gaan, dan hebben we dus al wel iemand
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ieder z'n ding maar ik zou er niet aan moeten denken. Had bij ons sowieso weinig nu gehad aangezien ik uiteindelijk (nadat de ontsluiting op 8 cm bleef hangen) met een keizersnede ben bevallen. Opa's/oma's kwamen dus ook pas een halve dag na de bevalling. Ik zou ook überhaupt geen opa's en oma's de eerste uren willen zien maar goed, ieder z'n ding.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een geboortefotograaf erbij gehad. Ik heb prachtige foto's en filmpjes. Plus een mooi album. Bij een tweede zou ik er weer voor kiezen. Mijn geboortefotograaf heeft mijn keizersnede gefotografeerd. Ik heb amper gemerkt dat ze er was. Ze wist van mijn bevalplan en wat ik belangrijk vond.

    Belangrijk om te vragen of zij aangesloten is bij een vereniging. Mijn fotograaf was dat. En als ze door bepaalde reden niet kon dan kon 1 van haar vereniging collega's.
    En vragen of ze ook bij keizersnedes erbij mag zijn. Per ziekenhuis hanteren ze een ander beleid.

    Ik ken dus een hele goede en fijne in de buurt van Utrecht.
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hou goed in de gaten of het in het ziekenhuis waar je evt bevalt wel mag.

    Hier heeft de verpleegkundige foto's gemaakt van mijn keizersnede. Was zelf onder narcose en mijn man er wel bij maar natuurlijk achter het doek. Ze heeft echt prachtige uitgebreide foto's gemaakt.
     
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Zeker doen! Ik ben zelf fotograaf en heb bij beide bevallingen een geboortefotograaf er bij gehad. Ben er zo blij mee! Het verhaal van een van de belangrijkste momenten uit mijn leven wilde ik mooi vastgelegd hebben. Niet door een verpleegkundige met een telefoon, en niet door mijn man want ik gunde hem dat hij het moment ook voluit kon beleven samen met mij. 750 euro is vrij goedkoop, bij de meeste professionals betaal je rond de 1000 euro. Kijk goed of iemand ervaring heeft, goede backup geregeld heeft als diegene zelf niet kan komen en vooral of je er een goed gevoel bij hebt. Op geboortefotografen.com vind je fotografen die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen en voldoen professioneel zijn.
     
  8. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Zeker doen!!! Ik heb zelf diverse bebalobgen gefotografeerd. Zeker als het medische bevalli gen zijn krijg je zelf heel weinig mee. Als je de juiste fotograaf hebt gevonden weet die precies vast te leggen wat voor jou belangrijk is. En inderdaad het gaat om alle emoties, de sfeer etc.

    Zelf heb ik ook iemand ingehuurd en hoop ook op een foto dat het kindje staat. Puur alleen voor mezelf die foto maar dat is toch het moment dat je nu die voor het eerst deze wereld ziet.
     
  9. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties en de tips!
     
    Loeki82 vindt dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Fanatiek lid

    20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Zeer zeker aan te raden!
    Ik heb bij m’n oudste alleen maar foto’s die de kraamverzorgster heeft gemaakt. Veel overbelicht en onscherp, daar baal ik zo van.

    bij onze jongste dochter hebben we een Geboortefotograaf gehad en ik ben er zó blij mee. Ik kan het als mama iedere zwangere vrouw aanraden!

    Ik ben zelf ook Geboortefotograaf en het doel is ook echt om de emoties en alle belangrijke en mooie momenten op beeld te zetten als herinnering voor later. Het is zo’n mooi document voor altijd ❤️
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Zeker doen!
    Ik volg meerdere geboortefotografen en echt wauw!

    het is dat mijn vriend het veel te duur vond maar anders.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Het lijkt mij heel bijzonder. Ik heb het nooit laten doen, maar kan mij voorstellen dat ik het bij een eventuele volgende bevalling wel zou doen. Het zijn echt hele mooie foto's. Of ik doe een newborn shoot. Dan met alle kinderen bij elkaar.
     
  13. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Ik volg oa @liefkleintje en heb er zo’n spijt van dat ik ze nooit benaderd heb!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  14. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Wij hebben een fotograaf uitgenodigd en zijn overtuigd. Dus ik ben heel benieuwd :). Zij gaat in ieder geval onze bevalling fotograferen.
     
    momwithcamera en YellowEyes vinden dit leuk.
  15. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ahhh.. . wat zonde dat je daar zoveel spijt van hebt! Het is zó waardevol ja!!

    (Herkenbaar ook, want ik heb ook spijt dat er bij de geboorte van onze dochter geen fotograaf was, maar dat hoorde je toen nog amper)
     
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik heb een geboortefotograaf gehad en ik ben zooooo blij met de foto's. De eerste paar maanden moest ik gewoon janken bij het zien van de foto's. Zo enorm waardevol! :D Bij een eventuele volgende bevalling gaan we haar ook absoluut weer vragen! Ja, het is veel geld, maar deze foto's zijn zo enorm kostbaar, had ik er helemaal voor over. :)
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind het hee erg waardevol. Dus ik raad het zeker aan.
     

Deel Deze Pagina