Geboortelijst in Belgische winkel met online diensten!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eliseb82, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ladies uit Belgie, ik heb jullie hulp nodig :)

    Mijn man (Belg) en ik zouden graag een geboortelijst willen aanmaken bij een mooie babyzaak waar ze ook de iets wat exclusievere merken hebben zoals Bugaboo (daar hebben wij een kinderwagen van en wij willen graag een paar accessoires van dit merk op de lijst zetten) en het merk Baby's Only (voor prachtige dekens, lakens, etc.) - en/of vergelijkbaar.

    Het moet een site zijn die of alleen in Frans of NL/Frans toegankelijk is voor onze familie/vrienden en waar ik alles online kan opzetten (wil niet steeds daarnaar toe reizen om de lijst aan te maken). Hebben jullie enig idee welke winkels deze service bieden?

    Ik woon zelf in Nederland (dichtbij Amsterdam) en doordat we veel fam in Frankrijk en Belgie hebben, willen we graag de lijsten in het FR toegankelijk hebben.

    Avast hartelijk dank voor het meedenken!

    PS: Prémaman en Dreamworld/Collyshop zijn winkels die deze service wel bieden, maar niet de mooie merken aanbieden.
     
  2. beest

    beest Actief lid

    30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Dag Elise,

    ik dacht eigenlijk ook spontaan aan Dreambaby ...

    Ik noem hier maar 2 winkels op die me in m'n hoofd schieten: je hebt Baby Baby in Diest (Deurne) of Tessenderlo (is op de grens van beide steden dus je moet even opzoeken). Als ik me niet vergis is Baby Baby lid van een ruimere groep winkels, dus je kan eens kijken of er winkels zijn die een Franstalige website hebben (heeft deze winkel alvast niet, maar ik denk dat er ook filialen in Franstalig België en Brussel zijn).

    Daarnaast dacht ik nog aan de Kinderplaneet in Baal (Tremelo). Ze hebben een website maar weet echt niet of die in het Frans beschikbaar is. Ik denk wel dat je in de winkel kan vragen om je geboortelijst in het Frans beschikbaar te maken (daar kijken ze in Vlaanderen niet van op, denk ik :)).

    Ik weet dat beide winkels wel leuke merken verkopen, maar ben niet zeker dat ze aanbieden wat je zoekt. Ik ben zelf nog maar pas zwanger van m'n eerste kindje dus heb persoonlijk nog geen ervaring met geboortelijsten.
     
  3. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Baby2000 doet dit ook, maar hoe het praktisch is elkaar zit kan ik je niet vertellen. Wij hebben daar onze lijst gelegd, maar zijn hem in de winkel zelf gaan samenstellen.
     
  4. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Oja, daar hebben ze wel de merken die je graag wil hebben + het kan in het Frans.
     
  5. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Beest, bedankt voor je vele tips. Deze winkels zien er inderdaad erg goed uit (heb net even de websites bekeken). Alleen geen Franse mogelijkheid als ik het zo even snel bekijk.

    @Stephanie, Baby2000 heb ik net een mail getstuurd om te kijken wat ze voor ons kunnen betekenen. Heb je in de winkel zelf ook alle mooie producten, of denk je dat ze alles bestellen? En zijn ze transparant qua prijzen in de catalogus? Ze hebben namelijk geen webshop waar je alle artikelen kan inzien..

    Bedankt voor alle reacties!
     
  6. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ze hebben heel wat producten in huis hoor. Ik spreek wel uit ervaring van de winkel in brugge. Veel dingen hebben ze,maar bepaalde producten moeten ze bestellen. Ik kon dit zien op de lijst. Wanneer alles in de winkel klaar ligt staat er klaar op de lijst. Ik weet niet hoe jullie het praktisch willen doen? Gaan jullie 1x om de zoveel tijd om de spulletjes of is het de bedoeling dat de mensen die iets gekocht hebben het zelf meebrengen? Zelf ben ik zeer tevreden over de winkel,je hebt mooie merken (meer mijn smaak) en ook de winkel zelf is zeer uitnodigend, en je kan veel dingen bekijken. Moest je nog vragen hebben...je laat mar iets weten!
     
  7. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik ben toevallig een poos geleden in België geweest om baby winkels te bezoeken. Ik ben ook in een winkel geweest, het land van ooit in Kontich, mooie winkel, super mooie spullen, exclusieve merken en zij deden ook aan geboortelijstjes. Dit kan ook online. Weet alleen niet of de site ook in het Frans is.
     
  8. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Super! Klinkt erg goed! Ik heb een mail gestuurd naar de Baby 2000 in Schoten omdat dat het handigst is als we uit Amsterdam komen. Ik wil graag de geboortelijst aanmaken via de catalogus (dus online) en dan uiteindelijk alle cadeautjes 1x ophalen in de winkel (zodat we de producten ook goed kunnen zien). Ben benieuwd of het filiaal in Schoten net zo mooi is als Brugge. Kan het natuurlijk niet vergelijken.

    @Inge, ik zal ook even googlen naar jouw winkel. Thanks!
     
  9. Elynada

    Elynada Bekend lid

    12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Vind Baby2000 wel duur i.v.m. Dreamland. Eens een vergelijking gemaakt voor bepaalde artikelen en die kwamen allen stuk duurder uit dan bij Dreamland. Dit even ter info. ;)
     
  10. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Elynada: dreambaby is zeker goedkoper maar heeft jammer genoeg bepaalde merken niet zoals bugaboo, baby only. Daarnaast sprak de winkel mij niet aan en kan je van bepaalde merken maar x aantal kleuren kiezen. Zeker voor kleren was dreambaby voor mij echt niet mn smaak. Maar dat is voor ieder persoonlijk. Maar inderdaad voor veel dingen goedkoper.
     
  11. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Je woont in Amsterdam? Dan zou ik eens contact opnemen met tjonge kinderwinkel in Bussum. Zij kan je vast verder helpen, en ze hebben alle mooie merkjes ;)
     
  12. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Stephanie, inderdaad! Vond Dreambaby persoonlijk ook niet onze stijl & smaak.. vandaar ik de vraag op dit forum heb gezet. Ik ga denk ik verder met Baby2000.
     
  13. Eliseb82

    Eliseb82 Actief lid

    17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @MM7, Tjonge is inderdaad erg mooi, maar helaas geen geboortelijst in Frans.
     
  14. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
  15. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Jammer! Mooie zaak he!
     
  16. Bloem84

    Bloem84 Lid

    16 mei 2010
    55
    2
    8
    Baby&Co, supermooie zaak en hele goeie service!
     

Deel Deze Pagina