Geboortepakje jongen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kramertje, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Door het topic "geboortepakje meisje" ben ik geïnspireerd geraakt maar dan in het "geboortepakje jongen". Wij verwachten een zoon in december en vinden het heel moeilijk een mooi geboortepakje te vinden. Ik ben heel benieuwd wat jullie als geboortepakje hadden. Tips voor winkels ben ik ook naar op zoek, evenals in welke maat neem je een geboortepakje?
     
    Barbje vindt dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik had er een van tumble n dry in maar 50

    ik zou een pakje aanraden zonder voetjes die helemaal van onder tot boven open kan. Dus geen gerommel met kleding over het hoofd of broeken aansjorren. Gewoon erin leggen, dicht, klaar.

    Ook overslag romper. Korte of zonder mouwen. Als je handig bent gaat lange mouwen wel. Maar eerste dagen is dat minder handig

    (40+4 3750 gram, paste perfect)
     
    Vero0504 en Kramertje vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Maat 50 en neem meerdere mee en ook 1 geboortepakje maat 56. Ik had van maat 50 en 56 1 setje mee. Maar we moesten overnachten en ik had dus niets reserve. Bij de oudste dezelfde fout ook al gemaakt.

    Bij de oudste had ik overslag romper en overslag shirt (tip!!) Bij de jongste alleen overslagromper en normaal shirt. Zuster was flink aan het worstelen om de armen erin te krijgen :p
    Dus overslag :)

    Ik had noppies basis collectie, blauw met olifantje
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik weet het geslacht niet maar heb dit pakje als eerste pakje
    [​IMG]

    Is maat 50 en van de prenatal.
    Ik neem sowieso voor beide geslachten nog een pakje mee naar het ziekenhuis in maat 50.
    Maat 56 zwommen mijn kinderen in.
     
    Vero0504 en Kramertje vinden dit leuk.
  5. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Ik had voor mijn zoontje een blauw pakje van Little Dutch. Ik had er geen slofjes (zoals de foto), maar wollen sokjes bij en een zijden dopmutsje van Engel (via Ziloen). Ik wist al dat hij groot zou zijn, met 38 weken was hij 54 cm dus kocht ik maat 56 en dat paste perfect.

    0009359_little-dutch-boxpak-50-blue-melange-blauw-1_500.jpeg.jpg

    Voor de hele kleintjes is rekbaarheid een must -wat mij betreft- want hoe leuk iets er uitziet, als je baby huilt omdat hij nieuwe kleertjes aan moet dan wil je hem (en jezelf) niet ook nog belasten met frummelen van kleine handjes door strakke mouwtjes. Daarom ben ik fan van wolzijde rompers en of bio katoen met stretch.
     
    GabrielaH, NiVa0230 en Kramertje vinden dit leuk.
  6. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ik had maatje 50 bij beide, ben afgegaan op de schatting van de vk maar had voor de zekerheid ook een eerste pakje in 56.

    Ook voor een jongetje zeg ik Sweet and Small. Vind het fijne kleertjes en een fijne stofje. Plus hand gemaakt en van goede kwaliteit.

    Veel moeten shoppen via internet ivm de lock down en niet het risico willen lopen alles op het laatste te moeten komen. Heb ook wat besteld bij babystyling, maar daar vond ik de kwaliteit veel minder.

    Verder kom ik geregeld bij de Prenatal en Babydump. Vooral die laatste heeft vaak goede kortingen en de bekende merken hangen.

    Wat ook al eerder is gezegd, ga voor overslag. Zowel romper als shirt. Is zoveel makkelijker met zo'n klein ukkie. Had bij de eerste alleen rompers en niet het shirtje en vond het best een geklooi die eerste dagen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie goede tips meiden, kan ik echt wat mee. Rompertjes overslag maat 50/56 zijn in huis! Ga dus op zoek naar een leuk pakje wat makkelijk aan te trekken is. Zitten leuke winkels bij, ga eens lekker zoeken!
     
    Zuul, Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  8. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Persoonlijk houd ik van niet teveel poespas qua tekeningetjes en vind ik boxpakjes superschattig en praktisch voor de eerste periode.

    Ik heb bij Babydump twee boxpakjes gekocht van Baby's Only (maat 50 en 56 voor de zekerheid, maar ik verwacht dat hij eerst in 50 gaat passen). Deze zijn superzacht en in meerdere kleuren verkrijgbaar. Ik heb de Jeans en de Stone Green en die zijn allebei erg mooi.

    Vandaag ook bij de Hema een gestreept pakje gekocht in maat 50. Deze valt wat langer dus moet zeker gaan passen.

    Ik weet nog niet hoe het valt want mijn zoontje moet nog geboren worden maar ik raad op basis van de ervaring met dochter inderdaad aan om pakjes zonder voetjes te halen zodat het makkelijker aantrekt en ook iets langer past zonder dat het gaat 'trekken'.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ik had een broekje, truitje, en vestje van Dirkje. Super lief in het ijsblauw! Van velours.

    Het shirtje hadden we hem niet aangetrokken, alleen het broekje en vestje.
     
    GabrielaH en Kramertje vinden dit leuk.
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    Ik had bij mijn tweede zoontje een boxpakje van hema met drukknoopjes van boven tot onder. Maar nooit was tijdens de echo’s gebleken dat ik een baby van ruim vier kilo op de wereld zou zetten. Terwijl mijn eerste zoon bij geboorte het beste maat 44 aankon.

    Ik had dus een pakje maat 50 en 56 meegenomen, die maat 50 kon niet eens dicht :roflmao: en maat 56 stonden de knoopjes al redelijk op knappen.

    Mijn tip, mocht er een vermoeden zijn van een groot kind, neem dan pakje of overslag shirtje en los broekje in maat 56 en voor zekerheid maat 62.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  11. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    933
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Momsandminis.nl & sweetandsmall.nl hebben mooie pakjes met printjes vind ik.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Trouwens nog een leuke tip. Misschien niet voor 1e pakje, maar wel leuke spullen: de zeeman.
    We hadden toch nog wat extra nodig in kraamperiode en man heeft daar toen fantastisch pakje gekocht met snoepjes. Te cute

    was wel 4 jaar terug, zal niet meer in collectie zitten :roflmao:, maar daar hebben ze dus ook leuke dingen
     
    NiVa0230 en Kramertje vinden dit leuk.
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    1 tip: neem GEEN Hema kleertjes....
    7 jaar geleden als onwetende nitwit dacht ik dat alle babykleding hetzelfde viel qua model...:|
    Veels te breed en te kort..en dat terwijl hij achteraf wel maatje 44 kon hebben ( ik had alleen maat 50 en 56)
    De eerste 2 maanden inderdaad overslag rompertjes en shirtjes. Had ook niet geweten hoe ik anders hem in zijn kleding had moeten frummelen ( 2380 gram geboortegewicht)
    Daarna waren gekleurde stretchrompertjes van de Hema mijn favoriet.
     
    Kramertje en Chechi vinden dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    hier hema enevelop romper fan. Vooral de eerste nacht thuis en een poepluier tot aan de nek...Dat was nog niet uitgelegd...

    Maar dochter was een vaccuumextractie dus hier gaat er niks over t koppie preventief. Ik pak een overslag romper in en ik haal nog ff wat broekje/top setjes. Neem preventief 3 maten mee, het is toch klein dus zoveel ruimte neemt dat niet in beslag.

    Hier wel broekjes met voetjes want dat gehannes met sokjes en die ukkepukkie tenen vind ik niks de eerste dagen.

    Boxpakjes moeten hier aan beiden benen drukkertjes hebben. Dochter was zo'n mini gifkikker dus dat systeem met 1 dicht been en 1 kant drukkertjes was geen doen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik vind dit een super leuke stijl voor jongens! 4FA24301-488F-4743-B97A-FB4138C10507.jpeg
     
    Rosan89, Flexi, Asil en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Dank je wel meiden voor jullie input. Heb inmiddels wat leuke pakjes gespot!
     
  17. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    [​IMG]

    Mijn zoontje droeg dit pakje van mayoral. Een tweedelig pakje want ik maak grote baby's :p
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  18. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Leuk, ook een jongens-topic!

    Tip: Feetje heeft ook hele lieve kleertjes. En Prénatal.
    Ik had bij mijn jongste zoon een setje maat 56 mee van Prenatal en een setje van 50 van Noppies. 56 zwom hij in, dus is het deze van Noppies geworden. :)
    Ook met bijpassend mutsje trouwens.
     
    Lies1611 en Kramertje vinden dit leuk.
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Jouw meiden topic bracht mij op dit jongens topic ;)
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had echt een heel leuk zacht blauw wit gestreept noppies pakje (broekje en overslagtruitje los, doen ze langer mee en makkelijker verschonen) maat 50 wat perfect paste voor onze knul (3500 53cm) en ondanks dat hij behoorlijk lang is heeft hij best lang in maat 50 gepast. Noppies valt ook mooi slank, vind dat toch wat leuker eruit zien dan zo'n brede hema hobbezak, hm en zara valt ook groot, feetje wat kleiner.
    Voor zekerheid zou ik ook iets 44 hebben (en 56 maar 50 past eigenlijk altijd als het geen vastgemaakte voe t jes eraan heeft).
    Vind toch die hele zachte kleuren of wit bij new born het mooiste staan, ze hebben zo'n knalroze/bruin huidje :roflmao:
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina