Geboortetraktatie op school?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door beebje082011, 21 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Binnenkort wordt ons 4e kindje geboren. Nu vertellen mijn kinderen dat er wel eens wordt uitgedeeld op school; bij geboorte is trakteren wel toegestaan.

    Het lijkt me best veel om voor 3 kinderen een stuk of 30 traktaties voor te bereiden, en bovendien best prijzig. Toch zijn de kinderen natuurlijk ook trots en geven ze aan het toch wel erg leuk te vinden om hier wat mee te doen.

    Hebben jullie dit wel of niet gedaan, en zo ja, wat precies?
    Laatst kreeg mijn middelste een cupcake met blauwe muisjes in een mooi cellofaan zakje mee met zelfs een speciaal gedrukte naamsticker erop, wat me niet goedkoop lijkt om in een groot aantal te maken... de cupcake is uiteraard zo op, en het papiertje gaat toch gelijk de prullenbak in.
    Dan denk ik, is het wel waard om er zoveel werk van te maken terwijl de kids gewoon wat lekkers allang prima vinden uiteraard. Of vinden de ouders dit gewoon leuk om te doen...

    Misschien heeft er iemand tips of voorbeelden van voordelige maar leuke opties? Dankjewel ♡
     
  2. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.648
    592
    113
    Wij hebben de kinderen inderdaad laten trakteren bij de derde. Een doos geboortekoekjes, zitten per stuk verpakt dus was ook nog eens Corona proof. Geloof dat we in een doos 100 zaten, dus konden ze beiden ruim trakteren. Wij vonden ze zelf ook erg lekker overigens. Geen werk aan; in een leuke bak/mand en hop mee naar school.
     
    owly, NiekeKris en beebje082011 vinden dit leuk.
  3. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier zijn we ook aan het kijken wat we gaan doen. De vorige keer zat er maar 1 op school en nu 3. Toen hadden we beschuit gedaan maar dat zou nu op ongeveer 100 beschuitjes uitkomen met 3 klassen en de leerkrachten, lesassistenten en stagiairs en nog bij opgeteld. We zitten er aan te denken zelf geboorteflikken te maken. ( kleine chocolaatjes met muisjes erop) maar dat lijkt mij nog steeds een hoop werk en kopen voor zo'n grote groep vind ik weer erg duur. Dus ik lees graag mee voor meer ideeën.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    beebje082011 vindt dit leuk.
  5. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.188
    113
    Misschien lange vingers met muisjes. ( dan de kleur muisjes van het geslacht)
     
    Zonnestralen, Vero0504 en beebje082011 vinden dit leuk.
  6. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Die zijn best klein, toch? Geloof dat ik zoiets had van de Hema jaren geleden, om op de psz uit te delen bij de geboorte van de 3e. Toen hoefde alleen m'n oudste te trakteren. Ze zien er erg leuk uit maar ik weet niet hoeveel koekjes ik dan per kind moet aanhouden... maar aan de andere kant, het is maar voor de leukigheid he, dus echt groots hoeft het niet te zijn.
     
  7. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier idd ook getrakteerd op school bij de jongste 3 kinderen, onze snoepwinkel heeft verschillende soorten geboortesnoep/chocolade, bij de jongste heb ik daar zelf wat van bij elkaar gedaan in een zakje, wat confetti erbij en een stickertje erop geplakt, zag er hartstikke leuk uit :)
    Ik wil je evt wel helpen met naamstickers hoor!
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ja die hebben we hier ook een paar keer voorbij zien komen. Is ook hardstikke leuk!

    Bak gesmolten chocolade en dippen maar met die handel (of kopen)
     
    beebje082011 en Nougat vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik had van de voorkant van het geboortekaartje een ronde afdruk op eetpapier laten maken, dat is niet duur, en die op cupcakes gelegd mbv witte chocopasta. Deze afdruk was al voor de geboorte gereed, na de geboorte heeft oma met mijn zoontje de cupcakes gemaakt.
    Is er een oma, tante of vriendin aan wie je kunt vragen of ze dat met je kinderen willen doen na de geboorte?
    Wat je ook wel eens ziet is een lange vinger met blauw of roze muisjes. Ik vind de geboortekoekjes ook geen gek idee, het gaat om het idee en niet om de hoeveelheid koekjes.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  10. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Gewoon 1 koekje is toch prima. Het is iets extra’s, geen vervanging van een lunch ;)
     
  11. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Nou exact dit! Dat hebben onze jongens bij de geboorte van de derde getrakteerd. Wij hadden koekje in een zakje met een chocolade munt roze met een ooievaar erop. En dan een sticker hoera een zusje erop. Heb ik mijn verlof gemaakt en konden ze zo meenemen.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Hier is ook steeds getrakteerd. Een aantal keren heb ik berencakejes gekocht. Die hadden ze bij bakkerij het stoepje en later zag ik ze ook eens bij de Hema. Die waren per stuk verpakt, blauw of roze lintje om de nek en klaar.
    Toen onze zesde geboren was had ik reuze beschuiten gemaakt. In een springvorm dunne cakes bakken van ongeveer 2 cm dik. Daar deden we botercrème op, die gemaakt was van gelijke delen roomboter en gestampte muisjes en daar strooiden we muisjes op. Die sneden we in punten. Het was wel veel werk hoor, maar mijn oudste dochter heeft toen alles staan klaarmaken. Zij was toen 11 jaar.
    Het was voor 4 kinderen. Met klassen van zo'n 25/30 kinderen en uit 1 'beschuit' haalden we 12 punten.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier ook geboortekoekjes gedaan. Plaatje met naam geprint, eraan geniet, in een versierde mand en klaar.
    Ook in coronatijd dus mooi hygiënisch ;) en juffen vonden het ivm allergieën ook fijn dat de ingrediënten er op stonden.

    Bij laatste geboorte 3 dozen van 100 gebruikt, bleven er zelf ook van eten :oops:
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb bij de oudste spekken getrakeerd. Roze of blauwe spekbollen op een cakepopstokje. Foliezakje erom en een lintje. Kun je lang van te voren maken. Ik had er een badeendje bij gedaan, maar dat zou je vanwege de kosten kunnen laten.
     
  15. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Bij de Plus, en wellicht ook andere supermarkten, kan je blauwe of roze feestkoekjes kopen. Stuk goedkoper dan dat je ze kant en klaar via een webwinkel besteld. Evt zelf een cellofaan zakje omheen doen en klaar. Ik vond het ideaal en zou het weer doen als dat nodig was.
     
  16. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Bij Anouk vorig jaar hadden onze zoon snoepspeen getrakteerd met kaartje eraan met naam baby klein maar toch leuk.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  17. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Mijn kinderen zijn het enthousiast als ze als traktatie gewoon beschuit met muisjes hebben gekregen. Vinden ze het allerlekkerste en is bovendien niet duur.
     
    Jessi79 en beebje082011 vinden dit leuk.
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wij hadden een cellofaan zakje met sticker, roze ballon, roze lintje en een geboortekoekje, en roze snoepje.

    Mijn zoontje was harstikke trots.
    Ookal had het mij het 3 dubbele gekost, ik gunde hem zijn trotse moment om uit te delen.

    Moet zeggen mijn zoontje is helemaal weg van zijn zusje, en was in de zwangerschap al zo eigenlijk.

    Had ook een trui voor hem gekocht met Broer erop.
    Hij was zo blij en trots, had hem dat moment niet willen laten missen.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  19. PeChAn

    PeChAn Actief lid

    11 mrt 2022
    262
    301
    63
    Vrouw
    baby1.jpg

    Ik kan zo snel geen foto van mijzelf vinden maar dit had ik gemaakt. Luiertje gevuld met 3 fruittella.

    Was veel werk voor 4 klassen maar ben vroeg begonnen in de zwangerschap met knippen en in elkaar zetten zodat alles klaar stond voor de geboorte. Iedere week een beetje en daardoor goed te doen.

    Tekst op de armpjes en voetjes gewoon algemener gehouden of weggelaten.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  20. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    895
    964
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook elke keer getrakteerd.
    Gewoon steeds simpel een soesje in witte chocola gedoopt en vervolgens in de muisjes.

    Wij wisten nooit wat het werd dus moest heel eenvoudig zijn zodat het in de kraamweek snel in elkaar gedraaid kon worden.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina