Gebruik buggy

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fran89, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fran89

    Fran89 Actief lid

    8 okt 2017
    142
    122
    43
    Vrouw
    Gewoon even nieuwsgierig omdat het vanavond ter sprake kwam. Morgen gaan wij een dagje naar de dierentuin.
    Onze dochter wordt eind december 3 jaar, en we hebben de buggy eerlijk gezegd al heel lang niet meer gebruikt.

    Nu twijfelen we of we de buggy mee zullen nemen, tot wanneer gebruikte / gebruiken jullie de buggy bij een (half) dagje weg?

    Onze dochter is ook best groot voor haar leeftijd en ik vind haar ook niet heel ‘fijn’ zitten in de buggy. Maar dat terzijde. ;)
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Op die leeftijd konden mijn kinderen prima een dag lopen.

    Maar als bagagedrager ging de buggy vaak nog wel mee :D
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.330
    113
    Ik heb nog nooit een kinderwagen/buggy gebruikt bij een dagje weg.
    Heb wel altijd draagzak mee.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Hier een peuter van 2,5 en de buggy gaat nog overal mee naartoe. Zeker bij volle dagjes uit want hij slaapt nog tussen de middag en doet dit dan in de wagen.
    Je kunt volgens mij ook (gratis?) wagentjes huren in de dierentuin mocht het nodig zijn.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Dan nam ik de buggy wel mee hoor. Als mijn peuter het in zijn hoofd kreeg dat hij ging zin meer had oid, dan kon ik (of mijn man) hem gaan sjouwen (en hij is geen ieniemienie.) Daar ga ik echt niet aan beginnen. Dagjes uit moeten voor mij ook leuk blijven :D
     
    Vero0504, Salentein en tasje vinden dit leuk.
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Mijn jongste is 2,5 jaar en ik denk dat ze al zeker 3 maanden niet meer bij mij in de wagen heeft gezeten. De oma's gebruiken de wagen nog wel als ze boodschappen gaan doen (ze vinden het spannend om met haar langs de 'grote' weg te lopen. (We wonen in een dorp en zo druk is die weg niet ;))

    Ik ga regelmatig met de kinderen een dagje weg. Winkelen, dierentuin enz. Maar de kinderwagen blijft lekker thuis :D
    Het scheelt ook dat ze het fijn vind om te lopen, veel energie heeft en 's middags niet meer slaapt.

    Dus als je het aan mij vraagt zou ik de wagen thuis laten :thumup:
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Met die leeftijd nam ik 'm (over het algemeen) niet meer mee. Maar we droegen ze dan wel af en toe stukjes op de nek. Vind ik geen probleem en wel gezellig.
    Afgelopen zomer naar de Efteling overigens wel meegenomen. Zoontje zat toen in de fase dat hij om de meter riep: ik ben zooooo moe.
     
  8. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Dat is echt kindafhankelijk.
    Wij nemen de buggy wel vaak mee.
    Voor bagage etc maar één van de kinderen wil altijd wel graag zitten en mocht er dan nog één willen rusten, dan hebben we altijd nog een drager.
    Maar goed, hier 2 kinderen met longproblemen, dus wat vlotter moe soms.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik had hem nog wel mee naar Griekenland toen ze 3 jaar was en 3 maanden. Alleen daardoor werd ze enorm lui, ze wilde liever zitten. Toen een paar keer niet meegenomen naar de stad en dat ging eigenlijk prima dus heb de buggy achtergelaten in Griekenland. Ik nam de kinderwagen ( die lag altijd in de auto) helemaal niet meer mee met 3,5 jaar denk ik. Ze heeft toen 3 dagen in de Efteling volgehouden dus ik denk dat ze het nu wel kan. Maar ik miste het ding wel voor onze spullen :p nu mag mijn man de rugzak dragen.
     
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij gebruiken hem nog wel bij dagjes weg..ze zijn 4 en 5
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Zoon is 4 en zit er ook nog in. Vanmiddag met winkelen ook zelfs, iets met dutjes tijd en een moe kind. Dus bij dagje dierentuin gaat ie ook mee, zit hij tussendoor even kort in dan :) en verder is ideaal voor de versnaperingen in te vervoeren :p
     
  12. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.052
    113
    Hier vanaf 2 jaar geen wandelwagen/buggy meer. Kids lopen of evt loopfiets en in uiterste nood bij hele lange dag weg in de draagzak op de rug.
     
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik ben heel makkelijk wat de buggy betreft... Dagjes weg? Buggy mee al is het om de jassen en tassen etc te dragen onze jongste (3,5) zet ik daar dan tussen door ook nog wel eens in als hij moe is van 't lopen.... En zelfs de oudste (5,5) ploft er nog wel eens in ;) ik ga dat ding echt missen straks!
     
  14. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben hem voor de oudste vanaf een jaar of 2,5 echt nooit meer gebruikt.
    Ze kon het prima voorhouden als we een dagje weg waren.

    Vorig jaar zijn we een dagje naar Florence geweest. Hadden de buggy mee voor de jongste (1jaar) en voor de zekerheid de draagzak mee. Stel de oudste (ruim 3 op dat moment) zou moe worden van al dat geslenter dan kon zij in de buggy en de jongste in de draagzak. Maar dat was totaal niet nodig; die liep zelfs op het laatst nog alles heen en weer te rennen. Waar wij als volwassenen kapot waren van het geslenter merkte je er bij haar dus niks van.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier tot ongeveer 2 jaar de buggy gebruikt met dagjes uit.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.653
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier tot een jaar of 3,5 gebruikt. Maar merkte dat ze er alleen erg lui van werd. Dus sindsdien niet meer gebruikt.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.017
    17.036
    113
    Vrouw
    Oei mijn zoontje wordt bijna 3 en bij daagjes weg nemen we nog altijd de buggy mee... is hij dan lui omdat hij vaak nog in de buggy wilt?? Haha nog nooit eerder aan gedacht dat het een vorm van luiheid kan zijn
     
  18. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Wij hebben tot denk 5 jaar wel de buggy meegenomen bij dagjes uit/vakantie. Dochter is gewoon niet zo'n loper! Ik heb vroeger ook vrij lang in de buggy gezeten haha
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Bij de dierentuin kun je vaak een buggy of wagentje pakken voor kleine kinderen om in te zitten. Weet alleen niet of je er een muntje voor nodig hebt dus die zou ik wel bij je hebben dan.
    Anders gewoon je eigen buggy mee. Wat maakt het uit? Makkelijker voor iedereen en van een dagje in een buggy op z’n tijd wordt geen kind lui naar mijn mening.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  20. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Buggy gaat hier altijd mee. Met een dagje weg draait het er meestal op uit dat de oudste in dat ding zit en de jongste bij m'n man op z'n nek.
     

Deel Deze Pagina