Hallo, Mijn dochtertje is nu 10 maanden geweest en lust vrij veel. Nu krijgt ze van mij best wel ens iets lekkers, maar mijn vraag is of ze niet teveel suiker krijgt. Ze krijgt altijd op een dag: Fles, fruit, 2 boterhammen(1met smeerkaas ofzo en 1 met appelstroop), een liga, een beker met diksap daarna alleen water of thee ,kwark met klein beetje diksap. Soms krijgt ze een krentenbolletje(1x in weekend), of danoontje( 1x in het weekend) Is dit teveel suiker voor haar? Echt snoep geef ik haar nog niet
Ik vind het wel meevallen hoor. Ik geef hier ook fruit, brood (met appelstroop of alleen margarine), liga en diksap. Kwark/danoontje geef ik dan niet, maar dat komt omdat daar allergisch op reageert. En trouwens...volle kwark ik toch helemaal niet ongezond voor zo'n kleintje?
Hier hetzelfde als wat jij geeft, ze is nu 11 maanden. Eet in de ochtend 1 boterham en in de middag 2, beide met flesje melk. Tussendoor 1-2 stuks fruit en soms liga/rijstwafeltje of soepstengel. Toetje yoghurt en daarna fles. Ik denk niet dat je veel zoetigheid geeft hoor. Het is anders als je kind alleen maar zoetigheid wil en geen brood/fruit en warme maaltijd lust maar alleen snoepjes/liga's/krentjes etc.
Als ik dit lees is het enige waar echt (kristal)suiker aan toegevoegd is die liga, danootje en krentenbol. De rest zijn fruitsuikers, en die vind ik geen zoetigheid, dat is juist goed voor je kind. Hier krijgen ze regelmatig babyliga en kwarkolino of zo. Ook niet elke dag, en af en toe mag van mij wel.
Ik vind het ook niet té hoor.... Diksap zou ik dan wel met mate gebruiken, of eventueel vers fruit toevoegen aan je kwark. Maar dat is puur ter variatie. Ik vind het niet te veel hoor
Het is niet teveel zoetigheid. Zolang ze haar gewone fruit, groente, boterhammen in mooie porties binnenkrijgt, is het niet erg. Als ze wat slechter eet kun je de liga nog vervangen door een soepstengel of een rijstewafel. Eens per week een krentenbol of een danoontje vind ik ook niet gek.
Valt wel mee. Ik geef het alleen niet, eet zelf ook geen suiker. Ipv liga hier rijstwafel. Ipv diksap hier water of thee en ipv danoontje geef ik gewone volle yoghurt.
lijkt mij prima hoor, ik lees ook dat de krentenbol of danoontje 1 keer in het weekend is. Nou das toch goed, een keer wat lekkers mag toch wel.
Fruitsuikers hebben precies dezelfde bezwaren als kristalsuiker hoor! Gewoon met mate. Teveel fruitsuikers geeft ook gaatjes in de tanden, dikke kinderen en schommelingen in het bloedsuiker.
Echt veel zoetigheid is het niet, al zou ik zelf niet alles dagelijks geven, zoals diksap. Appelstroop is heel gezond broodbeleg, veel gezonder dan smeerkaas, dat zou ik lekker blijven geven. Maar 't komt op mij over als een heel normale daghap voor een kind hoor!