"geef je nou nog steeds borstvoeding?..."

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Deze reactie krijg ik best regelmatig en ik weet soms niet zo goed hoe ik er op moet reageren. Soms heb ik het gevoel dat ik me moet verdedigen voor het feit dat ik nog (gedeeltelijk) borstvoeding geef! ....

    zijn er meer mensen die dit meemaken? En hoe ga je daar mee om?
     
  2. ChocoChick

    ChocoChick Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat ervaar ik ook!! En eigenlijk al vanaf een week of 10!!! Dan werd me al gevraagd of ik aan het afbouwen ben...

    Irritant word ik er van! Ik zeg gewoon dat ik inderdaad nog steeds bv geef. Het gaat goed, en m'n dochter en ik voelen ons er allebei goed bij!
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gewoon stralend lachen en zeggen "Ja, fijn hè." alsof je geen enkele ondertoon bespeurd hebt.

    Wel herkenbaar trouwens, ik kreeg het met 4 maanden al te horen toen ik weer ging werken. Ach, dat soort mensen weet niet beter denk ik dan maar.

    Ik heb trouwens 1,5 jaar met liefde en plezier gevoed.
     
  4. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Zoonlief heeft 1,5 jaar bv gehad en moest me na de 3 maanden ook steeds verdedigen. Op een gegeven moment ook maar gewoon vriendelijk gelachen en gezegd dat mijn kinderen bepalen wanneer het genoeg is geweest en niet ik. Meestal weten mensen daar niet op te reageren.
     
  5. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Gewoon zeggen van ja dat is het beste voor mijn kind!
    Je hebt het zelf, waarom zou je dan van de dure door een fabriek gemaakte poeder kopen als je zelf de gezondste, makkelijkste en goedkoopste voeding hebt.

    Borstvoeding is niet iets om je voor te schamen, het is het natuurlijkste en mooiste wat er is.
     
  6. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    geen herkenning , maar lekker laten l*llen hoor ! ..
     
  7. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    erg veel herkenning! ik heb de oudste 10 mnd gevoed, totdat hij mij beet... en heb echt zovaak deze opmerking gehad, totdat ik bij een verjaardag zat waar meerdere dames snel overgestapt zijn op de fles!
    Ik heb toen gezegd, ik zeg toch ook niet van go geven jullie nu al de fles ipv borstvoeding? Waarom moet ik mij verdedigen?
    Ze hebben het nooit meer gedaan :)
    vond niet leuk, maar was er zo klaar mee!
     
  8. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was standaard het antwoord. Jaren dat wil ik sowieso tot 2 jaar blijven doen.

    Ik heb zoooveel gezeur gehad vooral mensen die zichzelf zielig vonden dat ze geen fles konden geven.

    Nou heb ik heb nu 3,5 bv ervaring dus ze weten nu wel dat ze geen kans hebben met negatief gezeur
     
  9. ona81

    ona81 Bekend lid

    19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Heb me altijd al moeten verdedigen vanaf dag 1. Ik heb nooit maar dan ook nooit iets negatiefs gezegd tegen mama's die hebben gekozen voor flesvoeding. En ik vind dat ook helemaal OK.
    Jammer he om die ervaring te hebben.
    Ik heb met trots 15 maanden gegeven ;)
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meestal gaf ik een stralende lach en zei dan iets als 'Ja, gelukkig wel!' of 'Ja natuurlijk!'.
    En soms mompelde ik iets als, 'ja tuurlijk, we zijn nog maar net binnen'.
    Verdedigen moet je je niet tot laten verleiden. Straal uit dat wat JIJ doet gewoon en natuurlijk is, en dat dus eigenlijk de vraagsteller fout zit :)
     
  11. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Tegen rokers zegt men dat veel minder... "Rook je nou nog steeds?"

    Eigenlijk best vreemd ;)

    Roken is ongezond voor jezelf, voor anderen, het geeft overlast en het is duur.

    Borstvoeding is gezond voor jezelf, voor je kind, niemand heeft er last van en is gratis.

    :cool:
     
  12. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Oh hier ook en dan volgt er: oh ze gaat vast snel bijten....
     
  13. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zei altijd heel vebaasd "Ja?" alsof ik de vraag niet begreep ;)
    Overigens werd het na 9 maanden rap minder (de vragen) aangezien niemand daar nog vanuit gaat.
     
  14. dekilene

    dekilene Niet meer actief

    Toen me zoontje 6 maanden was waren er al mensen die verbaasd waren...
    En nu nog steeds...
    We gaan door totdat zoonlief er genoeg van heeft. Ik hoop nog lang niet.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja tuurlijk zeg ik dan en dan ook heel arrogant zodat ze niets meer durven zeggen (tenzij ze oprecht geinteresseerd lijken uiteraard).

    Overigens na 1 jaar heb ik die vraag nooit meer gekregen, dan gaan ze er automatisch al vanuit dat je geen bv meer geeft.
     
  16. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja!! Ik zeg altijd "Ja tuurlijk, hij moet toch ook wat drinken??"
    En dan krijg ik meestal zoiets te horen als "Hij is daar toch al te oud voor?" en dan vraag ik of hun baby van acht maanden geen melk meer krijgt/kreeg en dan kijken ze me stom aan. "Ja tuurlijk" zeggen ze dan, "gewoon poedermelk". Tja, dat zij hun kinderen een vervanging geven... Ik kan me er soms echt over verbazen.
     
  17. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ga dan gewoon altijd trots vertellen dat ze nog 4 voedingen drinkt op een dag, en dat ik hoop dat ze dat nog even blijft doen.
     
  18. Dimisto

    Dimisto Actief lid

    24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Mijn antwoord is dan vaak! Ja? we zijn een super team samen!
     
  19. Flubje

    Flubje Niet meer actief

    Blijft toch een rare vraag hoor, alsof een kind idd zou moeten eten wat de pot schaft met 6 maanden ofzo. Ik vind bv geven niet het leukste wat er is en zal blij zijn als zoonlief er vanaf is, maar zolang hij het nodig heeft zie ik niet in waarom ik zou overstappen naar poeder, alleen omdat dat mij beter uit zou komen..??
     
  20. Hummeltje83

    Hummeltje83 Bekend lid

    11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg dan vaak, waarom chemische poedermelk geven als ik natuurlijke moedermelk heb waar hij het zo goed op doet.


    Ookal krijgt hij soms wat kv bij hoor.
     

Deel Deze Pagina