Geen activiteiten voor kids <4 jaar agv corona

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door julia80, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Na de komst van de derde heb ik ontslag genomen bij mijn vaste functie en werkt ik alleen nog maar wanneer mijn jongste slaapt overdag, en op de ene middag dat mijn man vrij neemt in de week.
    Als de kleinste wakker was had ik best een ‘vol ‘ programma, met allerlei activiteiten zoals zwemmen, internationale playgroup, activiteiten in de bieb, kinderboerderij en een inloop speel plek.
    Tijdens de Corona crisis Had ik het druk zat met de oudste twee thuis, maar nu zij weer naar school zijn verveel ik me echt te pletter! De kleine slaapt ook steeds minder, dus ik kan steeds minder werken en wanneer hij wakker is is er weinig te doen, behalve elke speeltuin in de omgeving bezoeken (gelukkig zijn dat er veel).
    Van pure ellende heb ik de jongste nu maar twee dagen in de week bij onze oude gastouder ingeschreven vanaf 1 september ha ha. Dan hij daar spelen met twee andere peuters en kan ik in ieder geval wat meer werken (beetje een grapje, want daar zat ik sowieso al over te denken)

    Er is ook nauwelijks zicht op wanneer Alle activiteiten weer gaan opstarten, misschien na de zomer zegt men.

    Wat doen alle thuisblijf moeders met een kleintje? Afspreken met iemand, doe ik ook wel af en toe, maar hoeft voor mij niet meerdere keren per week
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Kinderboerderijen/parkjes zijn wel weer open toch?
    Meeste zwembaden ook volgens mij.
     
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Volgens mij is er al vanalles weer mogelijk. Indoor speeltuinen etc wel op reservering.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Daar loop ik ook tegenaan inderdaad.
    Normaal gingen we wekelijks zwemmen, naar voorleesuurtje in de bieb, kinderboerderij, mamacafe.
    Lekker ff neuzen in de winkels.

    Zwemmen gaat nog niet, alleen banen zwemmen en zwemles is weer open. De groepen (dus ouder&kind zwemmen) nog niet.
    Kinderboerderij gaat hier vanaf 1 juli weer open.

    Verder neem ik haar wel weer mee boodschappen doen, gewoon in het karretje, hebben we weer een ochtend een activiteit.

    Maar ik mis vooral contact met volwassenen. Gewoon tussendoor vrijblijvend een praatje maken. Niet dat lange afspreken, maar even een normaal gesprek af en toe.
     
  5. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    meeste zwembaden mag je nog niet recreatief zwemmen met kleine kinderen. Kinderboerderij is hier nog dicht...

    Ik liep er ook tegen aan. Normaal heb ik altijd ouder en kind zwemmen of peuterdans maar dat is allemaal niet. Speeltuinen hebben we juist in Corona tijd veel gezien.
    Ik fiets maar veel met hem haha. En zit nog steeds in speeltuintjes.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien net een dorp verder wel? Ouder en kind zwemmen is hier wel opgestart. Kinderboerderijen zijn hier weer open op reservering. Bieb is ook weer open.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Abonnement op de speel o theek?

    En hier in Utrecht zijn een paar leuke stadsspeeltuinen.

    Dochter vindt het ook leuk om naar park te gaan, eendjes voeren en fruit eten bij de picknick tafel.
    Of naar het bos. Dieren zoeken, mooie takken etc zoeken en stenen.
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Nog even een toevoeging: ouder kind zwemmen deed ik inderdaad ook, maar is nog niet gestart, hopelijk na de zomervakantie. Kinderboerderij is een uur per dag open, maar net als hij slaapt. En de spelotheel is nog dicht.
    Ik woon trouwens in een grote stad en ik heb de hele regio al een beetje afgezocht en gebeld. Peuter dans deed ik niet, maar ook dat is nog niet opgestart
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    ja tuurlijk dat doen wij ook, is idd leuk. veel naar speeltuintjes, door het bos, eendjes voeren oid. maar vijf dagen in de week? Dan word je er wel simpel van :p (ik iig wel)
     
    Vero0504 en Athina vinden dit leuk.
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Dan zou ik afwisseling zoeken in zelf iets meer werken en dan kinderen naar een opvang.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier start alles nu weer beetje bij beetje op, kan me niet voorstellen dat andere regio’s dat nog maanden uitstellen? Bv ouder-/kindzwemmen mag hier nu weer, betaalde speeltuinen (iig buiten, binnen weet ik niet) zijn weer open, speelgroepen starten ook weer hier.
     
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Gewoon thuis knutselen, tekenen, spelletjes doen, puzzels maken, koekjes bakken, kleien, lezen, dansen, liedjes zingen. Wandelen, fietsen, naar het bos (als je die in de buurt hebt).
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.691
    14.044
    113
    Ja klinkt als hier. Ik voel me een mix tussen heel holland bakt en dancing with the stars...vergeet ook "haar muziek" maken niet (alle pannen uit de kast, omdraaien en netjes op een rij en de pollepels als drumstokjes) grootste lol, maar bij de "soep van de dag" pan (denk 10-15 liter emaille pan of hij lijkt alleen zo groot) trekte ik de grens. Ze hoorde die gong zowat in china...klereherrie maakte dat.

    Met twee balonnen hooghouden is nu de sport trouwens. 1 werd te simpel dus we doen t nu met 2. Balonnengevecht en een ballenbak zijn hier sowieso een hit (eventjes dan).
     

Deel Deze Pagina