Geen alcohol drinken ivm zwangerschap. Wie heeft de beste smoes?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jipje, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hallo,

    Eergisteren erachter gekomen dat ik zwanger ben, nu zijn mijn testen nog niet echt heel donker (a.s. vrijdag nod dus nog wat vroeg) maar een streep is een streep :)

    A.s. vrijdag ga ik samen met mijn vriend naar het gemeentehuis voor geregistreerd partnerschap. Als we terug thuis zijn willen we met de familie een glaasje champagne drinken... maarja, zwanger is geen alcohol vind ik. Maar wil het ook nog niet vertellen aangezien het 2 maanden terug fout is gegaan met 5 weken zwangerschap. Kan het sowieso niet vertellen waar mijn kinderen bij zijn want dan weet heel de school het een dag later :roflmao:

    Heeft iemand een goed idee/tip?? :)
     
  2. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    je hebt alcoholvrije champagne. Gewoon alvast een glaasje voor jezelf koud zetten en proosten maar (fles even verstoppen he!). Anders evt het champagne moment skippen en het vieren met taart?

    Veel plezier en gefeliciteerd met je geregistreerd partnerschap. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Duimen voor een mooie oploop!
     
  3. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Gefeliciteerd!

    En idd: alcoholvrije champagne. Jumbo heeft een lekkere. :D
     
  4. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Alcoholvrije champagne in een gewone fles doen? Bij goede slijterijen hebben ze een best lekkere bubbel zonder alcohol?

    Gefeliciteerd trouwens!!
     
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.472
    3.330
    113
    Zou alcohol vrije champagne schenken en als iemand wat zegt dan heb je per ongeluk de verkeerde gepakt/gekocht.:roflmao::roflmao::roflmao:

    Of alleen taart!

    Of een glas apart zetten maarja dat moet dan wel weer precies dezelfde kleur hebben valt niet op anders:confused::confused:

    Veel plezier!
     
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Antibioticakuurtje faken? Vanwege blaasontsteking? Ik roep maar wat :D
     
    Seffie en DQueen vinden dit leuk.
  7. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Haha dankjewel voor de tips! Ik ga morgen maar eens om een flesje Alcohol vrije champagne :)

    @RachelleNM dat kan natuurlijk ook! Drink ik de jip en Janneke champagne van de kindjes mee!
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.582
    10.477
    113
    Mee proosten en geen slok nemen en je glas ergens neerzetten en ‘er niet meer aan denken’.
     
    Roos12, Want2beAmom en Elsss vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Niet.
    Ah excellent witte druivensap aanleggen met water lijkt precies op de ah bio sauvignon Blanc. Wel even oefenen met juiste verhouding anders krijg je een schuim laagje. Geen hond die het door had.
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Aanleggen = aanlengen
     
  11. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    802
    113
    Dit zou ik ook doen. Zou het glas aan mijn mond zetten na het proosten, maar geen slok nemen en daarna idd ergens neerzetten en het vergeten (of in een onbewaakt moment nog ergens leeg gooien). Niemand die erop let of jij je champagne wel opdrinkt hoor!
     
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dat is echt mijn favoriete wijn!! Bedankt voor de tip. Hebben mensen die het niet weten in ieder geval niet door dat ik geen wijn meer drink :roflmao:
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zo heb ik het ook gedaan, meeproosten, glas aan m’n lippen, daarna glas aan de kant en m’n man switchte even later naar mijn glas en ik naar zijn lege ;)
     
    Seffie vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ook mijn favo haha.. Ook die van mijn man overigens (de rosé is daar ook goddelijk van). Wij nemen geregeld een doosje mee. Maar nu niet natuurlijk!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Dit. Mijn ervaring is dat smoesjes snel argwaan opwekken hoor! "Met een antibiotica kuur of blaasontsteking kun je best één glaasje drinken. Het is tenslotte jullie feestje!! "
     

Deel Deze Pagina