Geen anticonceptie maar menstruatie uitstellen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Juultje23, 12 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juultje23

    Juultje23 Lid

    12 okt 2020
    89
    49
    18
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Mijn vriend en ik zijn nu enkele maanden bezig met proberen om zwanger te worden. Ik heb jarenlang de pil geslikt en sinds april gestopt. Even kort nog de pil geslikt rond juli.

    Nu zijn we de afgelopen maand bezif geweest met vruchtbaarheidstesten en op de hopelijk juiste momenten geprobeerd zwanger te worden.

    In principe moet ik , als het niet gelukt is, vanaf zondag/maandag ongesteld worden. Nu heb ik volgende week woensdag een belangrijke dag op het werk en wil ik echt niet ongesteld worden.

    Kan ik voor een week de pil gaan slikken of zou dat kwaad kunnen ?

    Alvast bedankt
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Als je mogelijk zwanger bent zou ik absoluut de pil niet gaan slikken!! Je kan wel een pijnstiller nemen mocht je dan toevallig wel ongesteld zijn
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Probeer je lichaam een beetje zijn natuurlijke weg te laten vinden. Op en aan de pil slikken zal ook niet goed doen aan je vruchtbaarheid. Het schopt je hele hormoonhuishouding door de war. Dat kan even duren voordat dat weer op orde is
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nee dit zou ik ook echt niet doen! Sowieso denk ik bij dit soort vragen: bel je huisarts.

    plus: je bent nou eenmaal vrouw. Ook met belangrijke zaken. Als jij tussendoor naar de wc moet om je tampon/maandverband te wisselen, so be it. En mocht je krampen hebben kan je paracetamol nemen...
     
  5. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Voor puur alleen het uitstellen van de menstruatie kun je Primolut vragen via je huisarts.

    Mocht je mogelijk zwanger zijn, zou ik niks nemen maar gewoon je menstruatie afwachten. Heel vervelend misschien maar wel beter mocht je toch zwanger zijn.
     
  6. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik zou absoluut niet voor een week de pil gaan slikken omdat je een "belangrijke" dag hebt op je werk! Jullie zijn bezig zwanger te worden, schopt lekker je hormoonhuishouding in de war door steeds de pil op en aan te gaan slikken..

    Daarnaast ben je misschien zelfs mogelijk dan zwanger..
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dit!

    Als t een trouwdag is kan ik het mij absoluut voorstellen (maar dan wel condooms oid, dat je écht niet zwanger bent), tampons wisselen is met de meeste jurken niet praktisch. Maar voor werk zou ik het niet doen, kan.je cyclus ook verstoren
     

Deel Deze Pagina