Geen "babykriebels" bij het zien van andermans kro

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Narcissen, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Wie van jullie is ook lekker nuchter ingesteld?
    Af en toe denk ik dat ik een van de weinige ben. Ik zie mezelf echt nog niet gezellig baby-inkopen doen. Brr. Ik ben niet zo'n winkelaar.
    Als ik een moeder met kind voorbij zie komen denk ik: Wat zou ik graag zelf een kindje willen krijgen, maar niet "Ach, wat een lieverd, die neem ik zo mee".
    Toch denk ik dat ik mezelf wellicht niet meer terug ken op het moment dat ik wel zwanger blijk te zijn!

    Groeten
    Narcissen
     
  2. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ha Narcis,

    Ik geloof dat ik ook wel lekker nuchter ingesteld ben... Totdat ik dit forum vond, was ik er verder ook niet zo mee bezig. Ben op internet op zoek gegaan omdat ik na het stoppen met de pil, maar niet ongesteld werd en ben niet zo op huisartsen, dus zocht eerst liever zo uit of dat "normaal"is. Ben eigenlijk een beetje blijven hangen en merk dat ik er in die zin nu wat meer mee bezig ben... Leuk ook om verhalen van anderen te lezen!

    Maar wordt (nog) niet jaloers op zwangere vrouwen, heb nog geen lijst met namen, ben nog niet in babywinkels o.i.d. geweest en we vrijen niet extra of zo, drink nog steeds koffie en een wijntje op zijn tijd en maak me ook niet te druk over het feit dat ik nog aan het ontpillen ben: we hebben nog alle tijd... Wel denk ik dat ik inderdaad wel een stuk van mijn nuchterheid zal verliezen als het eenmaal zo ver is. Heb ik bij een vriendin van me, die ik altijd als het toppunt van relativering en nuchterheid zag, gezien wat er kan veranderen als die zwangerschap en later die kleine er een maal zijn...

    Groet
    Chrizzzy
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, ik ben nuchter geboren. Ben Friezin namelijk. Ik dacht dus ook dat ik niet zou veranderen in zo'n 200% zwangere doos... Whaahaahaa, vanaf de positieve test zat ik er gewoon zo vol van, te pas en te onpas had ik het wel over de toekomstige baby en de weinige kwalen die ik had. En nu? Weer hetzelfde liedje en dan helpt het ook niet dat er nu nog niets te zien is. Als ik maar een dikkere buik krijg, dan beginnen de mensen er vanzelf wel over ;)

    Groetjes van Kiki.

    PS raar spul hoor, hormonen.
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik vind mezelf over het algemeen ook een erg nuchtere meid, en had alles wat jullie beschrijven ook niet..TOTDAT inderdaad de hormonen in opmars komen en dat geweldige streepje op je test tevoorschijn komt..
    Ik ben nu nog steeds niet iemand die ieder kind wil vasthouden en knuffelen enzo maar ik kijk er stiekem wel veel meer naar, en babykleertjes kan ik echt niet weerstaan ;) !!
    liefs,
     
  5. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Narcissen,

    Ook ik reken mezelf tot de nuchtere-mensen-club. Ik herken ook wel wat in het verhaal van Chrizzzy...sinds in deze site heb ontdekt ben ik er wat meer mee bezig en vraag me nog bij elk bezoek af wat ik hiermee denk te bereiken :) Veel verhalen zijn nogal ver-van-mijn-bed-show moet ik eerlijk zeggen.

    Maar ik griezel ook van andermans kinderen en weiger zelfs tijdens schoolvakanties op vakantie te gaan :-/ Kan me ook niet voorstellen dat ik ooit al "hoetschiekoetschie"-end boven een wieg ga hangen. Maar de wens ik er wel degelijk en ik vraag me ook af hoe ik zal "worden" als het eenmaal raak is..

    We'll see :)

    Jansen
     
  6. mieke

    mieke Bekend lid

    echt nuchter ben ik misschien niet
    want ik werk in een babyzaak dus kom ik veel in aan
    raking met alle spulletjes die daarbij komen kijken
    maar ik kan ook niet zeggen dat ik zoiets heb van elk babytje of kindje
    dat ik daar helemaal van in katzwijm val
     
  7. Jacomien

    Jacomien Lid

    5 nov 2005
    30
    0
    0
    Noorden des lands....
    Nou ben er zelf ook vrij nuchter onder, soms vind ik kinderen echt vervelend, en denk wel eens: zo ga ik nooit met mijn kinderen winkelen.
    Maar nu mijn zus 2 kinderen heeft, ik ben er gek mee, kan ze wel op eten.. :) :) Maar kinderen van andere mensen vind ik leuk, maar niet dat ik er niet meer weg te slaan ben ofzo..

    Maar dat geeft ook niet dat gevoel wat je bij je eigen kind krijgt, een moeder gevoel, dat heb ik wel. Ik kijk er zo naar uit om iets te mogen zien, en te leren kennen, wat een deel van mij is en een deel van mijn man.. Ons wondertje..

    Nee heb weinig met andere kinderen, het enige wat ik heb is, dat ik graag ook zover zou willen zijn dan die mensen.
     
  8. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    HEEEEL HERKENBAAR ........
    :) :) :) :) :)
     
  9. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi,

    Behalve dan het feit dat ik verslaafd ben geraakt aan deze site :oops: (had ik ook niet achter mijzelf gezocht :eek: ) ben ik ook erg nuchter ingesteld!

    Mijn vriend minder heb ik wel gemerkt. Vorige maand (eerste ronde) was ik (maar) 4 dagen overtijd maar ik had zoiets van ....oh dit is het ontpillen waar ze het over hebben :D . Mijn vriend daarentegen vroeg iedere dag naar de stand van zaken en wilde eigenlijk een test doen! Verder weiger ik boodschappen te doen op zaterdag :D maar ben ik wel heeel erg verliefd op mijn neefje :D In kinderwagens kijken doe ik ook niet maar ik heb inderdaad wel zoiets van dat wil ik ook! Wanneer ik op kraamviste ga hoef ik de baby niet vast te houden (vind ik namelijk zielig als een kind van hand tot hand gaat).

    Kortom ik beschouw mijzelf ook wel als vrij nuchter. :) Ben benieuwd hoe zeer dat veranderd als ik een hormoonexplosie krijg wanneer ik zwanger word!
     
  10. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Betreft kinderen ben ik ook heel nuchter. De mensen die niet weten dat ik probeer zwanger worden zullen het ondanks de leeftijd nooit vragen of we kinderen willen. Komt voornamelijk door mij, nogal met mij zelf bezig. Vorige week op kraam visite geweest. Leuke baby, maar krijg dan niet de mama kriebels. Mijn man wel, zit meteen hele avond met baby op schoot. Maar toch wil ik het heel graag. Gaat nu in periodes. Als de ongesteldheid komt, vergeet ik het even, ga dan vaker uit , naar de kapper, shoppen etc dan komt klustijd, en in de tijd tegen de NOD ben ik wel heel alert en er meer mee bezig. Zo werkt het voor mij het beste.

    Maar denk als 2 streepjes komen, dat het dan even niet over mij gaat en het shoppen ook niet!
    ;)
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik ben op zich ook vrij nuchter ingesteld, ik werk dan wel op een creche met kids van 0-4jaar maar ik denk dat je daar door nog meer naar kids gaat kijken als kleine persoontjes en niet als die whooch- koochi wezentjes waar je alleen maar mee om tut.
    Ik vind kids echt geweldig, maar daar door ben ik wel nuchter nog steeds ingesteld. Alleeeeeeeeeeen nu ik zwanger ben van de 2e (had ik bij de 1e ook) kan ik bijna geen babywinkel voorbij lopen, zit ik telkens weer op internet te neuzen naar nieuwe dingetjes voor de uitzet (kan helaas op het moment niets meer bedenken wat ik nog zou moeten hebben :oops: ) en idd zoals eerder al gehoord; Babykleertjes zijn helemaal niet voorbij te lopen. Nou ben ik ook niet een mega shopper voor mezelf maar voor m,n eigen zoon en onze kleine op komst kan ik bijna niets laten hangen.
    Idd die HORMONEN, snap er soms niets meer van, maar geniet hier ook wel van ;)

    Groetjes Carry
     
  12. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    gat he, ben ik dan de enige die niet nuchter is.
    als ik een baby zie maakt niet uit waar, dan krijg ik echt klepperende eierstokjes en klopt mijn baarmoeder in mn keel!!! hihihhh (jochem meyer)
    nee even serieus, bij mij begint het dan echt te kriebelen en dan denk ik, en dat is heel egoistisch, waarom hun al wel en ik nog niet!!!
    Erg he?
    herkend iemand dit ook dan??
    liefs, annelies
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hier nog een nuchtere hoor ;)
    Ik ben heel blij dat ik zwanger ben, en kan niet wachten totdat ons kindje wordt geboren! Maar ik weet ook dat er veel gaat veranderen en dat het niet alleen maar rozegeur en maneschijn is. De leuke dingen hebben natuurlijk de overhand, anders begin je er niet aan. Maar ik heb nu ook niet als ik andere kinderen zie dat ik helemaal in de wolken raak, helemaal niet :D
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Als je kindje eenmaal geboren is dan zijn die gevoelens heel anders!
    Ik had hetzelfde al jullie en toen mijn dochter geboren was ben ik totaal verandert... Als ik ook een kindje op tv zie ofzo dan zit ik al: aaaahhhh

    Dat gevoel komt dus waarschijnlijk bij jullie ook wel... (of misschien niet ;) )
     
  15. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat kan natuurlijk ook nog! :D
     
  16. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Vast wel!!! :D
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bij mij kriebelt het ook behoorlijk hoor Annelies ;) En dan niet zo zeer bij het zien van kinderen, maar meer bij het zien van leuke babyspulletjes....
     
  18. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ja, dat heb ik ook hoor!!!
    alleen als ik al bij de hema naar binnen ga. dan moet ik even kijken bij de kleine rompertjes enzo!!
    liefs,
     
  19. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Narcissen,

    Ik ben ook van het nuchtere hoor.

    Ik wil dolgraag kinderen, maar heb gemerkt dat ik juist sinds ik die kinderwens heb niet meer gauw wegloop met kinderen van anderen. Voorheen had ik dat soms wel (ook al niet veel hoor trouwens), dan zei ik ahhhhh wat een poepie! Om op te eten. Maar nu heb ik hetzelfde als jij, dan denk ik alleen ohhh ik zou zo graag moeder willen worden.

    En wat spulletjes kopen betreft, dat lijkt me juist wel weer leuk, maar ik zie mezelf dan weer niet elke dag voor de baby inkopen doen of op zoek in elke straat naar babywinkels! hahaha
    Ik zou ook alleen maar heel praktisch te werk gaan denk ik. Zo van, nou dat heb ik nodig en dat en dat, klaar!

    Liefs,
    Daphne
     
  20. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    En Annelies, ik heb dat ook hoor!

    Ik moet nog minstens 1 jaar wachten, maar hoorde laatst dat een ex-collega/vriendin van mij nu zwanger is van een tweeling!
    Ik dacht meteen ik heb er nog geen een en zij krijgt er 2 tegelijk! HET IS NIET EERLIJK!!!!

    Maar ja, ik ben natuurlijk ook hartstikke blij voor haar!

    Ik denk altijd maar, mijn tijd komt nog wel! En daar kan ik me dan helemaal op verheugen dat ik het makkelijker opzij kan zetten.

    Liefs,
    Daphne
     

Deel Deze Pagina