Geen bloeding na Primolut.. herkenbaar?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shali, 1 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shali

    Shali Lid

    13 jan 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

    Ik maak mij een beetje zorgen en vroeg me af of iemand zich een beetje herkent in mijn verhaal. In september 2016 heb ik mijn laatste prikpil gehad, deze heb ik in totaal 3x gehad en hierna ben ik gestopt vanwege de bijwerkingen die ik kreeg. Ik heb hierna geen pil of andere vorm van anticonceptie gebruikt, wist ook dat het met de prikpil wat langer kon duren voordat alles weer op orde was en heb dus netjes afgewacht tot mijn menstruatie weer begon..dit tot augustus 2017..

    Omdat ik wist dat september er alweer aan zat te komen en ik dus al bijna een jaar geen menstruatie heb gehad, heb ik aan de bel getrokken. De huisarts gaf aan dat het inderdaad wel lang kon duren maar wilde mij voor de zekerheid toch maar naar de gyn sturen, hij dacht dat ik misschien poliepjes op mijn eierstokken had. Ik kon die avond meteen terecht en de gyn vertelde dat alles er netjes uitzag, het enige wat hem opviel wat dat mijn bms heel erg dun was, te dun voor iemand die al bijna een jaar geen anticonceptie gebruikte. Hij ging de huisarts op de hoogte stellen en die zou mij de volgende dag terug bellen. Nou, heel gedoe, bij de huisarts wisten ze van niks, heb uiteindelijk een heel weekend af moeten wachten en maandag kreeg ik te horen dat ik moest bloedprikken op 5 hormonen. Ik ben die dag ook meteen geweest en kreeg te horen dat de uitslag pas na 48u bekend zou zijn. Woensdag teruggebeld en de assistente kon de uitslag niet compleet aflezen. Donderdag zou ik teruggebeld worden, weer niets. Vrijdag weer gebeld maar ik moest toch wachten tot de huisarts weer tijd had en je raad het al, weer een weekend erover heen. Maandag toen ik op mijn werk zat werd mijn voicemail ingesproken: “alle hormoonwaardes zijn normaal, dus ja.. je moet gewoon wachten”. Uiteindelijk heb ik mij er heel even bij neergelegd, ik dacht ja.. als mijn eierstokken er goed uitzien en mijn waardes normaal zijn, zit er niets anders op. Ik merkte wel aan mezelf dat het toch aan me bleef vreten dus ik ben twee weken terug toch maar weer naar de huisarts gestapt. Inmiddels dus al een jaar en twee maanden niet ongesteld geweest. Na lang zeuren heeft mijn huisarts mij Primolut N voorgeschreven om mijn menstruatie op te wekken. Ik heb 10 dagen 3tbl geslikt, afgelopen zaterdag was de laatste. Ik zit nu dus bijna op dag 5 na de kuur en er gebeurd gewoon helemaal niets. Ik heb gister en eergister wel wat krampjes gehad (begon zelfs te denken dat het tussen mijn oren dat omdat ik het zo graag wilde), maar vandaag voel en zie ik dus helemaal niets. Ik heb een test gedaan en tijdens de kuur geen seks gehad, dus zwanger ben ik niet. Ik begin echt een beetje moedeloos te worden, ook omdat ze bij de huisarts en de gyn ook maar doen alsof ik loop te zeuren want alles is gewoon “in orde” volgens hun. Nou, het idee dat mijn lichaam zelfs na primolut zoiets heeft van “je bekijkt het maar” lijkt me niet echt in orde ofzo. Hebben jullie hier ervaring mee? Is er nog kans op een bloeding of kan het dus ook gewoon zijn dat je lichaam hier niet op reageert? En wat kan ik anders nog proberen??
     
  2. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Het lijkt alsof je lijf in totale rust is. Geen aankomende ei= geen hoge baarmoederslijmvlies = geen menstruatie.
    Bij mij werkte de primolut ook niet. Provera Wel
     
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Het kan makkelijk een week of zelfs nog iets langer duren voordat je menstruatie doorbreekt na een primolut kuur. Zou dus nog even afwachten. Als er twee weken na de laatste pil nog niets is gebeurd weer even aan de bel trekken.
     
  4. Shali

    Shali Lid

    13 jan 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat idee heb ik inderdaad ook.. dat 3x de prikpil nemen dit kan veroorzaken had ik nooit verwacht :( ik wacht het nog een paar dagen af en anders ga ik maar Provera proberen. Is in principe hetzelfde toch?
     
  5. Shali

    Shali Lid

    13 jan 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hmm oke, ja in de bijsluiter stond 2-3 dagen na de kuur dus ben echt alleen maar aan het stressen, wat ook niet goed kan zijn. Maar ik zal het dan nog een weekje afwachten. Dankje!
     
  6. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Ja is hetzelfde idee. Ander stofje.

    Prikpil is echt killing voor je cyclus. Niet zelf ervaring mee maar wel van horen zeggen helaas
     
  7. Shali

    Shali Lid

    13 jan 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    update: zit op dag 8 na de kuur en heb sinds vanochtend bruinverlies. Dus misschien dat er toch wat aankomt.
     

Deel Deze Pagina