Geen boodschappen meer durven/willen doen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Normaal gesproken ben ik iemand die een paar keer per week boodschappen doet, moet ook wel met een gezin van 6 personen.

    De laatste keer is nu een week geleden. Ik durf gewoon niet meer en krijg een knoop in m’n maag van het idee dat ik moet gaan. dit heeft als oorzaak dat ik me zo enorm triest voelde toen ik de laatste keer thuis kwam door het zien van de lege schappen , hamsterende en gehaaste mensen. Heb me er dagen depri van gevoeld. Momenteel eten we de rare combi’s en roeien met de riemen die we hebben. Ik moet echt weer gaan maar zie er enorm tegenop. Ben ik de enige ??
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik ga ook niet graag naar de supermarkt, daarom bestel ik alles. Deka heeft bij ons nog zat bestelmomenten.
    Of jumbo afhalen..
    Is dat geen idee voor je?
    Ik ga alleen maar als het echt nodig is, voor verse groenten, maar sta binnen 2 minuten weer buiten.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Wij gaan ook niet meer naar de supermarkt. Te druk en te groot risico ivm mijn longklachten en schoonmoeder die onze zorg nodig heeft.
    We gaan alleen indien noodzakelijk naar de kleine winkeltjes hier in de wijk. Ben vooral nu echt zo blij dat dit bestaat hier.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Nee hoor ik heb het ook. Ik ging vroeger iedere dag als ik tijd had wel even iets halen, maar nu vind ik het echt vreselijk.
    Die 1,5 m afstand houden is ook echt niet te doen in sommige winkels. Sommige mensen letten er totaal niet op, sommige mensen gaan met het hele gezin, lopen heerlijk te hoesten...
    Het is dat de bestelopties bij ons al voor een week vooruit vol zaten, dat ik echt moest. Maar ik denk dat ik vandaag toch vast voor volgende week ga bestellen dan maar...
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Nee hoor wij gingen eerst rustig even elke dag wat ophalen maar nu max 2 keer in de week.

    We maken een lijstje en zetten het ook op volgorde hoe het in de winkel staat om zo snel mogelijk er doorheen te gaan.

    Bezorgen doen we niet want we wonen om de hoek en dat vinden we dan ook zo zonde, dat is dan voor mensen die echt niet naar de winkel kunnen.

    Er hangt een nare sfeer waar je zo kort mogelijk wil zijn
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ging al nóóit maar nu helemaal niet. Eens per 3 weken wordt alle houdbare dingen bezorgd als luiers, conserven, huishoud etc.

    slager bel ik, die pakt in en stuurt een tikkie en geeft af bij de voordeur. Bij de bakker schiet ik snel naar binnen en is geheel contact loos. Groenten haal ik op de kraam, open lucht en snel. Ga altijd vroeg en zie vrijwel nooit iemand.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Wij bestellen sinds ongeveer anderhalve week vrijwel enkel online, hoewel ook dat een dagtaak is... Geen ophaalpunten in de buurt (wat toch gek is eigenlijk in de Randstad), de AH zit voor de komende weken al vol en de Jumbo heeft heel sporadisch wat momenten vrij en dan moet je snel zijn.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Ik heb het zelf niet want veel supermarkten in de buurt, maar ik las dat er heel weinig gebruik wordt gemaakt van de pick up-optie (bestellen en ophalen in de winkel). Misschien is dat iets voor veel mensen.
     
    Wellesnietes en Marsepein vinden dit leuk.
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.808
    354
    83
    Ik wil ook niet meer, ik bestel alles online nu. Al zou ik dolgraag even weg willen uit huis.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Had ik ook naar gekeken van de week, maar het dichtstbijzijnde pickup point zit hier kennelijk kilometers verderop.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Nou ja, als je een auto hebt, waarom niet daar ophalen.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik doe altijd bestellen met pick up point. Nu opeens doet iedereen dat, dus nu moet ik noodgedwongen langer de winkel in. Vind ik ook wat van eigelijk:|
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  13. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Ik laat bezorgen. Helaas is ruim de helft niet geleverd dus moet ik alsnog naar de winkel. Niet specifiek voor onszelf maar voor mijn schoonouders en moeder.

    Straks toch maar snel langs de winkel en snel weer naar huis.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wat is er zo vreselijk aan jullie supermarkten dan? De ah was na elke persconferentie wel steeds ver leeg, maar andere winkels hebben genoeg.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Als het echt niet anders zou kunnen zou ik dat doen, maar is in een druk stadsdeel, met betaald parkeren ed. En ik ben er vast niet de enige en sta dan alsnog dicht op elkaar ed. Dus zo lang het niet hoeft, doe ik dat niet. ;)
     
  16. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij zullen wel moeten. Ik wil juist nu graag vers eten (word ook aangeraden) en niet alleen maar houdbaar. De bezorgopties (normaal gesproken laten we alles bezorgen) zitten allemaal vol voor de komende 2 weken (echt bizar) en pick-up is gek genoeg niet in de stad waar wij wonen. Gister in de supermarkt was het niet erg druk en iedereen hield goed rekening met de sociale afstand. Heb ook niemand horen hoesten of niezen. Heb wel voor de hele week gehaald zodat ik in principe maar 1x de deur uit moet deze week.

    Ik zou zeggen: beperk je nieuws-intake om jezelf niet gek te maken en haal rustig adem. Probeer 's avonds laat of rond etenstijd te gaan zodat het zo rustig mogelijk is.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Ah zo. Begrijpelijk dan. Maar misschien voor anderen wel een optie :)
     
  18. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Mensen houden geen afstand. Het liefst kom ik nu nergens, longen werken niet helemaal goed, dus wil geen risico nemen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben gisterochtend 8u gegaan. Toen was het redelijk rustig.

    En op zondag 12u ook hier... Probeer echt op rustige momenten te gaan en voor een hele week te halen.
     
  20. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Ik ga ook niet meer en al helemaal niet naar de supermarkten hier in de buurt. Er staan rijden nog voor de ingang, dus als ik aan de beurt, is er toch niks meer over. Gelukkig is man ook thuis en gaan we nu met de auto naar vlakbij gelegen dorpen, vele malen rustiger. En hebben gisteren op een groohandelspark ontdekt dat daar dus ook sommige groothandelaars aan particulieren verkopen. Denk dat we voortaan vaker naar daar gaan, dan naar de supermarkten, nu horeca gesloten is, hebben ze al zoveel minder klanten en voor ons lekker rustig winkelen ,win-win.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina