geen brood willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door , 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn kleine meid kan eten als een turfgraver met warm eten en ook de papfles gaat erin als kool, maar brood eten, ho maar.

We zijn al weken met haar bezig om haar elke keer een broodje proberen te geven (we hebben volgens mij het hele assortiment broodbeleg al gehad), maar mevrouw doet haar kaken niet van elkaar!

Nu krijgt ze dan een papfles (als ontbijt en tussen de middag), maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Geprobeerd om haar de papfles met de lepel te geven, wil ze ook niet.

Komt iemand dit bekend voor en wat heb je er aan gedaan?

Ben het zelf niet gewend, onze andere 2 meiden eten liever brood dan warm eten :(

gr. Naja

Edit moderator: Ik heb je bericht verplaatst naar voeding.

2. hoi naja

gewoon blijven proberen op n dag eten ze t wel,youri at eerst ook geen brood begon met 2 stukjes en nu eet hij 1sneetje per keer,nog niet veel maar t is wat,geef t dr zelf eens in de hand pasta of pindakaas vond youri t lekkerst,of leverpastei smeerkaas,ik hoop dat t je lukt op n gegeven moment komt dat dr wel,heeft ze al veel tandjes?
    toen w emet youri begonnen had hij dr nog maar 4 dus ja dan kan je al niet veel kauwen.

heel veel succes meid

groetjes krullie en youri

3. Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ze heeft al heel wat tanden (stuk of 8) en kiezen (stuk of 6), dus dat is het probleem niet.

Ook eet ze al zelf (ook het warm eten, nog wel met hulp), dus dat hebben we ook al geprobeerd.

Ben zo bang dat ze wat tekort komt als ze geen brood eet en ja brood eten hoort er nou eenmaal bij.

Dus hopelijk komt het snel.

gr. Naja

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier ook eentje die het brood niet echt lekker vind. Voorheen at hij het wel maar sinds een paar weken gaat het er niet meer in. 2 stukjes misschien en daarna gaan de kaken op elkaar.

Ik geef geen vervanging ervoor. Hij krijgt bij zijn broodje altijd een fles groeimelk. Maar ook die drinkt ie maar voor de helft op.
    Ik laat het maar even zo. Ik merk niet echt aan hem dat hij te weining binnen krijgt.
    Want ook hier gaat de papfles s`ochtends en zijn avond eten er met smaak in.
    En na de lunch heb ik niet het idee dat hij echt hongerig blijft.
    Ik hou stug vol met brood geven maar word er wel eens gek van. Hopelijk komt er een dag dat hij spontaan zijn brood op eet.

Ik zou als ik jou was gewoon het brood blijven aanbieden en de papfles laten staan. Maar er gewoon melk bij geven. En dan blijven proberen totdat hij het wel eet.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gewoon blijven aanbieden en anders eens een cracker/beschuit geven ? Zitten ook granen in.

6. Niet meer actief

Het is echt een heel zinnige tante. Als ze iets niet hoeft krijg je haar mond niet open.

Beschuit heb ik nog niet geprobeerd, is wel een goed idee.
    Rijstwafeltjes vind ze wel lekker, misschien dat ik van de grotere kan kopen en daar iets wat ze lekker vindt op kan doen (hé zo kom je nog op idëeen).

Thanks voor het meedenken.

gr. Naja

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

met van die mini krentenbolletjes beginnen en ze koekjes noemen. 8) tip van mijn nichtje van 2 :)

8. Niet meer actief

Ja dat is ook een goeie, want ze is gek op rozijntjes.

Leuk zo'n tip van één van 2, die weten wel wat ze lekker vinden ;) .

gr. Naja

Deel Deze Pagina