Geen ei: ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CynthiaB, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Hallo dames,

    Kan het zijn dat je in de eerste maanden na het stoppen met de pil wel een vrij normale cyclus hebt, maar geen eisprong? Ik heb de voorlaatste maand een cyclus van 36 dagen gehad met geen aanwijsbare piek met ovulatietesten, en de vorige maand een cyclus van 30 dagen, waarbij ik op een bepaalde dag wel een iets donkerder streepje had op de test, maar nog steeds niet donkerder dan de controlelijn. Zou het kunnen dat ik gewoon deze afgelopen twee maanden geen ei heb gehad?
     
  2. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    hey

    ik heb geen idee, maar ik heb wel altijd gehoort dat als je menstrueert er een eitje afgebroken word. in het begin was mijn cyclus ook heel lang de eerste keer 36 dagen en daarna gemiddelt 34 dagen dus.

    Diana
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je hoeft niet altijd een eisprong te hebben gehad, tijdens je menstruatie verlies je ook baarmoeder slijmvlies enzo...dit gaat ook gepaard met bloed dus het zegt niks.
    probeer eens een paar maanden te temperaturen...
    dit kan je op de lange termijn veel duidelijkheid geven
     
  4. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja dat temperaturen heb ik wel geprobeerd, maar ik vond het zo onprettig, elke ochtend gelijk als je nog niet eens helemaal wakker bent die thermometer pakken en de gegevens noteren. Het is niets voor mij. En zo lang ben ik nog niet bezig dus het is denk ik ook nog niet nodig. Vroeg me gewoon af of dat kan horen bij ontpillen.
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    misschien is het nog niet nodig, maar je zou het ook kunnen doen om inzicht te krijgen in je cyclus.
    maar ik ga er vanuit dat je wel een eisprong hebt gehad hoor.

    groetjes cynthia
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik had de eerste 2 cyclessen ook nog geen eisprong en toch werd ik gewoon ongesteld wel had ik toen een cycles van 45 dagen en die veranderde toen ik wel een ei had naar 35 dg. ik gebruikte ovulatie testen daarom weet ik dit haast zeker
     
  7. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Cynthia, misschien moet je eens kijken of de Persona wat voor jou is! Ik vond het heel prettig, en je weet precies wanneer je eisprong is..
     
  8. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ja, dat lijkt me ook wel wat, maar dat is heel duur toch?
     
  9. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Maar als ik 't goed begrijp ben je nog maar pas bezig, toch? Dan zou ik nog ff lekker rustig aan doen en nog even niet dat geklooi met testen e.d. Is persoonlijk hoor, maar dat denk ik.

    Overigens hoort 'geen eisprong' krijgen dacht ik niet bij het ontpillen. Ontpillen is een begrip die de verschijnselen aangeeft die je kunt krijgen als je gestopt bent met de pil, maar het betekend niet dat de pil-stoffen nog uit je lichaam moeten gaan, die zijn er na een paar dagen al uit. Dus als 't goed is ben je direct na stoppen met de pil vruchtbaar: je eisprong wordt niet meer onderdrukt en vindt als 't goed is dus gewoon plaats.
     
  10. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Zo denk ik er eigenlijk ook over: niet teveel hulpmiddelen in één keer gaan gebruiken, nu ik nog maar zo kort bezig ben. Ovulatietesten doe ik wel, maar ook omdat ik dat eigenlijk wel leuk vind.

    Als ik over een paar maanden nog bezig ben, dan kan ik over een persona of temperaturen gaan nadenken. Maar nu doe ik het gewoon even zo. Ovulatietesten en verder zien we het wel.
     

Deel Deze Pagina