Implanon en ontpillen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kim11, May 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Hallo allemaal!

Ik lees op internet dat de Implanon geen combinatiemiddel is, en dat er dus ook geen sprake is van ontpillen.

Hoe zit dat precies?

1 maart is de implanon eruit gegaan, 27 maart menstruatie. Toen op 6 april positieve ovulatietest, inmiddels is het dag 49: Nog steeds geen menstruatie.

Moet ik er vanuit gaat dat ik een ellendelange cyclus heb, of is er misschien iets mis? Of moet ik gewoon wachten?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Kim,

weet je nog hoe je cyclus was voor de Implanon? Misschien hort het wel een beetje bij je om een langere cyclus dan gemiddeld te hebben. En als het daarvoor wel regelmatig was, is er nog niets aan de hand, want een lichaam kan veranderen hoe ouder je wordt. Dus niet wanhopen, want je hebt nog een hele tijd om dit aan te kijken. (een jaar) Al hoop ik wel voor je dat je dan intussen zwanger bent.

Groetjes Brigitte

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb werkelijk geen idee wat mijn cyclus was voor de Implanon, dat is inmiddels al meer dan 7 jaar geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest.

We wachten maar braaf af, al hoop ik wel dat de pendels van Juni uitkomen :)

Share This Page